Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Du är verkligen patetisk. Du är så avundsjuk på att människor har mer än vad du har. Fokusera på ditt så ska du se att det blir bra.
Jag älskar min bostad och köpte den för att bo där, långt borta ifrån förorten där du bor. Aldrig att jag skulle utsätta min familj för dina levnadsförhållanden
Vi visste i april att riksbanken skulle höja till 0,75 idag. Vi vet också idag att reporäntan kommer att ligga på 1,25% efter januari. Det är liksom inga överraskningar, bara du som lyckas bli överraskad, trots att du spenderar hela din vakna tid på detta.
"vi visste i april"
Detta slår direkt mot bolåntagare med framför allt rörliga lån, då bankerna kommer att följa efter Riksbanken och även de höja sina räntor. Med hur mycket är svårt att säga men det har talats om rörliga räntor på cirka tre-fyra procent inom ett år.
Som mest påverkas de med små marginaler.
– Det kommer även att kännas för de som är högt belånade, alltså de som har köpt ganska nyligen och inte har varit inne på marknaden särskilt länge – vilket ofta är yngre, säger Claudia Wörmann, boendeekonom på SBAB, till TT.
Som jag sa, du vet inte mycket om ekonomi eller bostadsmarknaden.