Citat:
Ursprungligen postat av
Minimalisma
Intagna i svenska fängelser har inte tillgång till internet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fightnflight
Kanske inte. Men jag har ändå en poäng med det då de knappast sitter på livstid, alltid mer eller mindre har permissioner osv.
Det egentliga skälet förutom att det florerar en mängd personer är att namnet var mycket snarlikt någon jag har haft kontakt med. Vilket jag inte ska behöva uppge när jag frågar om det finns bilder förutom länkar som inte fungerar. Inte heller är det ett legitimt motsvar eftersom ingen sitter utan kontakt för resten av livet.
Nu arbetar inte personen inom vård (minns inte ens var människan bor trots kontakt för bara ett par veckor sedan senast) och jag har definitivt sett filmer från arbetsplatsen sedan flera år bakåt. Vilket gör det ytterst osannolikt att någon koppling skulle finnas, ja rent av omöjligt. Ditt svar är ändå, totalt irrelevant och ärligt talat, rätt korkat i sammanhanget då sexualförbrytare faktiskt söker nya kontakter online och någon därmed undrar hur personen ser ut.
Citerar mitt svar & förtydligar.
Majoriteten arbetar inom vård online eller på något vis inom omsorg om de inte har enklare arbetaryrken. Barnlösa singelmän är som regel inte högutbildade med ordnade liv. En mängd socialt inkompetenta män, psykiskt sjuka/störda, nyanlända, sexmissbrukare, sexualförbrytare etc florerar på dejtingsidor.
Jag bör ha haft kontakt med bra över tusen män genom åren då jag nu första hand lärt känna män, inte dejtat dem då jag är hyfsat kräsen på att det ska fungera, kemi osv och som regel mer vänskapligt talat med män. Därmed brukar det alltid ploppa upp som minst tiotalet män jag redan är bekant med, några jag träffat utan att inleda något och även sådana jag känner, om jag öppnar ett nytt konto. Även bland trollkontona. Många minns jag inte ens. Så vi kan gissa att siffran är mycket högre om vi räknar till de tusentals likes en vanlig kvinna får.
Det är därmed inte osannolikt däremot, att en sexualförbrytare om inte efter straff när den är mer igenkänd, söker sig ut på nätet. Men... Även innan den upptäcks existerar personen och det är ungefär
aldrig som så att det första offret som anmäler eller upptäcks, verkligen är det första offret. De hinner ofta operera i skymundan länge innan de ertappas.
Majoriteten sitter knappast och lusläser och fixerar sig vid rättegångar etc vid sexualbrott och plöjer igenom ifall att någon skulle vara bekant på något vis.
Förhoppningsvis klargör jag ännu bättre varför du hade kunnat avstå ditt totalt omdömeslösa och irrelevanta svar på min fråga. Jag frågade inte hur anstalter och kriminalvården fungerar. Jag frågade hur personen såg ut.
Men jag behöver inte ha något bättre svar. Jag bryr mig inte om dumma inlägg och ämnar inte fastna i meningslösa diskussioner med meningslösa inlägg som inte roar mig det minsta, skrivna av människor som inte har förmågan till textförståelse.