2022-06-30, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du verkar ha åsikten att det som producerats i ett labb är bättre än från naturen? Du har rätt mycket att bevisa i så fall. Människan funnits i 1 miljon år och under den tiden ätit det som fanns i naturen, så jag behöver inte visa någonting.

En molekyl är en molekyl. Du får hämta den var du vill men det förblir samma sak. Enligt din logik är allt i naturen bättre för det finns i naturen, vilket inte är sant. Du förnekar i princip allt mänskligheten forskat fram om kemi.

Prova du extrahera lite cyanid från någon frukt och käka så trycker jag i mig lite aspartam så ser vi vem som lever längst. Hint: Du är död om en kvart.

Bara för du hinner fylla 15 och föröka dig innan du dör betyder inte att du på något sätt optimerat din livslängd. Det finns skäl att vi lever längre idag än förr.
Senast redigerad av kalleboool 2022-06-30 kl. 14:31.
Citera
2022-06-30, 14:31
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
En molekyl är en molekyl. Du får hämta den var du vill men det förblir samma sak. Enligt din logik är allt i naturen bättre för det finns i naturen, vilket inte är sant.

Prova du extrahera lite cyanid från någon frukt och käka så trycker jag i mig lite aspartam så ser vi vem som lever längst. Hint: Du är död om en kvart.

Bara för du hinner fylla 15 och föröka dig innan du dör betyder inte att du på något sätt optimerat din livslängd. Det finns skäl att vi lever längre idag än förr.
Det är klart att det naturliga är bäst, vi har överlevt 1 miljon år på det, det kallar jag testperiod. Det konstgjorda kan vara lika bra men varför prova.

Att det finns dödligt gift i naturen vet en femåring.
Citera
2022-06-30, 14:36
Medlem
Citat:
Det är klart att det naturliga är bäst, vi har överlevt 1 miljon år på det, det kallar jag testperiod. Det konstgjorda kan vara lika bra men varför prova.

Att det finns dödligt gift i naturen vet en femåring.

Så det du säger är att det som kommer från naturen är nyttigare än det som kommer från ett labb givet att man försiktigt väljer ut de komponenter som är hälsofrämjande.

Återigen. Bara för du hinner föröka dig så betyder det inte att du lever hälsosamt. En 400 kg tjockis kan leva bra länge och hinna föda många barn innan den oundvikligen dör i förtid. Betyder det att vi borde väga 400 kg? Vi har ju ändå kört prövotid på det?

Återigen. En molekyl är en molekyl. Antingen så gör du dig till eller så har du inte gått ut grundskolan. Vet inte vilket som är värst.

Vänligen läs exempelvis följande länk eller anmäl dig till närmsta komvux.
https://www.styrkelabbet.se/aspartam/

Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Finns mängder av studier som påvisar att man blir fetare av lightläsk än socker i och med chaser effekten från artificiella sötningsmedel.

Sedan ökar det även risk för depression och autoimmuna sjukdomar mer än sockeralternativet.

Skulle aldrig trycka i mig det skräpet.

Stuiderna som pekar på att man blir fetare av sötningsmedel är bakochfram. De har frågat människor som själva får rapportera in vilken sorts dryck de dricker.

Man har alltså frågat smala och tjocka människor vad de dricker. De tjocka rapporterar in i större grad att de dricker light-produkter eftersom de är tjocka. De drack förmodligen socker för att bli tjocka, sen går de över till light för att gå ner i vikt. Medan de som är smala/hälsosamma i övrigt inte blir feta av lite socker ibland eller fortfarande dricker socker för att de inte hunnit bli feta och ångra sig.

Resten får du gärna ge källa på. Dina egna, eller din konspiration-polares inlägg på Flashback duger icke.
Senast redigerad av kalleboool 2022-06-30 kl. 14:52.
Citera
2022-06-30, 14:43
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Finns mängder av studier som påvisar att man blir fetare av lightläsk än socker i och med chaser effekten från artificiella sötningsmedel.

Sedan ökar det även risk för depression och autoimmuna sjukdomar mer än sockeralternativet.

Skulle aldrig trycka i mig det skräpet.

Jaha men visa en av de där studierna då din jävla fejkskalle.
Citera
2022-06-30, 14:57
Medlem
de konsgjorda sötningsmedel är farligare än socker...dessutom smakar det skit
Citera
2022-06-30, 15:09
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Återigen. En molekyl är en molekyl. Antingen så gör du dig till eller så har du inte gått ut grundskolan. Vet inte vilket som är värst.
Det finns absolut ingenting i naturen som vi äter som är "en molekyl". Ett äpple innehåller 1000-tals olika molekyler. Den kombinationen är testad i 1 miljon år. Aspartam tillsammans med molekyl XYZ är inte testat alls, eller max i 20 år. Men ät din dina aspartamer gjorda på ett labb så äter jag socker som växer i naturen, hur svårt kan det bli.
Citera
2022-06-30, 16:04
Medlem
tastass avatar
Citat:
Det finns absolut ingenting i naturen som vi äter som är "en molekyl". Ett äpple innehåller 1000-tals olika molekyler. Den kombinationen är testad i 1 miljon år. Aspartam tillsammans med molekyl XYZ är inte testat alls, eller max i 20 år. Men ät din dina aspartamer gjorda på ett labb så äter jag socker som växer i naturen, hur svårt kan det bli.

Det växer inte raffinerat socker i naturen, men du har rätt i att det är mer beprövat än andra sötningsmedel.
Citera
2022-06-30, 16:08
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Det växer inte raffinerat socker i naturen, men du har rätt i att det är mer beprövat än andra sötningsmedel.
"socker" är brett och kommer från rör, betor, majs. Men det kommer från naturen, har funnits i 500 år utan problem utom vid överkonsumtion sista 10 fetto-åren, och är inte skapat av människan i ett laboratorium genom att blanda kemikalier.
Citera
2022-06-30, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackballe123
Jag förvånas like lite varje gång en överviktig person köper en cola Zero istället för en vanlig, tror de att man kan gå ner i vikt bara för de inte är några kalorier i?

Har under senaste tiden konstaterat att de faktiskt stämmer, om man kollar folk runtomkring sig på jobbet, affären eller hos någon kompis.

Vad beror detta fenomen på eller är detta en indicier som bara jag stött på i hög grad?

Mvh en snubbe som dricker ordentlig läsk om man väl ska istället för att låtsasbanta.
Varför bryr du dig om vad andra dricker? Vilken jävla sopa du måste vara.
Citera
2022-06-30, 16:54
Medlem
Citat:
Stuiderna som pekar på att man blir fetare av sötningsmedel är bakochfram. De har frågat människor som själva får rapportera in vilken sorts dryck de dricker.

Man har alltså frågat smala och tjocka människor vad de dricker. De tjocka rapporterar in i större grad att de dricker light-produkter eftersom de är tjocka. De drack förmodligen socker för att bli tjocka, sen går de över till light för att gå ner i vikt. Medan de som är smala/hälsosamma i övrigt inte blir feta av lite socker ibland eller fortfarande dricker socker för att de inte hunnit bli feta och ångra sig.

Resten får du gärna ge källa på. Dina egna, eller din konspiration-polares inlägg på Flashback duger icke.

Kom detta som en överraskning för dig? Du tror man kan kontrollera folks kost i decennier?

Det är så ALLA studier inom näring och kosthållning ser ut. Att man skulle få cancer av rött kött är från enkäter, likaså kolesterolmyten och hur fett är boven och gör dig fet.

Välkommen till verkligheten. Källorna finns i tråden och tidigare länk. Att man inte hittat en kausal länk idag mellan aspartam och diverse åkommor betyder inte att det inte finns någon.

Men drick du ditt syntetiska gift och intala dig själv att du är hälsosam, vi vuxna håller oss till vatten.
Citera
2022-06-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Jaha men visa en av de där studierna då din jävla fejkskalle.

Gå tillbaka i tråden så finns många i en tidigare länk. Om du inte är intelligent nog att hitta informationen så är du inte intelligent nog att tyda den ändå.
Citera
2022-06-30, 17:22
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Gå tillbaka i tråden så finns många i en tidigare länk. Om du inte är intelligent nog att hitta informationen så är du inte intelligent nog att tyda den ändå.

Andra ska läsa dina artiklar medans du svarar på annan forskning med ”korkad artikel”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in