2022-06-29, 00:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Här är avtalet igen för de som missat, tryck på bilderna för större text
https://twitter.com/ragipsoylu/status/1541856195257966592

Socialdemokraterna bröt alltså avtalet med Kakabaveh,
i avtalet med Kakabeveh sa Socialdemokraterna att de skulle hjälpa och finansiera kurdiska gruppen PYD,
se avtalet här:
https://etc-utveckling.fra1.digitaloceanspaces.com/superdesk/20211202011240/80a8715d4f3c3e4b817d36cb8fa44cb6b8ba8528009c7d1370 9af7a0c3e0b443.jpg

Idag i nya avtalet med Turkiet säger Socialdemokraterna att PYD är terrorister som ska bekämpas!

Undrar vilka fler avtal S är villiga att bryta när det passar. Hade jag ett avtal med S skulle jag varit rätt orolig nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Jag skulle råda dig att låta skumpan ligga kvar i kylskåpet ett par dagar. Det kommer sannolikt att hända saker i närtid som kan få dig att sätta den i halsen. Magdalena måste redovisa Erdogans kravlista först och få den igenom Twitter- och DN/SVT/SR-filtret först, och det kommer inte bli lätt.

Det återstår att se om fyllot Magda och psykopat-transan Ann Linde vet vad de skrivit på eller om Erdogan kommer komma med nya krav, MENA-style.

Citat:
Ursprungligen postat av 4december1676
Om Sverige inte håller sig vid sina ord så kan Turkiet i gengäld dra sig ur NATO vilket vore självmord för NATO.

Så nej, det här är inget jävla dagis där du kan lura på det där sättet.

Vet svenska politiker i toppen om det här?

Citat:
Och när Turkiet är borta så imploderar NATO. Är du trög?

Varför skulle NATO implodera för att Turkiet försvinner? Vad baserar du det på?
Citera
2022-06-29, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Undrar vilka fler avtal S är villiga att bryta när det passar. Hade jag ett avtal med S skulle jag varit rätt orolig nu.
Kakabaveh var antingen korkad eller mediakåt som trodde att S nånsin skulle hedra några avtal med henne. Hon är historia efter valet och som politisk vilde är det inget parti som nånsin kommer ta i henne med tång igen.

Däremot skulle nog ingen demokrati i världen ha några problem med om S eller Sverige blåste Erdogan så fort vi fått vad vi vill. Ingen demokratisk ledare som har nåt gott att säga om den ormen.
Citera
2022-06-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kermit100
Kakabaveh var antingen korkad eller mediakåt som trodde att S nånsin skulle hedra några avtal med henne. Hon är historia efter valet och som politisk vilde är det inget parti som nånsin kommer ta i henne med tång igen.

Däremot skulle nog ingen demokrati i världen ha några problem med om S eller Sverige blåste Erdogan så fort vi fått vad vi vill. Ingen demokratisk ledare som har nåt gott att säga om den ormen.

Förstår att det är sorligt att underbara Sverige fick suga en orms kuk för att få leka på samma skolgård.
Citera
2022-06-29, 00:12
Bannlyst
Kakabaveh på facebook..

” Sverige och Finland har kommit överens kring de krav som Turkiet har ställt för att godkänna Finlands president Sauli Niinistö har sagt att länderna har hittat en “bra lösning” och kommit överens om vapenexport och ökade insatser mot terrorism.
Det är oroväckande att Sverige viker sig för kraven som Turkiet, en islamisk diktatur som brister i respekten för mänskliga rättigheter och som brutit mot folkrätten genom sin olagliga militära aggression och ockupationen av Syrien låter man styra svensk utrikespolitik.

Oroväckande att regeringen helt går emot den utrikespoliska linje, som också haft brett stöd i riksdagen. Det går inte att bekämpa terrorism genom att låta terrorister bestämma vilka som är terrorister. YPG och YPJ är frihetskämpar som befriade världen från IS/Daeshs kalifat. Därmed gjorde man också Sverige, och hela världen, till ett säkrare land. Det är kurdiska kvinnorna har gått i bräschen i denna kamp. Sverige sviker nu dessa kvinnor och förhandlar bort minoriteters rättigheter. .
De demokratiska styrkorna i norra Syrien har också haft stöd av USA och andra Nato-länder. Detta tycks inte Jens Stoltenberg bry sig om.

En sorglig och cynisk politik som inte stärker arbetet för fred och demokrati- en fredlig lösning för kurderna.
Jag kommer redan imorgon att inkomma med en skriftlig fråga till utrikesminister Linde om detaljerna i avtalet. V och MP borde kalla utrikesministern till utrikesutskottet för att ställa henne mot vägen.
Regeringen måste göra det tydligt för svenska folket exakt vilka eftergifter Sverige gör för ett Natomedlemskap!”
Citera
2022-06-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Du är trög om du inte ser det problematiska med att kroka arm med en maktgalen fascist-islamist. Jag hade mer än gärna stått utanför den här alliansen. Du är trög om du köpt krigspropaganda om att det finns en risk att Ryssland skulle vilja attackera Sverige.
När har jag sagt att jag stödjer NATO eller det regeringen nyss gjort?
Citera
2022-06-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kermit100
Nu satt de i vilket fall inte i regeringen och har inte gjort den sen partiet grundades 1917, så jag tror inte de håller tillbaka i väntan på rätt tillfälle om vi säger så, utan de har helt enkelt inte tillräckligt stark position för att kräva det.

Men det KUNDE puckona ha fått, om de hade lyssnat på mig om NATO.

Jag har inte analyserat den frågan närmare utan utgår ifrån att partiet gör vad de kan för att komma in.
Men med tanke på hur länge de hållits utanför är min föreställning att det skulle krävas ett smärre paradigmskifte i svensk politik för att det skall ske.
Säg att V snor 10-15% av S och kommer i en betydligt starkare position i förhållande till dem.

Vilket de då återigen KUNDE ha fått, om de bara lyssnat på mig och bråkat mer om NATO.
Om MP kunde styra hela Sverige på 4 procent så kan även Vänsterpartiet göra det med 8 procent.
Citera
2022-06-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Det återstår att se om fyllot Magda och psykopat-transan Ann Linde vet vad de skrivit på eller om Erdogan kommer komma med nya krav, MENA-style.

Vet svenska politiker i toppen om det här?

Varför skulle NATO implodera för att Turkiet försvinner? Vad baserar du det på?
Turkiets geografiska läge. Andra största armé i NATO. Att tro att ett turkiskt utträde blir smärtfritt är ju högst naivt. Det är bara kolla hur Stoltenberg fjäskar och slickar Erdogans röv i detta nu.
Citera
2022-06-29, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av consist
Förstår att det är sorligt att underbara Sverige fick suga en orms kuk för att få leka på samma skolgård.
Nu har ju ormar ingen kuk - så det passar ju utmärkt på Erdogan.
Citera
2022-06-29, 00:40
Medlem
Citat:
Om MP kunde styra hela Sverige på 4 procent så kan även Vänsterpartiet göra det med 8 procent.
Den som tror att Mp styrt hela Sverige har noll koll.
Jag vet att det är en populär föreställning i hela SD-mobben att hata just Mp, men deras inflytande har gravt överdrivits i den mobben.
Citera
2022-06-29, 00:46
Medlem
Citat:
Turkiets geografiska läge. Andra största armé i NATO. Att tro att ett turkiskt utträde blir smärtfritt är ju högst naivt. Det är bara kolla hur Stoltenberg fjäskar och slickar Erdogans röv i detta nu.
Stoltenbergs jobb går ju dock ut på just det.
Inte för Erdogans skull dock utan för USA:s. Stoltensbergs chef som generalsekreterare för NATO är i praktiken USA och de vill få med särskilt Sverige i NATO för att de gynnar dem.

Som jag sagt vid tidigare tillfälle - ingen demokratisk ledare skulle bry sig det minsta om Erdogan fick ett köttätande virus och dog en plågsam död - de lär hata honom som pesten alltihopa.
Men de är proffs och smilar för kamerorna när de måste.
Citera
2022-06-29, 00:47
Medlem
Idag är en glädjens dag

Tänk att man kan lyckas göra både Özz Nujen och Putin förbannade och blåsa Kakabaveh som företrätt främmande makt vid sin position i Riksdagen.
Citera
2022-06-29, 00:51
Medlem
Citat:
Om Sverige inte håller sig vid sina ord så kan Turkiet i gengäld dra sig ur NATO vilket vore självmord för NATO.

Så nej, det här är inget jävla dagis där du kan lura på det där sättet.
Nej, det vore inte självmord för NATO och Turkiet vill absolut inte gå ur NATO heller.
Det skulle innebära att hela NATO backar Grekland mot Turkiet och de vill Turkiet så klart inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in