2022-06-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Håller med. Vem vill ens ha Palle kuling på tårtan? Helt fel konsistens.

Gällande hennes godisskålar så tänker jag att det är ett väldigt ätstört beteende att lägga upp exakt sju eller nio likadana godisbitar per person, speciellt som det är vuxna människoroch inte barn det handlar om. Hade blivit riktigt irriterad om min sambo skulle försöka bestämma exakt vad, och hur mycket snask jag fick äta.
Och med hennes historik så kanske sådana beteenden inte är något man vill främja.

Jag hade också tyckt det känts märkligt om min partner la upp hur många godisar jag skulle äta och vilka godisar. Undrar om hon gör detta för att det liksom passar in i nio till fem-världen med godistallrikar eller om hon är såhär kontrollerande kring godiset.
Citera
2022-06-29, 17:02
Medlem
Skampis avatar
Min sambo är 0% ätstörd och har detta knäppa beteende med godisbitar! 😫 Han lägger upp exakt 2 av varje godissort... Köper vi en marabou chokladkaka delar han ut en bit samtidigt till var och en i ett lagom tempo. Det driver mig till vansinne! Jag tror att det kommer från att han har många syskon nära i ålder så han fick "slåss" om lördagsgodiset som barn. Själv är jag ensambarn och har aldrig haft det problemet.
Men ja, finns alltså fler med denna störning och jag tror inte det måste grunda sig i ätstörningar (även om jag också ser att Sandra tappat vikt i rätt snabb takt senaste månaderna).
Citera
2022-06-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thousandwindows
Var finns inlägget där Björn fotograferar maten under flyttlasset?

Nån får gärna länka
Citera
2022-06-29, 19:40
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thousandwindows
Var finns inlägget där Björn fotograferar maten under flyttlasset?
Är inte OP, men kanske avses detta?
https://sandrabeijer.elle.se/om-aven...ch-checkar-in/

Att hävda att han fotar maten mitt under ett flyttlass är väl en fri tolkning snarare än fakta. Men de käkar lunch ute medan flyttfirman jobbar och Sandra tar en bild på Björn, som på bilden sitter med en telefon i handen.

Jag tycker det ser ut som han messar snarare än fotar, men vad vet jag? 🤷🏼‍♀️
Citera
2022-06-29, 21:45
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Min sambo är 0% ätstörd och har detta knäppa beteende med godisbitar! 😫 Han lägger upp exakt 2 av varje godissort... Köper vi en marabou chokladkaka delar han ut en bit samtidigt till var och en i ett lagom tempo. Det driver mig till vansinne! Jag tror att det kommer från att han har många syskon nära i ålder så han fick "slåss" om lördagsgodiset som barn. Själv är jag ensambarn och har aldrig haft det problemet.
Men ja, finns alltså fler med denna störning och jag tror inte det måste grunda sig i ätstörningar (även om jag också ser att Sandra tappat vikt i rätt snabb takt senaste månaderna).

Självfallet menar jag inte att exakt alla som har detta (vansinniga!) beteende är ätstörda, men i Sandras fall är jag 100% säker på att det är ett beteende som grundar sig i hennes ätstörningsproblematik som hon lidit (och antagligen fortfarande lider?) av. Hon har med största sannolikhet total kontroll på vad hon äter och vet exakt hur många kcal hon kan äta varje dag för att behålla/gå ner i vikt.

Om jag hade varit du hade jag köpt en egen Marabou och moffat i mig framför honomn tills dess att han fattar att man inte sitter och delar ut chokladbitar på det sättet till andra vuxna individer.
Citera
2022-06-29, 23:07
Medlem
Förstår verkligen tankar om det ätstörda i att lägga upp godisar på detta sätt. MEN jag kopplar det mer till OCD. Inte liksom tvångssyndrom men lite tvångstankar. Jag måste ta 4 godisar när jag tar lösgodis och äter alltid i en specifik ordning. Det finns nog många anledningar till att lägga upp så specifikt, kanske bara att det ser fint ut?
Citera
2022-06-30, 07:56
Medlem
Citat:

Du kanske är lite offtopic men det det där låter helt galet och ganska osympatiskt 😑😅😅
Citera
2022-06-30, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Är inte OP, men kanske avses detta?
https://sandrabeijer.elle.se/om-aven...ch-checkar-in/

Att hävda att han fotar maten mitt under ett flyttlass är väl en fri tolkning snarare än fakta. Men de käkar lunch ute medan flyttfirman jobbar och Sandra tar en bild på Björn, som på bilden sitter med en telefon i handen.

Jag tycker det ser ut som han messar snarare än fotar, men vad vet jag? 🤷🏼‍♀️

Ja på den bilden ser det verkligen ut som om han messar, men jag tror att det finns en annan bild när han tydligtfotar maten… orkar inte leta upp den men det är ungefär samtidigt i tid. Sen kanske det är en lite väl stor tolknin att anta att han sitter och fotar sin mat och är helt bortkommen 😅 men det är en lite allmän känsla om honom att han är lite vek liksom
Citera
2022-06-30, 10:54
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Självfallet menar jag inte att exakt alla som har detta (vansinniga!) beteende är ätstörda, men i Sandras fall är jag 100% säker på att det är ett beteende som grundar sig i hennes ätstörningsproblematik som hon lidit (och antagligen fortfarande lider?) av. Hon har med största sannolikhet total kontroll på vad hon äter och vet exakt hur många kcal hon kan äta varje dag för att behålla/gå ner i vikt.

Om jag hade varit du hade jag köpt en egen Marabou och moffat i mig framför honomn tills dess att han fattar att man inte sitter och delar ut chokladbitar på det sättet till andra vuxna individer.

Japp, jag tror också hon har riktigt bra koll på kalorier, eller i alla fall portionsstorlek. Har alltid misstänkt att hon äter väldigt små portioner (förr visade hon upp det men numera tror jag ofta hon fotar Björns tallrik). Det har alltid kommenterats att hon äter godis dagligen, men grejen är ju att hon inte proppar i sig ett kg utan det är snarare 4 bitar per dag och det gör ju inte mycket med ens vikt.

Haha jag vet, det är så jäkla konstigt! Jag passar på att käka snask FRITT när han är iväg på jobb eller med polare.
Citera
2022-06-30, 11:07
Medlem
Citat:
Japp, jag tror också hon har riktigt bra koll på kalorier, eller i alla fall portionsstorlek. Har alltid misstänkt att hon äter väldigt små portioner (förr visade hon upp det men numera tror jag ofta hon fotar Björns tallrik). Det har alltid kommenterats att hon äter godis dagligen, men grejen är ju att hon inte proppar i sig ett kg utan det är snarare 4 bitar per dag och det gör ju inte mycket med ens vikt.

Haha jag vet, det är så jäkla konstigt! Jag passar på att käka snask FRITT när han är iväg på jobb eller med polare.

På bloggen ser man ofta både hennes och björns pastatallrikar. Jag har då hela tiden tänkt att hennes portioner är så nätta och små.
Citera
2022-06-30, 11:38
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
På bloggen ser man ofta både hennes och björns pastatallrikar. Jag har då hela tiden tänkt att hennes portioner är så nätta och små.
Fast väger man typ hälften av sin partner är det väl rimligt att man äter mindre än denne?
Citera
2022-06-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Fast väger man typ hälften av sin partner är det väl rimligt att man äter mindre än denne?

Det jag menade var bara att det inte är såsom någon skrev här ovanför att hon inte visar sina tallrikar i syfte att dölja hur lite hon äter; hon visar ofta bådas tallrikar. Och faktum kvarstår tänker jag att hennes portioner är ganska små om man jämför med vad många andra kvinnor äter. Men vad vet jag.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-06-30 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in