2022-06-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Lyssnade precis på ljudfilen och tyckte ljudet påminde väldigt mycket om de bakgrundsljud av explosioner man kan höra vid nyhetsrapporteringen från Ukraina. Att beskriva detta som dunsar är för mig helt obegripligt. Det skall väl för fanken inte spela någon roll om man inte hittat en kula. Det ÄR ingen duns, det är en tydlig explosion. Den är ganska dov vilket jag tolkar som en grövre kaliber (sprängmedel).

I rapporten kan man även läsa ” Utmed sträckan där spår fanns anträffades en mängd plast och gummidetaljer, bland annat en innerskärmsinsats till ett hjulhus och en del av en insats till höger stötfångare som var märkt Range Rover.”

En sprängladdning kan ha placerat i hjulhuset. Det är min teori.
Ord har betydelse och att använda ordet dunsar är väldigt konstigt. Men ännu konstigare blir det att man misstänkt att det kunnat vara pistolskott och inte kunnat identifiera vad det är för ljud men uteslutit pistolskott pga att man inte hittat rester av kula och allt som nämns om det i rapporten är "Av ljudfilen framgår två repetitiva dunsar"..
Citera
2022-06-28, 23:07
Medlem
Han åkte väl i någon slags konstinstallation som skulle gestalta en bilolycka precis dagen innan..?
Så vad pratar vi om ens
Nejmen det är ju ett ritualmord då ... sen hur det gick till exakt det är väl en annan femma.
Citera
2022-06-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det letade man dock efter - både i resterna av Vilks fordon och i följebilen. Det står också i rapporten som orsak till att man uteslutit en attack.
Men man uteslöt i rapporten att man uteslutit "dunsarna" som pistolskott pga detta eller kan du citera den biten (nej det kan du inte)

Men jag kan citera "Sammantaget bedöms samtliga fynd i utredningen tala för att
det varit fråga om en olyckshändelse." så nu vet vi att ljud som låter som pistolskott talar för att det är olyckshändelse.
Citera
2022-06-28, 23:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ord har betydelse och att använda ordet dunsar är väldigt konstigt. Men ännu konstigare blir det att man misstänkt att det kunnat vara pistolskott och inte kunnat identifiera vad det är för ljud men uteslutit pistolskott pga att man inte hittat rester av kula och allt som nämns om det i rapporten är "Av ljudfilen framgår två repetitiva dunsar"..

Rapporten är ju dessvärre bara en rätt torftig sammanfattning. Enligt dagens juridik finns det tex ett PM i materialet där det skrivs att NFC inte kan ”uttala sig om vad som smäller/puffar” på ljudfilen. Så det beror väl på vem som skriver - eller i vilket skede av utredningen man skriver (det verkar ju lite underligt att beskriva något som ljudet av ett skott om man redan uteslutit det som en sannolik källa).
Citera
2022-06-28, 23:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men man uteslöt i rapporten att man uteslutit "dunsarna" som pistolskott pga detta eller kan du citera den biten (nej det kan du inte)
Dels förstår jag inte vad du skriver, men antagligen är svaret nej eftersom jag inte läst mer än sammanfattningen.

Citat:
Men jag kan citera "Sammantaget bedöms samtliga fynd i utredningen tala för att
det varit fråga om en olyckshändelse." så nu vet vi att ljud som låter som pistolskott talar för att det är olyckshändelse.
Vad av ordet ”sammantaget” var det du inte förstod?
Citera
2022-06-28, 23:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Om någon skulle skjuta mot ett bilfönster och kulan rikoschetterar men skapar en liten skada men gör att föraren får panik och väjer undan och kraschade. Kan man då hitta spår av ev skott efter en krasch med en lastbil?

Sannolikt inte. Men det skulle ju inte förklara varför däcket gick sönder innan sladden.
Citera
2022-06-28, 23:42
Medlem
OM detta är ett attentat så trorjsf på någon typ av insidervariant. För hade någon muslimsk gruppering legat bakom så hade man basunerar ut det omgående så fort man visste att attentatet lyckats.
Är det ett insiderjobb och inte en olycka så tror jag att folk inom det svenska etablissemanget ligger bakom då man ansett att Lars Vilks existens blivit för känslig i det nya mångkulturella Sverige.
En väldigt bred och flummig avgränsning av tänkbara attentatsanstiftare som inte är så mycket till hjälp. Att det skulle vara muslimer är dock totalt uteslutet i det här fallet.
Citera
2022-06-28, 23:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattmakare
OM detta är ett attentat så trorjsf på någon typ av insidervariant. För hade någon muslimsk gruppering legat bakom så hade man basunerar ut det omgående så fort man visste att attentatet lyckats.
Är det ett insiderjobb och inte en olycka så tror jag att folk inom det svenska etablissemanget ligger bakom då man ansett att Lars Vilks existens blivit för känslig i det nya mångkulturella Sverige.
En väldigt bred och flummig avgränsning av tänkbara attentatsanstiftare som inte är så mycket till hjälp. Att det skulle vara muslimer är dock totalt uteslutet i det här fallet.

Varför skulle muslimer vara uteslutet? Det är ju inte som om de är en uniform gruppering som alltid beter sig på samma sätt? Al Qaida höll ju exempelvis på med terror redan långt innan 9/11 och de basunerade ytterst sällan ut sina dåd.
Citera
2022-06-29, 00:03
Medlem
Det är mycket prestige i muslimska kretsar med lyckade attacker mot otrogna. Vad är det för attacker du menar att al quaida har smugit med?
Citera
2022-06-29, 00:26
Medlem
Citat:
Vad av ordet ”sammantaget” var det du inte förstod?
Förstog hela ordet, hur tolkar du ordet som menar att det trumfar det fetmarkerade "Sammantaget bedöms samtliga fynd i utredningen tala för att det varit fråga om en olyckshändelse."

Citat:
Rapporten är ju dessvärre bara en rätt torftig sammanfattning. Enligt dagens juridik finns det tex ett PM i materialet där det skrivs att NFC inte kan ”uttala sig om vad som smäller/puffar” på ljudfilen. Så det beror väl på vem som skriver - eller i vilket skede av utredningen man skriver

Du verkar ha bytt fokus, jag ska hjälpa dig komma ihåg eller så får du länka något mer än sammanfattningen om du vill hänvisa till något annat som har gjorts offentligt. Men det hela startade med att jag bad dig länka vad som gjorts offentligt tidigare från officiella källor kring detta ljud och denna rapport var vad du gav mig, om du vill hänvisa till någon annan offentlig rapport är du såklart välkommen att göra så.

Citat:
Det är varken en intervju eller skönlitteratur, det är en rapportsammanfattning. Om du stör dig på vilka onomatopoetiska uttryck de valt föreslår jag att du vänder dig till polisen / kammaråklagaren och framför dina åsikter - de blir säkert djupt tacksamma. Själv har jag noll intresse av ditt tramsande.

Citat:
Jo tack, aldrig någonsin i mitt liv har jag vart med om att ljud man misstänker kan vara pistolskott och inte lyckats identifiera men som man utesluter pga att man inte hittat rester av kula beskrivs så enkelt som "Av ljudfilen framgår två repetitiva dunsar" men om du menar att det är vanligt kan du gärna ge ett annat exempel på det eller sluta tramsa.

Så där har du en påminnelse. du som vill normalisera att två "dunsar" som låter som pistolskott och man inte lyckats identifiera ljudet endast ska beskrivas med orden "Av ljudfilen framgår två repetitiva dunsar", hade du något exempel på när man gjort så tidigare?

Citat:
(det verkar ju lite underligt att beskriva något som ljudet av ett skott om man redan uteslutit det som en sannolik källa).
Det som är underligt är att beskriva ljud man misstänkt kommit från en pistol och inte lyckats identifiera med orden "Av ljudfilen framgår två repetitiva dunsar" för att sen inte nämna "dunsarna" igen. Tänk att du inte ens klarar av att erkänna det...
Citera
2022-06-29, 04:04
Medlem
Jag kan inte mycket om balistik och dylikt men påståendet om att kulan inte gått genom tillräckligt hårt motstånd och härrör från en förmodad tidigare avfyrning i vattentank...
Om en kula går genom endast mjukdelar i en människokropp, hur ska man då kunna se skillnaden gentemot en kula avfyrad i en vattentank? Elden borde ha bränt bort resterna från kulan om den gick genom en kropp.
Citera
2022-06-29, 05:52
Medlem
Citat:
Varför skulle muslimer vara uteslutet? Det är ju inte som om de är en uniform gruppering som alltid beter sig på samma sätt? Al Qaida höll ju exempelvis på med terror redan långt innan 9/11 och de basunerade ytterst sällan ut sina dåd.

Inte ens i Hollywood skulle man kunna dikta ihop ett händelseförlopp där en pansarvagn av akt. typ dundrar över ett mitträcke, flyger vidare och i "rätt tusendels" sekund kolliderar med en lastbilstrailer som kör i motsatt riktning.
Sååå....lägg ner fantiserandet, om att det faktiska händelseförloppet i smb med Vilks död var något som några "hade regisserat". Fria fantasier....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in