2022-06-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead
Ryssland säljer sin gas och olja till Indien, China osv i Rubel.
Citat:
Monopolpengarna? Menar du USD?
Vad ska man köpa för Monopolpengarna man lägger på hög?
Vilken marknad har satt värdet?
Citera
2022-06-30, 18:23
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Dom är det bästa nato har. Nato har ingen stridsduglig arme.

Förutom det amerikanska, brittiska, franska och kanadensiska försvaret då, bl.a.

Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, men Stalin var smart nog att efterhand inse det inte var en så bra idé. Efter ett antal stora misstag överlämnade han faktiskt krigföringen åt sina generaler, även om han höll sig extremt väl underrättad och förbehöll sig rätten att godkänna allt. Hitler gjorde i princip tvärtom, ju sämre kriget gick desto mer lade han sig i detaljerna.

Det är ju, å andra sidan, inte heller någon som framhållit Hitler som ett lysande strategiskt snille.
Citera
2022-06-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Jo troligt. Därför azov i princip invaderade Mariupol och tvingades ha sin arme där. Haha.
Men ni är slut. Kommer se än värre ut för Ukraina och väst inom några veckor, hörs då.

Azov befriade Maiupol som blivit attackerat och ockuperat av separatisterna/ryssarna. Folket var tacksamma för att de fick fred.
Citera
2022-06-30, 18:27
Medlem
[quote=Bidencrackhead|80735263]
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues

Jag njuter, varje dag dör 1000 ukrainare, snart är hela donbass och lughansk befriade från Nazisterna
Tror du missat något här i livet ,! om du är ett exemplar av den ryska folksjälen , kan man ju inte säga att rysshatet är obefogat .
I Ryssland har tydligen inte ett människoliv något större värde .
Varför är det så , tycker de sina egna liv är värdelösa,och dömer andras liv därefter?
Hatar ryssar sig själva ? men har inte förmåga att ändra ditt beteende, och tar ut självhatet på andra .

Fan vet , obehagliga är de iallafall!!
Citera
2022-06-30, 18:27
Avslutad
Citat:
Njöt du av de tusentals ryska barnen som dog i donbass av de Ukrainska Nazisterna från 2014 till 2022?
Nej, jag hatar att barn dödas oavsett nationalitet. Jag mår dåligt av sånt precis som alla andra normala människor!
Skippar att citera dina inlägg fortsättnigsvis, du är för sjuk! Hoppas du aldrig kommer nära barn.
Citera
2022-06-30, 18:28
Medlem
Citat:
Fan va du kokar grabben, Ryssland har även idag dödat 1000 ukrainska nazister.

Jag njuter.
Citat:
Ukraina: 144 soldater frigivna i fångväxling

Sammanlagt 144 ukrainska soldater har frigivits i fångväxling med Ryssland, uppger den ukrainska underrättelsetjänsten.

En majoritet av de frigivna är personer som deltog i det ukrainska försvaret av stålverket Azovstal i Mariupol./
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Nyheter som denna njuter man av😁
Att kriget handlar om avnazifiering rimmar mycket dåligt eftersom man nu friger nazisterna i fångutväxlingar.

SLAVA UKRANI!!!
Citera
2022-06-30, 18:28
Medlem
Sextiopluss avatar
[quote=Bidencrackhead|80735263]
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues

Jag njuter, varje dag dör 1000 ukrainare, snart är hela donbass och lughansk befriade från Nazisterna

Av Nazisterna menar du. Snart blir det maffiastyre där liksom i resten av Ryssland. Några städer med överdåd men de flesta lever i armod med utedass.
Citera
2022-06-30, 18:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Är ryssarna bortkörda från Ormön nu alltså?
Citera
2022-06-30, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Därför tycker jag att Väst måste sätta sig vid ett bord med Xi, och försöka förhandla något. Kina lär ha kommunistiskt styre, men de kommer säkert vara öppna för bra avtal eller förslag. Och då menar jag avtal och förslag som VERKLIGEN ska gynna Kina, och inte bara på pappret och lura dem
Detta görs redan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Nej, jag hatar att barn dödas oavsett nationalitet. Jag mår dåligt av sånt precis som alla andra normala människor!
Skippar att citera dina inlägg fortsättnigsvis, du är för sjuk! Hoppas du aldrig kommer nära barn.

Du är ju förfan pyskotisk, Hänvisa till ett inlägg där jag skrivit något om att jag tycker att det är bra att barn far illa?

Jag skrev att Väst gjorde så handikappade barn inte fick va me i paralympics för att dom är Ryssar.

Du har pyskos.
Citera
Medlem
Citat:
Man skyddar sin befolkning från Nazisterna som mördat 10.000 civila i Donbass sedan 2014.

Vänligen skriv inte om du inte ens förstår grunden till konflikten.

Googla eller nått, vem har tid för en sådan tomte?

Ukraina har dödat ca 1500 civila sedan ryska nazister och ultranationalister startade Donbasskriget.
Så de ryska nazisterna dödade alltså 10 tusen civila enligt dig.
Citera
2022-06-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är ryssarna bortkörda från Ormön nu alltså?
De finns inte mer på ön, t.o.m bekräftat av ryska källor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in