2022-06-28, 23:43
Medlem
Durochmolls avatar
Sossar är ju kända för att bryta avtal. Hoppas löftena till fascist-islamisk-Erdogan bara är tomma ord som bryts i samma sekund som Sverige gått med i Nato. Jag är emot medlemskap i Nato av hela mitt hjärta, men att böja sig för Erdogan är fan värre än att vi går med i Nato.
Citera
2022-06-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Sossar är ju kända för att bryta avtal. Hoppas löftena till fascist-islamisk-Erdogan bara är tomma ord som bryts i samma sekund som Sverige gått med i Nato. Jag är emot medlemskap i Nato av hela mitt hjärta, men att böja sig för Erdogan är fan värre än att vi går med i Nato.

Så du vill att Sverige ska nämnas som icke pålitlig land internationellt ? vem fan kommer vilja skriva avtal med Sverige framöver?

Hade dom däremot gjort det här bakom kulisserna och inte gjort det till en stor show, så ja då kunde man nog skitit i att uppfylla dessa.

Men nu har man lovat det framför tv till flera hundra miljoner människor som tittar på, ganska kört.
Undrar om Özz har börjat packa väskan?
Citera
2022-06-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kermit100
Jag är inte säker på om det verkligen stämmer men säg att det gör det - V sitter ändå inte i regeringen.
Men de har ju velat komma dit sen 1917 så det är nog inte för att de ville vara dörrmatta i frågan om NATO som de misslyckats med det.

Det tycker jag är för hårt. Många gånger har de ju inte haft så många andra alternativ och de fällde ju faktiskt sossarna nyss och stoppade marknadshyrorna iaf.

Men att partiledningen svek partibeslutet och inte gjorde mer motstånd mot NATO tror jag de kommer få äta upp.
Det är så. Regeringar fattar kollektiva beslut. Och om en vänsterpartistisk minister säger nej så går inte regeringsbeslut igenom.

Vänsterpartiet kunde kräva ministerposter när Löfven valdes igen. Men gjorde dörrmattorna det? Nej givetvis inte. I höstas röstade de för Maggans budget trots att de inte fick vara med och förhandla i den. Detta var alltså efter att man kickade Löfven över marknadshyrorna. Vänsterpartiet tämjas genom små köttben. I övrigt skramlar tomma tunnor.
Citera
2022-06-28, 23:48
Medlem
Citat:
Om Sverige inte håller sig vid sina ord så kan Turkiet i gengäld dra sig ur NATO vilket vore självmord för NATO.

Så nej, det här är inget jävla dagis där du kan lura på det där sättet.
Citera
2022-06-28, 23:50
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av consist
Så du vill att Sverige ska nämnas som ikke pålitlig land internationellt ? vem fan kommer vilja skriva avtal med Sverige framöver?

Hade dom däremot gjort det här bakomkuliserna och inte gjort det till en stor show, så ja då kunde man nog skitit i att uppfylla dessa.

Men nu har man lovat det framför tv till flera hundra miljoner med människor som tittar på, ganska kört.
Undrar om Özz har börjat packa väskan?

Att knäböja för en lika farlig fascist som Putin och acceptera alla hans krav är väl knappast ett tecken på att Sverige skulle vara ett pålitligt land. Turkiet gick med i Nato på 50-talet. Jag gillar inte militäralianser, men något säger att deras medlemskap borde ifrågasättas av fler länder tills det blivit ett demokratiskt och modern land.
Citera
2022-06-28, 23:52
Medlem
Citat:
Att knäböja för en lika farlig fascist som Putin och acceptera alla hans krav är väl knappast ett tecken på att Sverige skulle vara ett pålitligt land. Turkiet gick med i Nato på 50-talet. Jag gillar inte militäralianser, men något säger att deras medlemskap borde ifrågasättas av fler länder tills det blivit ett demokratiskt och modern land.

Vem har påstått att Nato är demokratisk allians? det är inte Eu vi pratar om det är NATO.
Ni måste sluta blanda ihop nato med eu, det är två olika saker.

NATO = IKCKE DEMOKRATISKT FÖRSVARSALLIANCE

VI SKITER I DEMOKRATI SÅ LÄNGE LÄNDER KAN BIDRA MED MILLITÄRSTYRKA ( natos motto )
Citera
2022-06-28, 23:52
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4december1676
Om Sverige inte håller sig vid sina ord så kan Turkiet i gengäld dra sig ur NATO vilket vore självmord för NATO.

Så nej, det här är inget jävla dagis där du kan lura på det där sättet.

Erdogan spelar ju redan ett dubbelspel då han är en maktgalen islamist som dessutom är bästis med Putin. Det skulle kännas lite mindre illa att vara med i Nato om Turkiet blev utkastade.
Citera
2022-06-28, 23:54
Medlem
Citat:
Erdogan spelar ju redan ett dubbelspel då han är en maktgalen islamist som dessutom är bästis med Putin. Det skulle kännas lite mindre illa att vara med i Nato om Turkiet blev utkastade.
Och när Turkiet är borta så imploderar NATO. Är du trög?
Citera
2022-06-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av consist
Vem har påstått att Nato är demokratisk allians? det är inte Eu vi pratar om det är NATO.
Ni måste sluta blanda ihop nato med eu, det är två olika saker.

NATO = IKCKE DEMOKRATISKT FÖRSVARSALLIANCE

VI SKITER I DEMOKRATI SÅ LÄNGE LÄNDER KAN BIDRA MED MILLITÄRSTYRKA ( natos motto )

Inte en jävel gnäller på FN heller..
Citera
2022-06-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Inte en jävel gnäller på FN heller..

Nej precis, folk är för naiva och tror att alla måste vara demokratiska och köra sverige modelen.
Vem fan bryr sig om demokratin när det väl är krig, det handlar om manpower och vad du har för vänner ute på plan.

Kolla på Ukraina, deras demokrati hjälper dom inte ett skit.
Citera
2022-06-28, 23:58
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Och när Turkiet är borta så imploderar NATO. Är du trög?

Du är trög om du inte ser det problematiska med att kroka arm med en maktgalen fascist-islamist. Jag hade mer än gärna stått utanför den här alliansen. Du är trög om du köpt krigspropaganda om att det finns en risk att Ryssland skulle vilja attackera Sverige.
Citera
2022-06-29, 00:01
Medlem
Citat:
Det är så. Regeringar fattar kollektiva beslut. Och om en vänsterpartistisk minister säger nej så går inte regeringsbeslut igenom.
Nu satt de i vilket fall inte i regeringen och har inte gjort den sen partiet grundades 1917, så jag tror inte de håller tillbaka i väntan på rätt tillfälle om vi säger så, utan de har helt enkelt inte tillräckligt stark position för att kräva det.

Men det KUNDE puckona ha fått, om de hade lyssnat på mig om NATO.

Citat:
Vänsterpartiet kunde kräva ministerposter när Löfven valdes igen. Men gjorde dörrmattorna det? Nej givetvis inte. I höstas röstade de för Maggans budget trots att de inte fick vara med och förhandla i den. Detta var alltså efter att man kickade Löfven över marknadshyrorna. Vänsterpartiet tämjas genom små köttben. I övrigt skramlar tomma tunnor.
Jag har inte analyserat den frågan närmare utan utgår ifrån att partiet gör vad de kan för att komma in.
Men med tanke på hur länge de hållits utanför är min föreställning att det skulle krävas ett smärre paradigmskifte i svensk politik för att det skall ske.
Säg att V snor 10-15% av S och kommer i en betydligt starkare position i förhållande till dem.

Vilket de då återigen KUNDE ha fått, om de bara lyssnat på mig och bråkat mer om NATO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in