2022-06-30, 11:26
Medlem
wwrs avatar
Tan fick storhetsvansinne bara för att hon lyckades slå ut en avdankad Serena. Hon dumpade sin dubbelpartner som blev rejält sur. Hennes Instagram är borttagen nu ... Dålig stil att inte spela.
Citat:
The German player, who was beaten by Heather Watson in the first round of the singles tournament, added: “It’s really not fair for me, I didn’t deserve that. She asked me before the tournament if we wanna play doubles and I said yes. I didn’t ask her, she asked me!

“If you’re broken after a 3h [three-hour] match the day before, you can’t play professional. That’s my opinion.”

Korpatsch added the hashtags #unsportsmanlike #notfair #unfair #mad and #sad to the end of her post.
https://www.theguardian.com/sport/2022/jun/29/wimbledon-harmony-tan-tamara-korpatsch-serena-williams-tennis
Senast redigerad av wwr 2022-06-30 kl. 11:31.
2022-06-30, 11:50
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Underbart, nu kommer vi förhoppningsvis aldrig mer behöva stå ut med köttklumpen från Compton.

Osaka och Serena är mina två hatobjekt på damtouren, men nu är Raducanu där också, så en trio har bildats, trevligt!
2022-06-30, 12:10
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Osaka och Serena är mina två hatobjekt på damtouren, men nu är Raducanu där också, så en trio har bildats, trevligt!

Vad är grejen med Raducanu, vilka är bevekelsegrunderna för att hata henne? Kanske dum fråga, men jag följer inte damtennis(sedan Mary Pierce la av - kvinnan med power och grace i samma paket). Från mitt oinsatta perspektiv framstår hon(Emma) som charmig/cool, som gjorde en häftig run från ingenstans i USO utan att tappa set. What's not to like?

Ditt hat mot henne är säkert giltigt, men vad består det i?
2022-06-30, 12:25
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad är grejen med Raducanu, vilka är bevekelsegrunderna för att hata henne? Kanske dum fråga, men jag följer inte damtennis(sedan Mary Pierce la av - kvinnan med power och grace i samma paket). Från mitt oinsatta perspektiv framstår hon(Emma) som charmig/cool, som gjorde en häftig run från ingenstans i USO utan att tappa set. What's not to like?

Hon hade lite otur, om man nu kan säga så, att vinna US Open som kvalspelare och alla trodde att hon var damtennisens nya superstjärna. Hon har knappt vunnit en match sen dess och skyller på ditten och datten. Har väl bytt ut fem tränare, bara det säger en del att jäntan har mentala problem.

Gillar inte hennes attityd på banan heller, att håna sina motståndare är riktigt jävla sunkigt. Men det är vanligt på WTA-touren, så det kan man väl ge henne.
2022-06-30, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Snygg, down-to-earth, charmig, inte en massa divalater, alltid leende, skön spelstil - bra Tupo, du får joina mig i fancluben. Fattar heller inte vad alla stör sig på. Inga crazy stön heller. Sen att hon än så länge inte kunnat backa upp USO-segern med lite andra resultat är en annan femma. Tror ändå det kan lossna för henne så småningom.

Jag kanske hånade henne lite själv en gång då hon gav upp i Wimbledon pga en ångestattack eller vad fan det var, vilket var typiskt WTA, men det är spilld mjölk under bron nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Hon hade lite otur, om man nu kan säga så, att vinna US Open som kvalspelare och alla trodde att hon var damtennisens nya superstjärna. Hon har knappt vunnit en match sen dess och skyller på ditten och datten. Har väl bytt ut fem tränare, bara det säger en del att jäntan har mentala problem.

Gillar inte hennes attityd på banan heller, att håna sina motståndare är riktigt jävla sunkigt. Men det är vanligt på WTA-touren, så det kan man väl ge henne.

När har hon gjort det?
2022-06-30, 12:39
Medlem
Vobblers avatar
Grästennis är speciellt, urtråkigt ibland, men ibland blir man bländad av hur skickliga de är.

Väntar på psykot vs Krajinović, kan bli en rolig drabbning.
2022-06-30, 12:47
Avslutad
Bautista är borta med Covid!
Hoy he notificado a @Wimbledon mi baja. He dado positivo en Covid-19. Afortunadamente, los síntomas no son muy graves, pero creo que es la mejor decisión.
Idag har jag meddelat @Wimbledon om mitt uttag (att jag drar mig ur). Jag har testat positivt för Covid-19. Lyckligtvis är symtomen inte särskilt allvarliga, men jag tror att det är det bästa beslutet.
Notera det fetade: tror många har det men spelar på ändå. Tror tex Djokovic har det. Ytterligare ett skäl till att denna GS inte räknas.

Förresten, Davidovich-Fokina förlorade i en femsettare mot Vessely igår. Föll i tiebreak i femtes set - förlorade på ett poängavdrag: sparkade eller sköt bort bollen och fick en varning, och hux flux var matchen över.
2022-06-30, 14:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tror inte hon går hela vägen här.

Vem tror du kan slå henne? Om inte nåt virus däckar henne, alltså.
2022-06-30, 14:58
Avslutad
Funkar Discovery sändning för er? Kan inte se nån match i appen
2022-06-30, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vem tror du kan slå henne? Om inte nåt virus däckar henne, alltså.

Kokosnöten, Ostapenko, Pliskova/Kvitova (kan inte riktigt skilja på alla tjeck-donnor), One night standet, aerobics-greken - tror det finns rätt många, faktiskt. Swiatek är väl klart sämre på gräs än andra underlag.

Tror faktiskt inte heller hon går hela vägen, även om jag håller på henne.
2022-06-30, 15:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Bautista är borta med Covid!

Utan Carreno Busta Agut kan de ju lägga ner hela turneringen.

Citat:
Förresten, Davidovich-Fokina förlorade i en femsettare mot Vessely igår. Föll i tiebreak i femtes set - förlorade på ett poängavdrag: sparkade eller sköt bort bollen och fick en varning, och hux flux var matchen över.

Upp som en sol... Det var ju en jätteknall - turneringen största så här långt - när svensk-rysk-spanjoren slog ut Hurkacz, som imponerade stort när han vann i Halle efter att ha kört över Medvedev i finalen. Dessutom har jag fortfarande förnedringen av Federer i Wimbledon i fjol i färskt minne, och jag såg fram emot en semifinal mot Djokovic. Men polacken är ojämn, han förlorade ju mot Fuskovich i Stuttgart t.ex.

Kul att Djokovic-dödaren Vesely rör på sig igen, att den trivselrunde tjecken skulle besegra ett spanskt konditionsfenomen i en femsetare trodde jag kanske inte.
2022-06-30, 15:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kokosnöten, Ostapenko, Pliskova/Kvitova (kan inte riktigt skilja på alla tjeck-donnor), One night standet, aerobics-greken - tror det finns rätt många, faktiskt. Swiatek är väl klart sämre på gräs än andra underlag.

Badosa? Tänkte först på Collins, men hon försvann ju direkt mot en 66-rankad tjeckiska (en av många).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in