2022-06-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Dessa andra är övriga världen (förutom EU, USA, Kanada och Australien) och dom är lika less på the evil empire som Ryssland. När nu Ryssland och Kina bryter sig loss kommer dom inse att det är bättre att handla med dom istället för USA och Europa.

Ge något exempel på vad Ryssland behöver av Europa och då menar jag något man verkligen behöver, inte märkeskläder, Ferraris och gangsta rap.
Mediciner , för att överleva .

Är väl ändå viktigt , även om ryssar inte värderar människoliv så högt .
Citera
2022-06-29, 19:42
Medlem
Såg på twitter någonstans att Norge skall sända long range artillery till Ukraina och att då Ryssland skulle hämmnas med att blockera leveranser på någon ö i Arctic, förmodligen Spetsbergen.

Jag gillar detta!! Bekämpa dom ryska bögfascisterna och ge aldrig upp. Tolerera bögar men aldrig bögfascister.

Vad kan det vara som Norge sänder? Dom har väl lovat sända luftvärn men inte artilleri? Kan det vara långdistansmissiler istället för vanligt artilleri?
Citera
2022-06-29, 19:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Mediciner , för att överleva .

Är väl ändå viktigt , även om ryssar inte värderar människoliv så högt .
Ur ett nationalekonomisk perspektiv så är det betydligt bättre att äldre människor dör och inte hålls vid liv 10 år till med mediciner m.m. men nu tror jag varken Ryssland eller väst är så grymma.
Citera
2022-06-29, 19:52
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Det är mycket västerländska komponenter även i kinabilarna. Säger Intel, AMD, etc. nej till vidareexport så blir det inget av med det. Självklart kan och antagligen gör kineserna bilar utan västkomponenter, men då är vi ju tillbaka till 70-talet som ryssarna upptäckt i Renault-fabriken
De befinner sig redan där. Lada gör nu bilar utan ABS, airbag, positioneringssystem osv. Ids inte leta reda på länken IGEN då jag postat den 100 ggr med frågan till dödskultsanhängarna om av ryssen egentligen är kapabla till att producera något bortom skit de gräver upp ur jorden.

Listan är kort än så länge:
RUNDTIMMER (användare Tok-Frans)

De dör redan i drivor i trafiken. Har en medellivslängd som ligger typ 15 år lägre än den civiliserade världen och satsar på att sjunka ännu lägre. Race to the bottom på fler fronter än den moraliska
Citera
2022-06-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Alltså, USA kontrollerar nu 30 länder genom NATO, numera USAs vassalstater.
Endast Putin har dragit en röd linje…

Jag skulle verkligen inte säga att han dragit en röd linje. Det är ju Putin och hans Ryssland som skrämmer in vartenda europeiskt land i NATO.

Det är nästan så att jag börjar tro att Putin är anställd av NATO för att rekrytera medlemmar till organisationen.
Citera
2022-06-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kan både Ryssland och Ukraina och Ryssland är inte i närheten av att var lika "utfattigt" som Ukraina.
Då ”kan du inte både Ryssland och Ukraina”,!!! Ryssland är bankrutt, kan inte bli sämre ,,,ryssar är fattiglappar ,,—ukrainare blir en del av EUs välstånd,
Citera
2022-06-29, 19:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Då ”kan du inte både Ryssland och Ukraina”,!!! Ryssland är bankrutt, kan inte bli sämre ,,,ryssar är fattiglappar ,,—ukrainare blir en del av EUs välstånd,
Du får nog växa upp och lära dig lite av livet. Ryssland är inte ens i närheten av att var bankrutt.
Citera
2022-06-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ur ett nationalekonomisk perspektiv så är det betydligt bättre att äldre människor dör och inte hålls vid liv 10 år till med mediciner m.m. men nu tror jag varken Ryssland eller väst är så grymma.
Klart Putin vill ha sin medicin !
Hur kul tror du Putin tycker det är att inte få sin cancermedicin .

Skulle vilja se dig stå framför Putin och hävda att han bör dö nu , ur ett nationalekonomiskt perspektiv.
Citera
2022-06-29, 20:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Klart Putin vill ha sin medicin !
Hur kul tror du Putin tycker det är att inte få sin cancermedicin .

Skulle vilja se dig stå framför Putin och hävda att han bör dö nu , ur ett nationalekonomiskt perspektiv.
Nu var det ju inte riktigt det min kommentar handlade om som svar men skit samma. Rysshatande junisar uppumpade av propaganda från MSM är ingen mening att slösa energi på.
Citera
2022-06-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Helt otroligt ryssarna använde två st sjömålsrobotar från 1962 som drivs av flytande bränsle väger 6 ton och avfyras från ett strategiskt bombflyg för att bomba ett shoppingcenter.
Roboten är utvecklad för att bekämpa hangarfartyg med kärnladdningar.

Det är ungefär som att använda stridsvagnar mot ficktjuvar.

Extra komiskt att missilen är 60 år gammal

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kh-22

Ryssarna är fan i mig helt befriade från intelligens.

Roboten drivs av trietylamin och rödrykande salpetersyra. Riktigt obehagliga kemikalier. Hypergolt bränsle som spontanantänder.
med 5km precision siktade de ju inte riktigt på köpcentret lol. de har ju slut på både iskander och pansarvagnar i princip. just det faktum att man bombar med skrot är väl inte synonymt till att vara intelligensbefriade dock. lika bra att använda skiten för terrorbombning om det nu ändå är det man tänker pyssla med
Citera
2022-06-29, 20:11
Medlem
Citat:
Du får nog växa upp och lära dig lite av livet. Ryssland är inte ens i närheten av att var bankrutt.
JO ,,,,,de blev bankrutt i måndags ,,,,massa bladder från ryssar om att de är rika som troll, dimridåer om innehållna pengar ,de säger sig vara ”jätterika” Allt är ”En dåres försvarstal”
Ryssland har inte insett att rubel ej är gångbart , de har ””låtsaspengar””,,,,det är därför de inte kan betala .
Soldater får ju nu inte heller sina löner ,,och pengar för ”död i strid ” betalas inte ut ,,,,då är man inte bara fattig , då är man black , bankrutt
Citera
2022-06-29, 20:12
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja och vapenföretagen lär sig nog mycket av kriget nu. Hur skall de förbättra detaljer som fungerat dåligt i praktiken? Om ett år är västerländska vapen ännu mycket bättre än de ryska. Samtidigt som konkurrensen från ryska vapenföretag kommer att minska. Vem vill köpa deras skräp nu?

Yes indeed!

Ett område som jag mer eller mindre tror bara är i sin linda är detta med "självmordsdrönare". Switchblade. Vapnet har förvisso inte visat sig fungera dåligt - tvärtom - men med nuvarande bisarra prislapp smått ohållbart i längden - för nu. Inte så konstigt då prylen i fält praktiskt taget fortfarande är i prototypstadiet.

Med förfining av denna teknik och economy of scale på det så ser jag framför mig svärmar av både mindre och effektivare rackare av denna sort. På ämnet storlek så tror jag att moderna arméer med fördel ser till att inte ligga i lä när det kommer till nanoteknik.

Läste häromsistone på nån sida - minns ej vilken - hur man lyckas "kasta upp en näve" av "nanoflis" över ett tämligen brett område, ett moln som kommunicerar med varandra och triangulerar fram vartifrån något så mundane som ett skott avlossats ifrån, data som förmedlas till en makapär som omedelbart besvarar elden med löjlig precision. Allt helautomatiserat, förståss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in