2022-06-29, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Självklart ljuger skojarna i Kiev om det där, man hade inte trott nåt annat heller. Det har debunkats på flera ställen på Telegram och det kan även vara så att det där shoppingcentret som fattade eld varit stängt i 4 månader. Säkert vet jag dock inte. Senaste googlerecensionerna var från 4 månader sen. Öht vem fan bryr sig om deras sida också får smaka på lite sånt... 1000 tusen där är såklart rent hittepå som vanligt, det var knappt några bilar på foton och bilarna ser oskadda ut även människorna på bilderna, rena och fräscha. Inga spår efter en sprängning vid centret, däremot på fabriken där de hade sina utländska vapen.
Om du stör dig på att några människor är hela och rena så får du gräva fram hur dom arton dödade i attacken ser ut! Eller hur de 40 saknade ser ut. Kommer nog att läggas ut bilder som du gillar.
Citera
2022-06-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
tyvärr ser det ut som du
Gått på ryskpropaganda, tråkigt får jag säga,, jag har en vän som tror detta är 2 poler som står mot varandra, men självklart finns det andra vägar än: å ena sidan extrem feminism/hbtq kultur/mångkultur/ o andra sidan Ryssland o Putin med vad det innebär såsom mord på opposionella, krig med förstörelse o död,, fusk med konstitution osv, det finns som sagt andra vägar...det är inte bara dessa alternativ, men om man inte har dynamiskt tänkande o kan se alternativen, är det ändå mycket osympatiskt att ta ställning för Putin,,

Istället för att skylla på hur Putin sköter sitt land så borde du rikta din blick på våra egna politiker som är korrumperade och styrda av onda krafter.

Kan rekommendera dig att lyssna på någon av Putins tal.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Undrar vilka farliga vapen från väst de hade packat in i lägenheterna i detta hyreshus? Hur går det till när man skall använda vapnen? Åka runt i bostadsområdena och hämta dem utspridda i alla lägenheter?

De som försvarar ryssarnas terrorbombningar är onda. https://twitter.com/antiputler_news/status/1542060614935363584
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Kremenchug, mer bevis på att storlögnaren zelensky ljög om att ryssarna träffade konsumAffären.

ukrainas egen propagandavideo satelitbilder och missilens egen kamera
https://southfront.org/zelensky-is-lying-trying-to-accuse-russia-of-attacking-civilians/

Samtidigt skjuter ukraina enbart mot civila mål längst hela fronten och inte ett ljud i västmedia om det, jag trodde faktiskt inte väst var så genomruttet som detta krig visat. Jag trodde Ryssarna kineserna mellanösten ljög överdrev om hur onda vi i väst är, börjar inse att vi i väst är dom onda i alla avseenden.
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Självklart ljuger skojarna i Kiev om det där, man hade inte trott nåt annat heller. Det har debunkats på flera ställen på Telegram och det kan även vara så att det där shoppingcentret som fattade eld varit stängt i 4 månader. Säkert vet jag dock inte. Senaste googlerecensionerna var från 4 månader sen. Öht vem fan bryr sig om deras sida också får smaka på lite sånt... 1000 tusen där är såklart rent hittepå som vanligt, det var knappt några bilar på foton och bilarna ser oskadda ut även människorna på bilderna, rena och fräscha. Inga spår efter en sprängning vid centret, däremot på fabriken där de hade sina utländska vapen.

De ryska "förklaringarna" är redan debunkade:

https://www.bellingcat.com/news/2022/06/29/russias-kremenchuk-claims-versus-the-evidence/
https://www.bbc.com/news/61967480

Och att shoppingcentret var öppet och i drift finns det videobevis på. Liksom foton på kvitton med mera, som folk postat. Se bl.a länkarna ovan och denna video.

När det gäller propagandaförsöket på den ryska propagandasajten southfront.org så är innehållet där felaktigt. De pekar ut fel område här:

https://southfront.org/zelensky-is-lying-trying-to-accuse-russia-of-attacking-civilians/

Tittar man på videon så ser man att det finns träd mellan explosionsområdet och kameran. Men southfront.org pekar ut ett område utan träd mellan kameran och explosionsområdet. De pekar ut fel område. Det område som de pekar ut ligger för mycket åt höger. Jämför videon med denna bild (vid explosionsområdet):

https://www.bellingcat.com/app/uploads/2022/06/image9-2.png

Allt stämmer. Men denna bild (hos southfront.org) är alltså felaktig:

https://s2.cdnstatic.space/wp-content/uploads/2022/06/432-2.jpg

Om de tagit miste eller ljuger medvetet låter jag vara osagt...
Senast redigerad av -Info- 2022-06-29 kl. 13:44.
Citera
2022-06-29, 13:40
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ural samt södra delen av Ryssland, som inte är Sibirien, har mer naturresurser som det är idag. Men man kan kanske göra samma argument för dem. Jag skulle dock tro att där finns någon form av symbios. Östra Ryssland har naturresurserna, men inte humankapitalet för att bli en fungerande stat.Dessutom finns det fördelar med att flytta oljan västerut och söderut.

Källa:https://www.researchgate.net/publication/348842537_The_Troubled_Road_in_Russia_Putin%27s_Im passe/figures?lo=1

Jag menade det, symbiosen har byggt på att Moskva garanterar ordning och säkerhet och kan slussa resurserna till de mest lönsamma marknaderna. Nu har Moskva sabbat allt i den ordningen, så varför ska inte de territorier som sitter på resurserna inte bara ta saken i egna händer?
Citera
2022-06-29, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Du tror att det är vad kriget handlar om? "Förstöra Ryssland"... Ryssland är redan ett skitland och värre kommer det bli i och med sanktionerna. Utanför St Petersburg och Moskva finns knappt elektricitet eller toaletter, befolkningen är förtryckt och man blir fängslad om man har "fel" åsikter. Ryska landsbygden är definitionen av misär.

Väst är inte perfekt men vi ligger ett sekel före i utvecklingen jämfört med Ryssland. Det finns en anledning till att många ryssar packar och drar men inte ens en person som du vill flytta dit.

Ryssland är fattiga pga av att dom haft kommunism i 70 år och sedan 10 år av plundring av judiska oligarker, uppbackade av Väst. Är inte det bästa sättet att hålla borta en fiende att dränera dom ekonomiskt? Glöm inte heller bort vilka bolsjevikerna var och vilka som stöttade dom.
Citera
2022-06-29, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bellingcat skriver om attacken mot köpcentrumet. Finns en mängd foton och videor på sidan. Bl.a en video som visar när den första missilen slår ned i området vid köpcentrumet:

Att ryssarna ljög är inte förvånade. Vi kan utgå ifrån att de ljuger.
Citera
2022-06-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Så anledningen till att du stödjer ryssland är att du hatar bögar och genustrams? Det var ju otippat, i princip alla som stödjer ryssland (och som inte får betalt för att göra det) har misslyckats med sina egna liv.

Oj vilken djup analys… Inte undra på att ni förlorar debatten.
Citera
2022-06-29, 13:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag tror nog mer på: Kaliningrad, stadstaten St Petersburg, Karelina,, Novgorod, (inklusive Murmansk), Moskvastaten, Kazan, smårepubliker i Kaukasus, minst 3 sydryska stater,(det bor många människor söder om Moska, 2 Sibiriska stater, (det bor få människor i det enorma området). Restriktion: Absolut inte mer än 20-30 miljoner invånare i varje stat. Övervakning av Moskvastaten,så inte fanskapet börjar expandera på nytt, på grannländernas bekostnad.

Viktigt att Moskva inte får några landområden utanför stadsgränsen. Moskoviterna har alltid varit värst.

Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Om du stör dig på att några människor är hela och rena så får du gräva fram hur dom arton dödade i attacken ser ut! Eller hur de 40 saknade ser ut. Kommer nog att läggas ut bilder som du gillar.

Jag har redan sett en bild på en sönderbränd människa i köpcentret. Jag tror det är en tjej baserat på skorna som är det enda som kan ge en ledtråd, så bränd är människan.
Citera
2022-06-29, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Ingen vill ”komma åt” Ryssland ,,,,,man vill bara ha en vägg mot Ryssland så man slipper se o höra skiten,,?Ryssland åt ryssarna ////, låter jättebra,,se till o stanna där bara , så världen slipper er

Problemet för Väst är att man är beroende av Rysslands naturtillgångar och det är därför väst kommer misslyckas så kapitalt.
Citera
2022-06-29, 13:46
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Istället för att skylla på hur Putin sköter sitt land så borde du rikta din blick på våra egna politiker som är korrumperade och styrda av onda krafter.

Kan rekommendera dig att lyssna på någon av Putins tal.

Du kan ju lyfta frågan i en annan tråd!

Om du vill få Putin till att vara en hyffsat bra ledare så är du totalt bortgjort!

Han är nog den värsta ledaren sedan Hitler, Stalin och Pol Pot!
Citera
2022-06-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Problemet för Väst är att man är beroende av Rysslands naturtillgångar och det är därför väst kommer misslyckas så kapitalt.

Jag tror att ryssarna har dragit den harangen (och 10 liknande haranger) i 100+ år.
Såhär: "Väst ser starkare ut men kommer att torska pga (infoga valfri rysk myt").

Bla bla

Den här gången har Putin skjutit sig i båda fötterna med hagelgevär.
Inga slogans i världen ändrar på fakta ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in