Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
I Vålnes-saken så avdekket jo georadaren hulrom under grunnmursgulvet til gjestestua, og
var følgelig derfor de valgte å rive den opp - men det viste seg at hulrommet de fant, ikke
var brukt til å skjule liket. Grunnen til at de i det hele tatt valgte å undersøke gjestestua, var
på bakgrunn av tips. Man kan jo i ettertid spørre seg om tipset var genuint.
Når det gjelder S4, så tenker jeg at de uansett bør ha en svært god grunn til å gå inn i huset nå.
Hva slags rekonstruksjon det er de har gjort, er jeg veldig nysgjerrig på. De har jo etter sigende
rekonstruert det antatte hendelsesforløpet tidligere. Har de funnet nye svar som krever en justering?
Har de dannet seg et annet bilde av hva som skjedde, og i såfall hva ligger til grunn?
Jeg kan ikke tenke meg noen annen grunn til nye undersøkelser i S4 nå. Enn at politiet frykter at AE er skjult i huset. Eller på eiendommen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lorentsen
Hvis det hadde vært noe tegn til betongarbeid i S4 eller på tomten, så hadde selvsagt dette blitt avdekket ved åstedsundersøkelsene. Og da TH ble siktet så hadde denne betongen blitt knust opp i småbiter.
Så du mener at om AE var skjult i S4 eller på eiendommen, så ville politiet ha oppdaget det under de første åstedsundersøkelsene?
Jeg er ikke like sikker på det. Kriminaltekniske åstedsundersøkelser er relativt overfladiske sammenlignet med ransakinger. De startet først etter pågripelsen av Hagen, 28. april 2020.
Drapet på AE har vært planlagt i mange år. Kanskje flere tiår. Skjulestedet for levningene har også vært planlagt og gjort klart.
Men, hvis politiet nå tror at AE kan være skjult på eiendommen, så synes jeg mye tyder på at drapstidspunktet skal flyttes tilbake i tid.
Kan det være noe juks med teaterkvelden. Angivelig skal en drosjesjåfør eller to, personer som aldri har sett AE tidligere, kunne bekrefte at AE var i live tirsdagskvelden. Pluss det anonyme venneparet.
Det neste personen som kjente AE og kan bekrefte om hun var i live, blir GHH og styremøtet i spisestuen i S4, med snitter og honning i teen, mandagskvelden 29. oktober. Om AE var i live da.
Jeg vet ikke.