Citat:
Givetvis spelar det roll var kärnvapen står. I så fall behöver inte Ryssland bry sig om NATO placerar kärnvapen i Finland eller Ukraina eftersom Ryssland enligt dig "kan förinta USA från Sibirien". Även om det i sig är sant så handlar det om att balansen försvagas mellan Ryssland och USA. USA kan med sina NATO-länder enklare slå ut Ryssland medan en hel ocean står mellan Ryssland och USA.Folk som snackar om att flytta kärnvapen har noll koll - det spelar inte ett skit roll var de står, både Ryssland och USA har så de kan förinta varandra redan nu iaf.
Att Putin "hotar" med att flytta kärnvapen till Kaliningrad (vilket de troligen redan gjort sen många år tillbaka iaf) är sånt som media rapporterar om som om det vore en krigsnyhet men det betyder ingenting. Vill Ryssland förinta Sverige, USA eller Nya Zeeland kan de göra det lika bra från raketbaser i Sibirien redan idag.
Jag har inte sagt att "Turkiet inte betyder ett skit för NATO" - det är nåt du hittar på nu.
Vad jag sagt är att ditt påstående:
är överdrivet. Det vore inte alls "självmord" för NATO om Turkiet drog sig ur.
Det var inte heller jag som sa "att Kina kommer bryta med väst eller att Kina är 100 procent bundis med Ryssland" utan den här idioten som sa att Turkiet, Ryssland och Kina skulle alliera sig om vi inte alla slickar Erdogans gamla gubbröv som han vill:
Att Putin "hotar" med att flytta kärnvapen till Kaliningrad (vilket de troligen redan gjort sen många år tillbaka iaf) är sånt som media rapporterar om som om det vore en krigsnyhet men det betyder ingenting. Vill Ryssland förinta Sverige, USA eller Nya Zeeland kan de göra det lika bra från raketbaser i Sibirien redan idag.
Jag har inte sagt att "Turkiet inte betyder ett skit för NATO" - det är nåt du hittar på nu.
Vad jag sagt är att ditt påstående:
är överdrivet. Det vore inte alls "självmord" för NATO om Turkiet drog sig ur.
Det var inte heller jag som sa "att Kina kommer bryta med väst eller att Kina är 100 procent bundis med Ryssland" utan den här idioten som sa att Turkiet, Ryssland och Kina skulle alliera sig om vi inte alla slickar Erdogans gamla gubbröv som han vill:
Men oavsett, givetvis blir det en enorm styrka om NATO förlorar Turkiet. Du ser ju själv hur NATO suger av turkens kuk nu?