2022-06-28, 23:03
Medlem
Här är avtalet igen för de som missat, tryck på bilderna för större text
https://twitter.com/ragipsoylu/status/1541856195257966592

Socialdemokraterna bröt alltså avtalet med Kakabaveh,
i avtalet med Kakabeveh sa Socialdemokraterna att de skulle hjälpa och finansiera kurdiska gruppen PYD,
se avtalet här:
https://etc-utveckling.fra1.digitaloceanspaces.com/superdesk/20211202011240/80a8715d4f3c3e4b817d36cb8fa44cb6b8ba8528009c7d1370 9af7a0c3e0b443.jpg

Idag i nya avtalet med Turkiet säger Socialdemokraterna att PYD är terrorister som ska bekämpas!
Citera
2022-06-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Trevliga nyheter! Som väntat löste det sig i sista stund, precis som förra gången Erdogan bråkade med NATO.
Beklagar till alla Putler-fans att Natomedlemskapet rycker närmare. Vi andra kan korka upp skumpan.
Trevliga nyheter att vi svenskar och vårt land blir kanonmat för globalister och Nato och att Sverige gick med på alla krav Turkiet hade och därför gav upp?
Citera
2022-06-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Kakabaveh live på tv4 , kommer väcka missförtroendeförklaring mot Ann Linde 😂😂😂👍
Hon snackar så jävla mycket skit med sina tomma hot.

Hon hade sina chanser med Morgan och vårändringsbudgeten.

Hoppas fan SD inte går med på detta.
Citera
2022-06-28, 23:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Kakabaveh live på tv4 , kommer väcka missförtroendeförklaring mot Ann Linde 😂😂😂👍
Det kommer att behövas en hel del popcorn framöver men som vanligt lär man bli besviken. Det blir 7K politik till slut vad som än händer.
Citera
2022-06-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4december1676
...Och varför krävde inte Vänsterpartiet en plats i regeringen som därmed skulle kunna lägga sitt veto mot ett NATO-medlemskap? Varför kräver inte Vänsterpartiet mer när en S-regering är beroende av Vänsterpartiet? Varför är V sådana dörrmattor?
1.) Jag vet inte om en plats i regeringen skulle ge V ett veto direkt?
De skulle väl kunna hota med att spräcka regeringen men de skulle ju inte få nåt smidigt "Erdogan-veto" där de bara kunde sitta och kräva saker utan att behöva jobba för det.
2.) Jag trodde de krävde så mycket de kunde, utifrån sin politiska position
3.) Men tyvärr inser jag att de är korkade dörrmattor - för jag har naturligtvis försökt säga det här till dem, men de lyssnar inte. Vet inte om sossarna mutat dem på nåt sätt eller om de tror att de måste ligga lågt och inte "skaka båten" när ansökan väl var inlämnad men det är ett gigantiskt politiskt misstag av V att inte bråka mer om det.
Ett NATO-medlemskap kommer knulla Sverige så hårt att de flesta - inte ens motståndarna - inte ens anar det, för decennier framöver.
Citera
2022-06-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kermit100
1.) Jag vet inte om en plats i regeringen skulle ge V ett veto direkt?
De skulle väl kunna hota med att spräcka regeringen men de skulle ju inte få nåt smidigt "Erdogan-veto" där de bara kunde sitta och kräva saker utan att behöva jobba för det.
2.) Jag trodde de krävde så mycket de kunde, utifrån sin politiska position
3.) Men tyvärr inser jag att de är korkade dörrmattor - för jag har naturligtvis försökt säga det här till dem, men de lyssnar inte. Vet inte om sossarna mutat dem på nåt sätt eller om de tror att de måste ligga lågt och inte "skaka båten" när ansökan väl var inlämnad men det är ett gigantiskt politiskt misstag av V att inte bråka mer om det.
Ett NATO-medlemskap kommer knulla Sverige så hårt att de flesta - inte ens motståndarna - inte ens anar det, för decennier framöver.
I en regering måste alla partier vara överens för att regeringen ska kunna fatta beslut. Så hade V varit med i regeringen så hade de kunnat blocka en nato-ansökan.

Vänsterpartiet är nog den falskaste "oppositionen" någonsin. Man har sån makt att kunna stoppa S från att göra en massa saker men ändå låter man S komma undan med allt.
Citera
2022-06-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Trevliga nyheter att vi svenskar och vårt land blir kanonmat för globalister och Nato och att Sverige gick med på alla krav Turkiet hade och därför gav upp?

Nu blir vi inte kanonmat.. fittan kakkabave skulle gladeligen offra alla svenskar för kurdernas sak..
Citera
2022-06-28, 23:27
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Trevliga nyheter! Som väntat löste det sig i sista stund, precis som förra gången Erdogan bråkade med NATO.
Beklagar till alla Putler-fans att Natomedlemskapet rycker närmare. Vi andra kan korka upp skumpan.
Jag skulle råda dig att låta skumpan ligga kvar i kylskåpet ett par dagar. Det kommer sannolikt att hända saker i närtid som kan få dig att sätta den i halsen. Magdalena måste redovisa Erdogans kravlista först och få den igenom Twitter- och DN/SVT/SR-filtret först, och det kommer inte bli lätt.
Citera
2022-06-28, 23:31
Medlem
Det som presenterats av avtalet verkar väldigt vagt och flummigt. Det kan ju vara lite vad som helst.

Det finns väl ett antal icke-medborgare som ganska snabbt kan sitta på ett plan till Turkiet om det skulle behövas. Värre då med dem som varit här lite längre och på något sätt lyckats bli medborgare. De lär nog inte gå så enkelt att utvisa dem.

Stödet till PKK och alla dess avarter lär väl fortsätta under jorden då i olika kretsar. Att jaga dem lär nog inte läggas så hög prioritet på.

Angående "Vapenembargot" som i praktiken inte existerat enligt olika myndigheter är ju frågan vad det är som Turkiet vill köpa av Sverige. De lär väl knappast vilja ha JAS. Någon ubåt? Eller är det GlobalEye/Erieye som de vill köpa? AT4?
Citera
2022-06-28, 23:38
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Jag skulle råda dig att låta skumpan ligga kvar i kylskåpet ett par dagar. Det kommer sannolikt att hända saker i närtid som kan få dig att sätta den i halsen. Magdalena måste redovisa Erdogans kravlista först och få den igenom Twitter- och DN/SVT/SR-filtret först, och det kommer inte bli lätt.
Vi hoppas givetvis på att listan är riktigt välkryddad. Rent av magstark enligt svenska mått. 🤣

Vilken jävla show allting är. Kör hårt.
Citera
2022-06-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4december1676
I en regering måste alla partier vara överens för att regeringen ska kunna fatta beslut. Så hade V varit med i regeringen så hade de kunnat blocka en nato-ansökan.
Jag är inte säker på om det verkligen stämmer men säg att det gör det - V sitter ändå inte i regeringen.
Men de har ju velat komma dit sen 1917 så det är nog inte för att de ville vara dörrmatta i frågan om NATO som de misslyckats med det.

Citat:
Vänsterpartiet är nog den falskaste "oppositionen" någonsin. Man har sån makt att kunna stoppa S från att göra en massa saker men ändå låter man S komma undan med allt.
Det tycker jag är för hårt. Många gånger har de ju inte haft så många andra alternativ och de fällde ju faktiskt sossarna nyss och stoppade marknadshyrorna iaf.

Men att partiledningen svek partibeslutet och inte gjorde mer motstånd mot NATO tror jag de kommer få äta upp.
Citera
2022-06-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
SVT och SR skyddar jämt Socialdemokraterna, de har ju inte ens visat listan med avtalet som Socialdemokraterna gick med på trots att avtalet funnits ute i flera timmar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in