2022-06-30, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Patetiska försök?
Jag härmade bara flanders på toppen som skrek KÖP KÖP KÖP.

Det är faktum att priserna kommer gå ner mer.

Håll om du vill förlora mer på din bostad.

Tiden är över för svenssons med dumma pengar som oförtjänt tjänade pengar snabbt.
Tiden för smarta pengar och vassa miljonärer som jag själv, är påbörjad.

Det är i tider som det här som agnarna skiljs från vetet.

Du är verkligen patetisk. Du är så avundsjuk på att människor har mer än vad du har. Fokusera på ditt så ska du se att det blir bra.

Jag älskar min bostad och köpte den för att bo där, långt borta ifrån förorten där du bor. Aldrig att jag skulle utsätta min familj för dina levnadsförhållanden

Vi visste i april att riksbanken skulle höja till 0,75 idag. Vi vet också idag att reporäntan kommer att ligga på 1,25% efter januari. Det är liksom inga överraskningar, bara du som lyckas bli överraskad, trots att du spenderar hela din vakna tid på detta.
2022-06-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Born1995
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Economic_bubble

De underliggande fundamenta, som sagt. Vilket är både de senaste 10 åren och hundratals åren av räntor i sjunkande trend.

Hade vi haft den här prisutvecklingen med tvåsiffriga räntor hade man med fog kunnat kalla det en bubbla. Nu har vi haft fundamentalt andra räntor att förhålla oss till.

Helt ointressant då det är aktörernas fundamentala ekonomi som är avgörande i längden som disponibelt kapital. Alltså inte beroendes av att bankerna trycker ut enorma mängder pengar kortsiktigt vilket ger en baksmälla i längden.
2022-06-30, 09:53
Avslutad
Citat:
Mer än vad jag har? Du menar mer i skulder än vad jag har?
Haha.
Verkligen, tillåt mig att skratta.
Du, svenssons, skuldsatt upp till öronen ska skryta om att du har många mer miljoner i skulder än mig och att jag är avundsjuk på det? Jag sålde 2021 till idioter som du själv.

Så jävla skönt att vara skadeglad nu, du bitter bostadsägare med massvis med skulder försöker fortfarande trycka ner personer som inte skuldsatt sig lika mycket och som inte sitter i skiten nu.
Avundsjuk much?

Jag skiter fullständigt i din inavlade white trash familj.

HAHA!

Jag har inte hävdat att jag har mer än dig. Inte ens läsa ordentligt klarar du av.

Och jag skryter inte. Jag konstaterar bara faktum att svenskar köper bostäder för att fly långt ifrån dig och din typ. Att räntan råkar vara 0,25% eller 1% är ovidkommande för den absoluta majoriteten.

Du har uppenbarligen ett tufft liv som behöver ta energi och glädje från tanken att andra kan råka illa ut. Gå och skaffa en familj och mening med livet istället.
2022-06-30, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
https://danskebank.com/se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/news/2022/danske-banks-boprisindikator-juni-prisnedgangen-accelererade-ytterligare

Säsongsjusterat med ca 4,3 % i Stockholm i juni och ca 8% totalt sen mars (pre-war)

Som många skriver är det inga problem men då man får låna 85% skulle ju en 15% nedgång innebära att säkerheten understiger lånet i vissa enstaka fall. Skiter banken i sånt eller i vilka fall kan banken säga åt någon att de måste amortera mer? Nu måste man ju med den belåningsgraden amortera 2% men vad händer om panten understiger lånet och priserna sjunker med mer än 2% per år?

Bankerna lägger ingen vikt alls vid detta.
2022-06-30, 09:57
Avslutad
Citat:
Riksbanken höjer styrräntan 0,5% ytterligare.
Det kommer definitivt slå mot priserna ytterligare.
Och de sänker sin balansräkning mer än de tidigare meddelat.

flanders?? hallå
var är du?

Sa du inte att de aldrig skulle höja räntan?

Kan glädja mig att du kommer förlora massor av pengar på det här.
Rätt.
Åt.
Dig.

Du som aggressivt attackerade människor som inte ville köpa på toppen och var skeptiska.

Vad fan babblar du om? Skrev så sent för någon dag sen att de nu kommet höja 0.5%. INGEN i hela Sverige kommer bli överraskad. Bankernas långa räntor är redan justerade för detta.

Det är bara i din begränsade värld detta kommer som en överraskning trots att du sitter och babblar om bostadsmarknaden dygnet runt. Du framstår som en rätt bitter och tragisk person
2022-06-30, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Bankerna lägger ingen vikt alls vid detta.

Förutom att de nedvärdera alla nybyggen som de gett bolånelöften till.
Minnet är kort flanders, eller minns du inte 2017..

Förnekelsen är stor hos dig ser jag, much to learn you have my padOwan.

Oroa er inte peeps, priserna kan falla 50% och bankerna bryr sig inte försäkrar flanders er om.
Samma snubbe som att att ni skulle köpa på toppen och att det var omöjligt att priserna kunde gå ner eller att räntehöjningar skulle ske.
2022-06-30, 10:01
Medlem
Citat:
Vad fan babblar du om? Skrev så sent för någon dag sen att de nu kommet höja 0.5%. INGEN i hela Sverige kommer bli överraskad. Bankernas långa räntor är redan justerade för detta.

Det är bara i din begränsade värld detta kommer som en överraskning trots att du sitter och babblar om bostadsmarknaden dygnet runt. Du framstår som en rätt bitter och tragisk person

Du och hela marknaden
Du vet uppenbarligen inte hur bankers räntehöjningar fungerar.

Självklart är ingenting en överraskning för dig, du som äger och köpte på toppen
Allt går som planerat för dig, korkad svensson, att du ska förlora alla dina pengar du satsat på bostaden för att sedan byta upp dig när din skuld förvandlas till blanco vid försäljning

Samma idiot som skrek köp till personer 2021 och att det är REKORDFÖRSÄLJNINGAR vilket måste betyda att priserna fortsätter upp. Du är sådan clown och fy fan vad skönt det är att trycka ner dig nu.
Du var så kaxig på toppen min vän, så kaxig.
Nu får du knipa käft och låta de stora grabbarna ta över.
2022-06-30, 10:04
Avslutad
Citat:
Du och hela marknaden
Du vet uppenbarligen inte hur bankers räntehöjningar fungerar.

Självklart är ingenting en överraskning för dig, du som äger och köpte på toppen
Allt går som planerat för dig, korkad svensson, att du ska förlora alla dina pengar du satsat på bostaden för att sedan byta upp dig när din skuld förvandlas till blanco vid försäljning

Samma idiot som skrek köp till personer 2021 och att det är REKORDFÖRSÄLJNINGAR vilket måste betyda att priserna fortsätter upp. Du är sådan clown och fy fan vad skönt det är att trycka ner dig nu.
Du var så kaxig på toppen min vän, så kaxig.
Nu får du knipa käft och låta de stora grabbarna ta över.

Köpte på toppen :-) Min belåningsgrad är obefintlig och att marknaden tappar potentiellt 30% är bara till min fördel
2022-06-30, 10:06
Medlem
Citat:
Köpte på toppen :-) Min belåningsgrad är obefintlig och att marknaden tappar potentiellt 30% är bara till min fördel

jaja, det är till din fördel att du förlorar 30% av värdet på din bostad för att sedan belåna om dig till en 5x högre ränta Inte undra på att du är en loser.
2022-06-30, 10:10
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Riksbanken höjer som väntat räntan med 0,5%.
Ja, nu borde bankräntorna stiga med 0.5%.

Vad skall folk göra med alla ränteintäkter då måntro.
Det är ganska många mdr som ligger på bankkonton.
2022-06-30, 10:16
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Priserna har gått ner snart 20% i Stockholm, tillbaka 7 år, "ovidkommande" .
Nej, man är tillbaka till Januari i år. Inte ens 7 månader.
Något har gått rejält fel för dig.

https://www.maklarstatistik.se/omrade/riket/stor-stockholm/#/bostadsratter/48m-prisutveckling

Citat:
Förnekelsen är lika stor som den var på toppen ser jag.
Jag förstår inte varför du och en del andra förnekar mätdata.
2022-06-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Nej, man är tillbaka till Januari i år. Inte ens 7 månader.
Något har gått rejält fel för dig.

https://www.maklarstatistik.se/omrade/riket/stor-stockholm/#/bostadsratter/48m-prisutveckling

Jag förstår inte varför du och en del andra förnekar mätdata.

Vem fan hänvisar till mäklarstatistik vars index laggar 1-2 månader?

Utgå från https://husmask.se/home istället som tidigare länkat i tråden.

Eller är du också i förnekelse nu, du som påstod att priserna aldrig kunde falla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in