2022-06-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Istället för att skylla på hur Putin sköter sitt land så borde du rikta din blick på våra egna politiker som är korrumperade och styrda av onda krafter.

Kan rekommendera dig att lyssna på någon av Putins tal.
skylla på Putin, jag bryr mig inte ett skit vad han tar sig för , förutom att han startat ett krig,, men det kanske du skall ta o fundera på hur du hamnat så snett i dina tankar så du inte fördömer detta,,?
Citera
2022-06-29, 13:48
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Problemet för Väst är att man är beroende av Rysslands naturtillgångar och det är därför väst kommer misslyckas så kapitalt.

Nja idag finns en olja och gasberoende. Kom tillbaka om 2 år så ser det helt annorlunda ut!
Citera
2022-06-29, 13:50
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Jag menade det, symbiosen har byggt på att Moskva garanterar ordning och säkerhet och kan slussa resurserna till de mest lönsamma marknaderna. Nu har Moskva sabbat allt i den ordningen, så varför ska inte de territorier som sitter på resurserna inte bara ta saken i egna händer?

Det kan säkert hända på sikt. Där finns alltid "småpåvar" som vill bli kungar (det har vi sett både i Ukraina och i DPR). Det är därför Ryssland är rädda för att bli omringade av NATO-stater. NATO-staterna kan stödja och ge hopp för inre seperatism. Egentligen var det ju helt otroligt hur oblodigt Sovjetunionen kollapsade.
Citera
2022-06-29, 13:50
Medlem
Norge ska tydligen skicka 3 att MLRS M270

https://mobile.twitter.com/TpyxaNews/status/1542059507752353792

Denna är väl enklast att beskriva som en större himars. Tyngre, larvfötter med med 12 raketer istället för 6 (dom skjuter samma).

Sen tidigare hade ju Ukraina 4st HIMARS med 4st till på väg samt nu så detta.

Bra Norge!
Citera
2022-06-29, 13:54
Medlem
QuietExits avatar
Tydligen ett till ammunitionslager som brinner för ryssarna https://twitter.com/Dialog_UA/status/1542081732232581121?s=20&t=yc1FDjVXFnEEKU5Ne6uYIA
Citera
2022-06-29, 13:56
Medlem
otellos avatar
Citat:
Oj vilken djup analys… Inte undra på att ni förlorar debatten.
Vi som lever i verkligheten och således stödjer Ukraina har vunnit sedan dag ett. Ryssland kör på i klassisk Soviets-anda och blåljuger som ett barn, trots att bokstavligen hela världen ser vad som händer.

Det är tragiskt att losers som dig väljer att beskylla väst för era egna misslyckanden, och i förlängningen väljer att stödja fascisterna i Ryssland.
Citera
2022-06-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag tror att ryssarna har dragit den harangen (och 10 liknande haranger) i 100+ år.
Såhär: "Väst ser starkare ut men kommer att torska pga (infoga valfri rysk myt").

Bla bla

Den här gången har Putin skjutit sig i båda fötterna med hagelgevär.
Inga slogans i världen ändrar på fakta ...

Vi får väl se hur det slutar. Ser inte bra ut vare sig för Ukraina, EU eller NATO.
Citera
2022-06-29, 13:58
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Nja idag finns en olja och gasberoende. Kom tillbaka om 2 år så ser det helt annorlunda ut!

Oljekonsumtionen har ökat med 1% om året, och har gjort så sedan decenier tillbaka. Ingenting tyder på att efterfrågan på naturgas och olja skulle sjunka.
Några jävla vindsnurror som står stilla när det inte blåser ändrar inte på det.
Citera
2022-06-29, 13:59
Medlem
Citat:
Oj vilken djup analys… Inte undra på att ni förlorar debatten.
Tyvärr ligger det något i vad han skriver,, jag följer en del youtube kanaler med personer som är för Trump, han blev lurad på segern, de tror Putin är den räddande motparten mot globalismen etc,,när man kollar in dem som är på en sådan kanal så är det stor överrepresentation på folk som kallar sig: världmästare i att må bra,, mellan 2 jobb, arbetar på försäkringskassan,, kvinnorna har alltid 2 katter bredvid sig på bilderna o man förstår. De är ensamstående, de yrar massor om kemtrails 5g etc,, jag har själv en bekant som har en sådan youtube Canal, inget jobb, ingen tjej, missbrukshistorik,,,kvalar du in här? Har du jobb, tjej, bostad, etc?
Citera
2022-06-29, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Tydligen ett till ammunitionslager som brinner för ryssarna https://twitter.com/Dialog_UA/status/1542081732232581121?s=20&t=yc1FDjVXFnEEKU5Ne6uYIA
Härligt med goda nyheter! Synd om ryssarna där som avslutar karriären som vidbränd fläskfärs. Skulle vara bättre för dom att stanna hemma istället.
Citera
2022-06-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
skylla på Putin, jag bryr mig inte ett skit vad han tar sig för , förutom att han startat ett krig,, men det kanske du skall ta o fundera på hur du hamnat så snett i dina tankar så du inte fördömer detta,,?

Fortsätt med din godhetssignalering om att Putin startade det här kriget och att du bryr dig om det ukrainska folket. Kriget har redan pågått i sju år och det var Ukraina som startade det.

Den här filmen är fem år gammal och visar hur ukrainska armén bombar Donetsk befrielsearme (eller vad dom nu kallar sig) Idag är rollerna ombytta.
https://youtu.be/DAo7go-4l0g
Senast redigerad av manfredkaltz 2022-06-29 kl. 14:16. Anledning: Glömde länk
Citera
2022-06-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vi som lever i verkligheten och således stödjer Ukraina har vunnit sedan dag ett. Ryssland kör på i klassisk Soviets-anda och blåljuger som ett barn, trots att bokstavligen hela världen ser vad som händer.

Det är tragiskt att losers som dig väljer att beskylla väst för era egna misslyckanden, och i förlängningen väljer att stödja fascisterna i Ryssland.

Ryssland kommer att vinna det här kriget, det har jag sagt sen dag ett.

Tyvärr är det våra egna politiker och media som blåljuger men det vet du väl innerst inne redan. Ser fram emot att höra bortförklaringarna sen när Ukraina förlorar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in