2021-10-18, 21:11
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eric99
Sannolikheten för dessa avskyvärda brott är ju ganska låg med tanke på att MGM har ett fast förhållande under samma tid med en snygg flickvän och skulle ändå alltså ha utfört dessa handlingar på patienter med diverse diagnoser och narkotikaproblem på ett psyk och därmed riskera sin SSK licens, sitt rykte, privatliv och ett långt fängelsestraff. Sannolikheten däremot att det handlar om falsk anklagelse är däremot hög, då varje BO får minst 120000 kr i skadestånd vid en fällande dom för MGM...

Det verkar som att du bara säger saker du känner, utan att ens ha prövat att tänka igenom saken.

Om en person har partner, vare sig den är snygg, medelmåttig eller ful har väl ändå inget samband med personens benägenhet att begå sexuella övergrepp? Det kanske intuitivt verkar som att det borde vara så, men brottshistorien är full med exempel på män som oavsett karriär, partner, rikedom, status etc (kortfattat: oavsett hur mycket de har att förlora på att missköta sig) ändå riskerar allt och begår övergrepp. Men vet du att ett sådant samband finns och är styrkt så får du gärna länka eller hänvisa till någon form av källa till detta.
Citera
2021-10-19, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det verkar som att du bara säger saker du känner, utan att ens ha prövat att tänka igenom saken.

Om en person har partner, vare sig den är snygg, medelmåttig eller ful har väl ändå inget samband med personens benägenhet att begå sexuella övergrepp? Det kanske intuitivt verkar som att det borde vara så, men brottshistorien är full med exempel på män som oavsett karriär, partner, rikedom, status etc (kortfattat: oavsett hur mycket de har att förlora på att missköta sig) ändå riskerar allt och begår övergrepp. Men vet du att ett sådant samband finns och är styrkt så får du gärna länka eller hänvisa till någon form av källa till detta.

Helt sjukt att ens diskussionen kom upp att det skulle ha med hans utseende och tjej att göra att han inte gör brott.Som att vi tror att vackra människor är bättre än oss andra. Bevisar ju att det finns människor som fortfarande lever kvar i andra världskriget där bara fula och icke önskvärda människor är ett hot mot samhället.
Citera
2021-10-19, 10:16
Medlem
25 Oktober , 9-16, och 28 Oktober 9-16 är det förhandling i Tingsrätten i Gävle.
Citera
2021-10-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Djävla oskyldig?

Det känns nästan som att du önskar att han har gjort dig skyldig till våldtäkt, du har en rätt märklig syn på det här med sexualbrott.

Hur vet du förresten att de som anmält honom inte snackat ihop sig? Kan du bevisa att de aldrig ens träffat varandra?

Du känner kanske till fallet Billy Butt?

Om viljan finns att nita dit någon så kan folk snacka ihop sig om vad som helst.

Hur många exakt har anmält sjuksköterskan och för vad?

Varför kan du inte läsa stämningsansökan som finns bifogad i denna tråd? Hade du läst den hade du vetat antalet offer och för vad de anmält honom för.

Men du är uppenbarligen inte intresserad av detta utan istället bara vill spy ut dina aggressioner mot kvinnor i största allmänhet. Eller?

J*hns försvar enligt förundersökningsprotokollet går ut på att: "– Det är samma skit som jag har blivit anklagad för tidigare. Ryktet har gått förut. Den här patienten har hört om det jag har blivit anklagad för tidigare och tagit efter det."

Åklagaren har kallat 11 vittnen som arbetar på avdelningen för att vederlägga att det inte gått några rykten över huvud taget på avdelningen om detta. Fundera ett varv till över det.

Som parentes är det intressant att du har en avatar av en man som i direktsänd tv erkänt att han har köpt sex av en kvinna som han misstänkte/förstod var tvingad till att sälja sex. Att han sedan inte dömdes för våldtäkt, vilket lagen säger att det är, berodde på att kvinnan inte gick att få tag i när polisen/åklagaren försökte förhöra henne.

Detta tack vare att människohandlarna transporterade henne ut ur landet, och därför gick han fri.

Du verkar vara en go kille du...
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2021-10-20 kl. 10:22.
Citera
2021-10-22, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
25 Oktober , 9-16, och 28 Oktober 9-16 är det förhandling i Tingsrätten i Gävle.

Tack! Vart hittar man sån här info?
Citera
2021-10-22, 13:57
Medlem
Ringde tingsrätten
Citera
2021-10-25, 15:22
Medlem
Gentlemahns avatar
Någon som har tillgång till artikeln?

https://www.gd.se/2021-10-25/kanslosamt-nar-patienterna-motte-misstankt-valdtaktsmanyTu12
Citera
2021-10-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
Någon som har tillgång till artikeln?

https://www.gd.se/2021-10-25/kanslosamt-nar-patienterna-motte-misstankt-valdtaktsmanyTu12
Känslosamt när patienterna mötte misstänkt våldtäktsman
25 oktober 2021 15:05
Han misstänks ha våldtagit två av sina patienter på Gävle sjukhus. På måndagen inleddes målet i tingsrätten.
Stina Dahle
Text

Kvinnan på bilden har ingenting med händelserna att göra.
Bild: TT
Det var i mars som den första anmälan kom in från en avdelning på Gävle sjukhus.
En kvinnlig patient ska ha utsatts för våldtäkt av en manlig anställd. Han stängdes av från arbetet, men ärendet lades snabbt ner i brist på bevis. Sedan återgick han till jobbet.
I september kom en ny anmälan. En annan patient larmade om våldtäkt. Utredningen startade snabbt och man tog upp den tidigare våldtäktsanmälan.
Läs också: Så tros sjuksköterskan ha lurat sina våldtäktsoffer
Totalt handlar det om tre åtalspunkter om våldtäkt. En av patienterna ska ha blivit utsatt för två våldtäkter. Den andra för en.
Patienterna har inte varit inneliggande samtidigt och hade ingen kännedom om varandra. Deras berättelser är, enligt förundersökningen som tidningen tagit del av, snarlika. Mannen som arbetat på avdelningen i flera år misstänks ha lurat patienterna.
Annons

– Han sa att läkaren sagt åt honom att skulle undersöka mitt underliv. (...) Jag litade på honom eftersom han jobbade där, har den ena patienten sagt i polisförhör.
– Hur ska jag våga lita på vården igen? Jag trodde aldrig jag skulle bli utsatt för det här, har den andra patienten sagt i förhör.
På måndagen inleddes den första av två förhandlingar i Gävle tingsrätt.
Den ena patienten fanns med via videolänk. Den andra närvarade fysiskt i salen. Och när åklagaren läste igenom åtalspunkterna bröt hon ihop. Vid sin sida hade hon målsägandebiträdet och en kvinna från Brottsofferjouren som stöttade henne.
Mitt emot henne satt mannen som är misstänkt.
Det han anklagas för har inte hänt
Han nekar till samtliga brott och skakade missnöjt på huvudet när åklagaren läste upp vad hon påstår har hänt.
– Varför skulle jag utsätta mitt yrke, mitt rykte och mitt privatliv för att göra det hon (ena patienten, reds anm.) beskriver, det är orimligt, har han sagt i polisförhör.
Mannens försvarsadvokat, Christian Forslind, har tidigare meddelat tidningen om hur hans klient mår.
– Han mår inte bra och det får man sätta i den kontexten att han nekar, det han anklagas för har inte hänt.
När åklagaren gått igenom åtalspunkterna begärde hon slutligen stängda dörrar och åhörarna fick lämna salen.
Den första dagen hör man bland annat tre av personerna som är kallade till att vittna. Flera av vittnena är anställda på den aktuella avdelningen.
Annons

På torsdag hålls den avslutande rättegångsdagen innan rätten ska bedöma huruvida åklagarens bevisning håller för en fällande dom eller inte.
Citera
2021-10-25, 16:43
Medlem

Han misstänks ha våldtagit två av sina patienter på Gävle sjukhus. På måndagen inleddes målet i tingsrätten.

Det var i mars som den första anmälan kom in från en avdelning på Gävle sjukhus.

En kvinnlig patient ska ha utsatts för våldtäkt av en manlig anställd. Han stängdes av från arbetet, men ärendet lades snabbt ner i brist på bevis. Sedan återgick han till jobbet.

I september kom en ny anmälan. En annan patient larmade om våldtäkt. Utredningen startade snabbt och man tog upp den tidigare våldtäktsanmälan.

Totalt handlar det om tre åtalspunkter om våldtäkt. En av patienterna ska ha blivit utsatt för två våldtäkter. Den andra för en.

Patienterna har inte varit inneliggande samtidigt och hade ingen kännedom om varandra. Deras berättelser är, enligt förundersökningen som tidningen tagit del av, snarlika. Mannen som arbetat på avdelningen i flera år misstänks ha lurat patienterna.

– Han sa att läkaren sagt åt honom att skulle undersöka mitt underliv. (...) Jag litade på honom eftersom han jobbade där, har den ena patienten sagt i polisförhör.

Hur ska jag våga lita på vården igen? Jag trodde aldrig jag skulle bli utsatt för det här, har den andra patienten sagt i förhör.

Den ena patienten fanns med via videolänk. Den andra närvarade fysiskt i salen. Och när åklagaren läste igenom åtalspunkterna bröt hon ihop. Vid sin sida hade hon målsägandebiträdet och en kvinna från Brottsofferjouren som stöttade henne.

Han nekar till samtliga brott och skakade missnöjt på huvudet när åklagaren läste upp vad hon påstår har hänt.

– Varför skulle jag utsätta mitt yrke, mitt rykte och mitt privatliv för att göra det hon (ena patienten, reds anm.) beskriver, det är orimligt, har han sagt i polisförhör.

Mannens försvarsadvokat, Christian Forslind, har tidigare meddelat tidningen om hur hans klient mår.

– Han mår inte bra och det får man sätta i den kontexten att han nekar, det han anklagas för har inte hänt.

När åklagaren gått igenom åtalspunkterna begärde hon slutligen stängda dörrar och åhörarna fick lämna salen.

Den första dagen hör man bland annat tre av personerna som är kallade till att vittna. Flera av vittnena är anställda på den aktuella avdelningen.

På torsdag hålls den avslutande rättegångsdagen innan rätten ska bedöma huruvida åklagarens bevisning håller för en fällande dom eller inte.
Citera
2021-10-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders5508

Hur ska jag våga lita på vården igen? Jag trodde aldrig jag skulle bli utsatt för det här, har den andra patienten sagt i förhör.

Han ryker nog i tingsrätten p.g.a Stödvittnen (kollegor som hört samma historia av patienterna)
Pluss att de två patienter har inte varit inlagda samtidigt någon gång så de är oberoende av varandra. Men har liknande historia. Hovrätten kanske 50% / 50%
Citera
2021-10-25, 18:58
Medlem
Alonens avatar
Att en dr skulle be en syrra göra en gyn-us på en psyk-avd - ensam - låter osannolikt.

Sannolikt kallas den påstådda läkaren till vittnesbåset, sen är syrran körd.

I refrängen ryker oxå syrre-legget all värdens väg…
Citera
2021-10-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Att en dr skulle be en syrra göra en gyn-us på en psyk-avd - ensam - låter osannolikt.

Sannolikt kallas den påstådda läkaren till vittnesbåset, sen är syrran körd.

I refrängen ryker oxå syrre-legget all värdens väg…

Menar du att det är vad misstänkt påstått, att han gjort det på läkares order?

För annars spelar det ju ingen större roll för utgången? Om misstänkt förnekar att han gjort någon undersökning alls ändras ju inget av att en läkare säger att hen aldrig beordrat någon undersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in