Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
Opelka kan du feträknabort - hade jag tänkt skriva redan innan han blev utslagen. Han har hittills varit förvånansvärt ofarlig på gräset. Tror kanske det har lite med att han kickar jävligt mycket, och kicken biter inte så bra på gräs. Tyckte Murray hade relativt lätt att returnera Isner faktiskt när jag kollade till snabbt, men nu är förvisso jänkaren uppe med 2-1 i set och ett break. Får se om han kan hålla två gånger till.
Men ok, Opelka fick till tre tiebreak, det är ändå bra. Mot den röde baronen Richthofen förvisso, vilket man inte riktigt vet är bra eller dåligt - grym form, tydligen, men ändå, typ aldrig spelat på ATP-touren innan.
Jo, men Djokovic är så överlägsen på det wimbledonska grästet att bra spelare inte rubbar honom. Det måste till något annorlunda för att göra det, som en 2.11 lång jätte med oortodox spelstil som han aldrig mött tidigare. Om denne jätte dessutom har en bra dag, tja, då kanske alla faktorer tillsammans kan samspela för att rubba Novaks cirklar. Det var lite så jag tänkte, är du med?
Men jaja, nu är han ute.
Mitt fokus nu är om man borde slänga in snuskigt med cash på Otte mot Alcaraz. Bettingbolagen tror stenhårt på den där fånigt hånleende spanjoren. Borde ge bra odds. Otte är också varm i kläderna efter bra bataljer på gräset mot Medvedev(Halle) och Berrettini(Stuttgart). Tysken har 50% chans, minst! Men lär ge mer än 3 ggr pengarna tillbaka. Vad säger du, ska degen in på Otte?