Citat:
Ja det gjorde hon isådant fall MEN, det är långt ifrån säkert att HA satte sig i bilen frivilligt. I synnerhet om syster UA hade sagt att hon skulle undvika BW denna kväll.
Ponera att SP eller BW (MK) drog in Helena i bilen vid ett tidigare tillfälle längs vägen. HA blev rädd, skrek, slogs och levde om så att man tvingades att stanna till vid Stockholmsvägen/ Ekuddenvägen. Vittnet som KvastaSara berättade om såg då hur en kvinna tog sig ur bilen, försökte fly men hämtades tillbaka mot sin vilja. Bilen lämnade sen platsen.
Ponera att SP eller BW (MK) drog in Helena i bilen vid ett tidigare tillfälle längs vägen. HA blev rädd, skrek, slogs och levde om så att man tvingades att stanna till vid Stockholmsvägen/ Ekuddenvägen. Vittnet som KvastaSara berättade om såg då hur en kvinna tog sig ur bilen, försökte fly men hämtades tillbaka mot sin vilja. Bilen lämnade sen platsen.
Ja, mycket möjligt, man kanske omedvetet utgått ifrån att hon satt sig i bilen frivilligt då hon kände dessa människor men utgår man ifrån tesen att hon inte ville åka med utan gå hem så..... Ja då är det mycket möjligt.
Däremot får jag känslan att UA ser BW som någon som aldrig skulle göra Helena något illa därav har jag svårt att tro att hon skulle ha varnat henne, då hon ringde honom dagen efter och han kommer tidigt på morgonen hem till dem etc. Annars hade det ju varit väldigt enkelt att peka fingret på potentiell GM för UA..varför hålla inne med det liksom? "Jag varnade Helena för den här killen den kvällen!"
Men däremot finner jag scenariot intressant om man utgår ifrån att hon inte ville med i bilen.
Tänker; Att Helena börjar gå med KM, bilen ansluter med dessa över-förfriskade herrar. Tjatar med att hon ska åka med, hon vill inte. Till slut så sliter de in henne i bilen och kör iväg, sen lyckas hon vid ett par tillfällen springa ut, en gång får de in henne, andra gången springer hon in i kohagen.. och kvar står KM som bevittnar det hela och förstår i efterhand att hon aldrig kom hem. Dumt att säga något i det läget. Delvis för vad du har sett och delvis för vad tror kan hända dig själv. Om man utgår ifrån att KM inte har med det och göra.