• 1
  • 2
2022-06-30, 00:08
Medlem
Jag har beställt en grej på nätet. Lite bråttom att få hem detta innan jag ska resa iväg på semester.
Jag ser nu typiskt nog på DHL tracking meddelandet ”Shipment on hold- incomplete or missing data.
Vad fn betyder detta rent krasst? Ngn som vet? Kan jag göra ngt? Alla mina uppgifter stämmer ju
Citera
2022-06-30, 00:11
Medlem
DyngSmElls avatar
Hur FAN ska vi veta vad som hänt med ditt paket, du får givetvis ta kontakt med DHL.

DHL Tel: 0771-400 345
DHL Chatt: https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-...e/kontakt.html
Senast redigerad av DyngSmEll 2022-06-30 kl. 00:13.
Citera
2022-06-30, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Hur FAN ska vi veta vad som hänt med ditt paket, du får givetvis ta kontakt med DHL.

DHL 0771-400 345

Jo tack. De har inte öppet nu så undrade om ngn fått samma ”felkod” och hade ngn erfarenhet vad som hänt
Citera
2022-06-30, 00:15
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettstinnamiddagar
Jo tack. De har inte öppet nu så undrade om ngn fått samma ”felkod” och hade ngn erfarenhet vad som hänt

Ja samma sak händer alltid när ett paket blir försenat, det blir försenat.
Hoppas du kan somna lite lyckligare nu, dumskalle.

Är paketet ens försenat eller har du bara SUPERDAMP, vart ska du resa och när?
Citera
2022-06-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ja samma sak händer alltid när ett paket blir försenat, det blir försenat.
Hoppas du kan somna lite lyckligare nu, dumskalle.

Wow du verkar ju enormt klipsk nu med.
Citera
2022-06-30, 00:19
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Wow du verkar ju enormt klipsk nu med.

Vill du veta om en bil har fått punktering eller att en färja är försenad för att den måste vänta utanför hamnen, eller att ett flygplan inte kunde gå som det skulle pga av hårt väder.

Jag ser ingen möjlighet för dig att få någon som helst information från oss flashbackare som kan hjälpa dig, gå och lägg dig och ring när du sitter på kontoret i morgon bitti, dom öppnar kl 08:00
Citera
2022-06-30, 00:21
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Jag har beställt en grej på nätet. Lite bråttom att få hem detta innan jag ska resa iväg på semester.
Jag ser nu typiskt nog på DHL tracking meddelandet ”Shipment on hold- incomplete or missing data.
Vad fn betyder detta rent krasst? Ngn som vet? Kan jag göra ngt? Alla mina uppgifter stämmer ju
Det innebär att ditt paket saknar en deklaration om vad försändelsen innehåller, alternativt att försäljaren har uppgivit felaktiga uppgifter om vad försändelsen faktiskt innehåller.

Detta är ett vanligt fenomen när försäljaren vill göra en förtjänst till till sin kunder, för att dom förhoppningsvis ska behöva slippa betala tull. Denna gång hade du otur.

Jag hoppas att du inte har beställt något olagligt, om inte så är det bara att bita i det sura äpplet och betala.
Du kommer få ett brev från DHL där dom vill att du mailar över kvittot för vad du har köpt, därefter kommer du få betala i kassan vid postombudet för att du ska få ditt paket.
Citera
2022-06-30, 00:32
Medlem
revodnebs avatar
Vad är det för "grej"? Tullen kan vara lite kinkig.
Citera
2022-06-30, 00:37
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det innebär att ditt paket saknar en deklaration om vad försändelsen innehåller, alternativt att försäljaren har uppgivit felaktiga uppgifter om vad försändelsen faktiskt innehåller.

Detta är ett vanligt fenomen när försäljaren vill göra en förtjänst till till sin kunder, för att dom förhoppningsvis ska behöva slippa betala tull. Denna gång hade du otur.

Jag hoppas att du inte har beställt något olagligt, om inte så är det bara att bita i det sura äpplet och betala.
Du kommer få ett brev från DHL där dom vill att du mailar över kvittot för vad du har köpt, därefter kommer du få betala i kassan vid postombudet för att du ska få ditt paket.

Det du skriver stämmer inte, då får man ett helt annat meddelande, jag har inte den exakta formuleringen i huvudet som dom använder sig av men då står det tydligt att paketet är i tullen.
Citera
2022-06-30, 00:40
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Det du skriver stämmer inte, då får man ett helt annat meddelande, jag har inte den exakta formuleringen i huvudet som dom använder sig av men då står det tydligt att paketet är i tullen.
Explanation to event
Shipment on hold - incomplete or missing shipment data -
Awaiting correct information

Förklaring till händelse

Kvar på terminal. Felaktig information från avsändaren.
Om möjligt rättas informationen av vår servicedesk, annars
avvaktas information från avsändaren

https://www.dhldashboard.se/Portals/...0D94A_v1.1.pdf

Du kanske blandar ihop DHL med Postnord?
Citera
2022-06-30, 00:47
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Explanation to event
Shipment on hold - incomplete or missing shipment data -
Awaiting correct information

Förklaring till händelse

Kvar på terminal. Felaktig information från avsändaren.
Om möjligt rättas informationen av vår servicedesk, annars
avvaktas information från avsändaren

https://www.dhldashboard.se/Portals/...0D94A_v1.1.pdf

Du kanske blandar ihop DHL med Postnord?

Nej jag får leveranser från både DHL Postnord och Early Bird osv osv, fastnar ett paket i tullen så står det tydligt, nu har jag sagt det två gr hoppas du förstår.
Citera
2022-06-30, 00:51
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Nej jag får leveranser från både DHL Postnord och Early Bird osv osv, fastnar ett paket i tullen så står det tydligt, nu har jag sagt det två gr hoppas du förstår.
Du skulle iallafall fått cred från mig om du lyckats få ett paket stoppat med Early Bird, med tanke på att det enbart är försändelser inrikes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in