Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Vad av ordet ”sammantaget” var det du inte förstod?
Förstog hela ordet, hur tolkar du ordet som menar att det trumfar det fetmarkerade "Sammantaget bedöms
samtliga fynd i utredningen tala för att det varit fråga om en olyckshändelse."
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Rapporten är ju dessvärre bara en rätt torftig sammanfattning. Enligt dagens juridik finns det tex ett PM i materialet där det skrivs att NFC inte kan ”uttala sig om vad som smäller/puffar” på ljudfilen. Så det beror väl på vem som skriver - eller i vilket skede av utredningen man skriver
Du verkar ha bytt fokus, jag ska hjälpa dig komma ihåg eller så får du länka något mer än sammanfattningen om du vill hänvisa till något annat som har gjorts offentligt. Men det hela startade med att jag bad dig länka vad som gjorts offentligt tidigare från officiella källor kring detta ljud och denna rapport var vad du gav mig, om du vill hänvisa till någon annan offentlig rapport är du såklart välkommen att göra så.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det är varken en intervju eller skönlitteratur, det är en rapportsammanfattning. Om du stör dig på vilka onomatopoetiska uttryck de valt föreslår jag att du vänder dig till polisen / kammaråklagaren och framför dina åsikter - de blir säkert djupt tacksamma. Själv har jag noll intresse av ditt tramsande.
Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Jo tack, aldrig någonsin i mitt liv har jag vart med om att ljud man misstänker kan vara pistolskott och inte lyckats identifiera men som man utesluter pga att man inte hittat rester av kula beskrivs så enkelt som "Av ljudfilen framgår två repetitiva dunsar" men om du menar att det är vanligt kan du gärna ge ett annat exempel på det eller sluta tramsa.
Så där har du en påminnelse. du som vill normalisera att två "dunsar" som låter som pistolskott och man inte lyckats identifiera ljudet endast ska beskrivas med orden "Av ljudfilen framgår två repetitiva dunsar", hade du något exempel på när man gjort så tidigare?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
(det verkar ju lite underligt att beskriva något som ljudet av ett skott om man redan uteslutit det som en sannolik källa).
Det som är underligt är att beskriva ljud man misstänkt kommit från en pistol och inte lyckats identifiera med orden "Av ljudfilen framgår två repetitiva dunsar" för att sen inte nämna "dunsarna" igen. Tänk att du inte ens klarar av att erkänna det...