2022-07-02, 21:57
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Såg du vad som hände? Som sagt, Nadal har ingen rätt att försöka leka domare och skälla ut motståndaren. Lite fulspel där. Tror han känner lite ånger nu. Men samtidigt, Sonego får fan lägga av med att skrika som en stucken gris efter han slagit över bollen.

Jo jag kom att tänka på det nu. Mycket möjligt att det handlade om det också. Sonego borde mest skämmas över sin egen insats. Nadal är ju nästan Gud så han står över domare och sånt
2022-07-02, 22:11
Medlem
DeadLikeMes avatar
Nån dryg jävel som busvisslat efter varje vunnen Kyrgiospoäng i matchen. Snacka commitment.
2022-07-02, 22:17
Medlem
Vanstertrollets avatar
Vilket jävla tiebreak.
2022-07-02, 22:19
Medlem
Härlig match
2022-07-02, 22:20
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Vilket jävla tiebreak.

Helt sjukt. Tennis på högsta nivån.

Kul för Nick, känns som han var värd segern.
2022-07-02, 22:28
Medlem
Bra match!

Kul att se att Nick kunde hålla ihop spelet en hel match.
2022-07-02, 22:31
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Nadal vinkade fram Sonego till nätet och skällde ut honom lite, som Borg gjorde med McEnroe en gång i tiden.

Sonego är lite av en pussy: först forcerar han så att taket stängs, 20 minuter tidigare än på court 1. Men vad Nadal blev förbannad på var Sonegos överdjävliga skrik som kommer en halv sekund efter tillslag. Lite som när Monfils skällde ut honom.

Mental games av Nadal där, men hade ändå domaren på sin sida på så sätt att det är djävligt nära hindrance att hålla på så där.

Haha, tala om att kasta sten i glashus. Det är en sån sak som jag har svårt för med Nadal, han saknar helt självdistans. Men även som fanboy är det väl svårt att se ironin i det hela.

För övrigt, vad är det att klaga på? En i syskonskaran Maleeva - Katarina, vill jag minnas - skrek ju även när motståndaren slog till bollen. DET var lite överdrivet.
2022-07-02, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Haha, tala om att kasta sten i glashus. Det är en sån sak som jag har svårt för med Nadal, han saknar helt självdistans. Men även som fanboy är det väl svårt att se ironin i det hela.

Ska bli skönt när Nadal lägger racketen på hyllan så man slipper lyssna på folk som ska gnälla på honom, hela jävla tiden, ju mer desto mer han vinner. Detta handlar inte ens om Nadal utan om Sonego, och är något alla på hela touren stör sig på (cf. Monfils som anklagar honom för fusk efter matchen). Du såg ju inte ens matchen? Killen skriker helt otroligt långt efter han träffat bollen, och det var uppenbart i den poängen att det störde Nadal, precis som det stört många andra spelare. Däremot är det mot reglerna för Nadal att ta upp detta med Sonego direkt, utan han ska ta det med domaren, som sen kan snacka med Sonego, vilket också skedde. Och vilket jag också påpekade. Jesus fucking Christ alltså vad folk måste gnälla om Nadal.
2022-07-02, 22:48
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ska bli skönt när Nadal lägger racketen på hyllan så man slipper lyssna på folk som ska gnälla på honom, hela jävla tiden, ju mer desto mer han vinner. Detta handlar inte ens om Nadal utan om Sonego, och är något alla på hela touren stör sig på (cf. Monfils som anklagar honom för fusk efter matchen). Du såg ju inte ens matchen? Killen skriker helt otroligt långt efter han träffat bollen, och det var uppenbart i den poängen att det störde Nadal, precis som det stört många andra spelare. Däremot är det mot reglerna för Nadal att ta upp detta med Sonego direkt, utan han ska ta det med domaren, som sen kan snacka med Sonego, vilket också skedde. Och vilket jag också påpekade. Jesus fucking Christ alltså vad folk måste gnälla om Nadal.

Många spelare skriker som stuckna grisar, varav Nadal själv är en. Löjligt uppenbart hur vissa använder det för att störa, eller platta till motståndaren. Serena Williams älskade ju att hålla på så där, vråla högre för varje slag tills hon med ett avgrundsvrål äntligen lyckades avgöra. Det var aldrig tal om att hon skulle varnas eller få en tillsägelse för det där. Sonego är knappast värst i det avseendet. Men han är ju en medelmåtta, och såna kan man hacka på, medan de största stjärnorna är orörbara. Att Nadal dessutom - om det var så - tar upp saken under pågående match är ju ren intimidation och det tycker jag är jävligt oskönt och ovärdigt, oavsett om han tar det med Sonego eller domaren.

Men vafan, kul att han kan spela iaf, för han var ju närmast invalid när han kom till Paris och det kan ju inte ha blivit bättre av att han tvingades att spela så många matcher där. Han har också fortsatt att klaga på foten inför Wimbledon och du kan ju föreställa dig vad hans konkurrenter tänker om det.
2022-07-03, 00:07
Medlem
Nu lär Kyrgios gå till åtminstone semi. Men hoppas han inte går hela vägen. Unnar inte den killen någonting såsom han beter sig.
2022-07-03, 00:43
Medlem
Stefan4s avatar
Av de 16 tjejer som lyckades nå fjärderundan är 9 oseedade och endast 2 av de 10 högst seedade spelarna är kvar i turneringen.

Alltså en helt normal Slam på damsidan.
2022-07-03, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Nu lär Kyrgios gå till åtminstone semi. Men hoppas han inte går hela vägen. Unnar inte den killen någonting såsom han beter sig.

En läsarkommentar på Guardian:
Tsitsipas was cheated. Kyrgios imposes his rhythm, his emotion, his stress on the game. Umpires are intimidated and opponents have to play to his tune.

He seemed embarrassed in the interview - and rightly so. He was disgraceful and Tsitsipas was f****d by an umpire who was too weak to stamp out his awful behaviour.

It’s cheating.
Jag ser det egentligen också så, även om man kan diskutera definitionen av "cheating". Ett mer välvilligt sätt att se det är att det handlar om mind games, eller ett powerplay för att sätta sin prägel på matchen. Kyrgios försökte det mot Rafa i deras förra Wimbledonmatch, dock utan att lyckas; och Shapovalov försökte det mot Nadal i AO i år, men förlorade bara på det själv. Blev uppenbart mot slutet av andra set att Tsitsipas blev störd av Kyrgios beteende - vilket dessutom var i princip helt oprovocerat: ett overturned call är inte ett skit att tappa humöret för.

Sen i intervjun efter försöker han släta över det, snacka som att de är vänner off court. Lite som en mobbare som säger till läraren att "det egentligen bara är på skoj" och att de är kompisar "på riktigt". Kyrgios är en futtig människa.

Kolla in Tsitsipas presskonferens: han står upp för sin sak där och försöker inte släta över hur irriterad han blev av Kyrgios. "This needs to stop." Plus det här, vilket är precis vad jag säger:
It's constant bullying. That's what he does. He bullies his opponents. He was probably a bully (bullied?) in school himself. You don't know what's behind. I don't like bullies. I don't like people that put other people down.
He has a very evil side to him.
Imponerande att någon vågar säga det.

Kyrgios hade inget att svara på det mer än "I don't know what to say." och sen börja snacka om att Tsitsipas var förbannad för att han fått stryk av Krygios två gånger på raken. Snackar asmycket skit om Tsitsipas på presskonferensen, hur ingen gillar honom och så vidare.

Tror både Nakashima och - förhoppningsvis - De Minaur har vissa chanser mot honom, men givetvis är de största hindren Nadal/Fritz (Fritz verkar storspela) och förstås Novak. Tror faktiskt jag skulle hålla på Djokovic i en final mot honom. Gå om Nadal lär han göra hursomhelst, och så viktigt är det inte vem som har 22 eller 23 eller 21 slams.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in