2022-06-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vem fan hänvisar till mäklarstatistik vars index laggar 1-2 månader?

Utgå från https://husmask.se/home istället som tidigare länkat i tråden.

Eller är du också i förnekelse nu, du som påstod att priserna aldrig kunde falla.
Vad väljer du för att se en nedgång till samma nivå som för 7 år sedan på husmask? För stockholms län är det samma nivå som i höstas. För stockholm kommun kan man få det till samma nivå som hösten 2020, för stockholm innanför tullarna hösten 2021. Lyckas inte välja någon kombination av parametrar som visar på mer 1,5 år... Vad väljer du för att få dina fantastiska siffror?
2022-06-30, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Vad väljer du för att se en nedgång till samma nivå som för 7 år sedan på husmask? För stockholms län är det samma nivå som i höstas. För stockholm kommun kan man få det till samma nivå som hösten 2020, för stockholm innanför tullarna hösten 2021. Lyckas inte välja någon kombination av parametrar som visar på mer 1,5 år... Vad väljer du för att få dina fantastiska siffror?

Om du inte kan tyda det själv på grafen på husmask så är du inte intressant att snacka med.
Vi är tillbaka på 2015/2016s nivåer.

Din förnekelse är inte fakta, det är bara förnekelse.
En förnekelse som marknaden skiter fullständigt i.
2022-06-30, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Du är verkligen patetisk. Du är så avundsjuk på att människor har mer än vad du har. Fokusera på ditt så ska du se att det blir bra.

Jag älskar min bostad och köpte den för att bo där, långt borta ifrån förorten där du bor. Aldrig att jag skulle utsätta min familj för dina levnadsförhållanden

Vi visste i april att riksbanken skulle höja till 0,75 idag. Vi vet också idag att reporäntan kommer att ligga på 1,25% efter januari. Det är liksom inga överraskningar, bara du som lyckas bli överraskad, trots att du spenderar hela din vakna tid på detta.

"vi visste i april"

Detta slår direkt mot bolåntagare med framför allt rörliga lån, då bankerna kommer att följa efter Riksbanken och även de höja sina räntor. Med hur mycket är svårt att säga men det har talats om rörliga räntor på cirka tre-fyra procent inom ett år.

Som mest påverkas de med små marginaler.

– Det kommer även att kännas för de som är högt belånade, alltså de som har köpt ganska nyligen och inte har varit inne på marknaden särskilt länge – vilket ofta är yngre, säger Claudia Wörmann, boendeekonom på SBAB, till TT.

Som jag sa, du vet inte mycket om ekonomi eller bostadsmarknaden.
2022-06-30, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Nej, man är tillbaka till Januari i år. Inte ens 7 månader.
Något har gått rejält fel för dig.

https://www.maklarstatistik.se/omrade/riket/stor-stockholm/#/bostadsratter/48m-prisutveckling

Jag förstår inte varför du och en del andra förnekar mätdata.

Det är inte aktuella priser. Du gör bort dig så fort du skriver någonting här. Jag skapade en tråd om detta för snart 2 månader sedan så jag förutspådde detta ras.
2022-06-30, 10:55
Medlem
Citat:
Om du inte kan tyda det själv på grafen på husmask så är du inte intressant att snacka med.

Du har fel. 2015 låg priserna på max 90k/kvm. Peaken som skedde vid årskiftet är ointressant då den statistiken baseras på 5 objekt och alltså är ett sånt litet urval.
2022-06-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Du har fel. 2015 låg priserna på max 90k/kvm. Peaken som skedde vid årskiftet är ointressant då den statistiken baseras på 5 objekt och alltså är ett sånt litet urval.

Jag hänvisar åter till husmask och inte en personlig tramsåsikt som du gör.
2022-06-30, 11:02
Medlem
Citat:

Varför kan du inte bara berätta vilka parametrar du använder för att få fram det resultat du påstår dig få fram? Hittar du bara på?

EDIT: Ok, du tar en enda vecka i januari 2016 som avviker extremt från omkringliggande veckor och hävdar att det är "2015/2016s nivåer"? Humor.
Senast redigerad av apa123456 2022-06-30 kl. 11:06.
2022-06-30, 11:02
Medlem
Citat:
Så jävla skönt hahah.
Håll käft nu din nolla.

Ovidkommande? haha
Priserna har gått ner snart 20% i Stockholm, tillbaka 7 år, "ovidkommande" .
Förnekelsen är lika stor som den var på toppen ser jag.

För att en familj är mening med livet? Med svenskor som skiljer sig efter 2 år och knullar runt?
Håll dig till ämnet istället. Du börjar snacka om familj? Vi snackar om bostadspriser din nolla.

Hur känns det att torska allt du arbetat för i hela ditt liv?

Du sitter liksom i en tråd om bostadspriser och påstår att du inte bryr dig om bostadspriserna och effekterna.

Förnekelsen. hahaahahaha

Här har vi en bitter hatisk rasistisk skadeglad nätmobbare. Du kan ju inte må bra.

Ska börja använda blockfunktion, om det finns, för att rädda mina stackars ögon.
2022-06-30, 11:07
Avslutad
Citat:
"vi visste i april"

Detta slår direkt mot bolåntagare med framför allt rörliga lån, då bankerna kommer att följa efter Riksbanken och även de höja sina räntor. Med hur mycket är svårt att säga men det har talats om rörliga räntor på cirka tre-fyra procent inom ett år.

Som mest påverkas de med små marginaler.

– Det kommer även att kännas för de som är högt belånade, alltså de som har köpt ganska nyligen och inte har varit inne på marknaden särskilt länge – vilket ofta är yngre, säger Claudia Wörmann, boendeekonom på SBAB, till TT.

Som jag sa, du vet inte mycket om ekonomi eller bostadsmarknaden.

Ja, vi visste i april din lilla pajas: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/seb-riksbanken-hojer-styrrantan-i-juni

De långa räntorna är redan kalibrerade för denna höjning. ALLA, förutom du som spenderar hela din vakna tid på detta, visste.
2022-06-30, 11:12
Medlem
Citat:
Jag hänvisar åter till husmask och inte en personlig tramsåsikt som du gör.

Det gör jag också. Jag har dessutom gedigen akademisk utbildning i statistik vilket du och merparten här uppenbarligen inte har.
2022-06-30, 11:15
Avslutad
Citat:
Varför kan du inte bara berätta vilka parametrar du använder för att få fram det resultat du påstår dig få fram? Hittar du bara på?

EDIT: Ok, du tar en enda vecka i januari 2016 som avviker extremt från omkringliggande veckor och hävdar att det är "2015/2016s nivåer"? Humor.

Det statistiska geniet förnekar sig inte

Vilket skämt. Banna skräpet som bara förpestar forumet.
2022-06-30, 11:17
Medlem
Citat:

Tyvärr är detta återkommande problem i denna tråd. Folk jämför extrema peakar i husmask och försöker dra slutsatser.

"Titta på dessa 2 försäljnignar av skräpobjekt 2022 jämfört med priset på våningar på strandvägen 2014 priserna har krashat!"

Alla håller ju med att priserna har gått ner från toppen men att sitta och påstå att det gåt ner 20% är ju bara oseriöst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in