2022-06-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hinner inte bevaka allt här men jag såg precis en stor nyhet. Hoppas det inte är off topic. Enligt Aftonhoran har BAE Hägglöfs fått en jätteordor från Slovakien på hela 152 stridsfordon av typen CV90. Ordern är värd 17 miljarder
Kostar dessa fordon verkligen över 100 miljoner styck?
Citera
2022-06-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Suck vad tröttsamt med sådana här kommentarer. Kan du inte skriva en ordentligt inlägg och bemöta din meningsmotståndare?
Du lever i förnekelse , du tror Ryssland är populärt utomlands , du kan inte bli tagen på allvar när du hävdar att rubeln o Ryssland mår mycket bra , och väst krisar ,”RUBELN STÄKRS AV KRIGET” och ”SANKTIONERNA GYNNAR RYSSLAND”,,det är inte heller diskussioner mellan meningsmotståndare , som du försöker påskina ,,,det handlar om Rysslands angrepp på Ukraina , och att fördöma angreppet 24/2, som är orsaken till allt dödande
Citera
2022-06-28, 19:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD

Det går inte att anfalla USA, enda sättet är att knäcka det ekonomiskt, eller att ett inbördeskrig bryter ut där.
Rätt uppfattat. Jag önskar verkligen att USA får en bättre president och regering som kan fixa till obalanser i ekonomin, ena folket i USA och mäkla fred i världen.
Det vore fantastiskt inte minst för oss européer som vill ha tillbaka stabilitet och trygghet.
Ser inte fram emot att Kina tar ledartröjan. Det blir inte bra, för oss.
Senast redigerad av Mary99 2022-06-28 kl. 19:28.
Citera
2022-06-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Jaså har du något belägg för ditt påstående? BRICS länderna har valt att bedriva business as usual med Ryssland.
BRICS är till för handel enbart och ingen krigsallians som NATO. Det är en öppen organisation.

BRIC om jag fattat det rätt är väl bara ett samlingsnamn för dom länderna som hade den snabbast
växande ekonomin efter kalla kriget.
Möjligen fanns det en löst sammansatt handels organisation där främsta syftet var att lära sig
av varandra för att få mer framgång , just nu tror jag dock ingen vill bjuda in Ryssland till
eventuella möten deras råd gynnar knappast någon annan i nuläget snarare tvärt om.
Citera
2022-06-28, 19:36
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
BRIC om jag fattat det rätt är väl bara ett samlingsnamn för dom länderna som hade den snabbast
växande ekonomin efter kalla kriget.
Möjligen fanns det en löst sammansatt handels organisation där främsta syftet var att lära sig
av varandra för att få mer framgång , just nu tror jag dock ingen vill bjuda in Ryssland till
eventuella möten deras råd gynnar knappast någon annan i nuläget snarare tvärt om.

Sluta ha för er massa saker. Läs på!

It’s worth noting the context of the BRICS (Brazil, Russia, India, China and South Africa) format. Started in 2009 amid a financial crisis, the main goal of that year’s first BRICS (or BRIC as it was then) summit in Yekaterinburg was to improve the global economic situation and reform financial institutions.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Senast redigerad av Upperkutt 2022-06-28 kl. 19:41.
Citera
2022-06-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Kan inte svara på detta men KANSKE ingår utbildning och viss service i paketet. Kanske någon expert här kan svara på din fråga.
Citera
2022-06-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Rätt uppfattat. Jag önskar verkligen att USA får en bättre president och regering som kan fixa till obalanser i ekonomin och mäkla fred i världen.
Det vore fantastiskt inte minst för oss européer som vill ha tillbaka stabilitet och trygghet.
Ser inte fram emot att Kina tar ledartröjan. Det blir inte bra, för oss.
Jag har en stark önskan att Ryssland får en bättre president och regering som kan fixa till obalanser i ekonomin och mäkla fred i världen .
Ser inte fram emot att Kina tar ledartröjan
Det blir inte bra för oss.

Men just det ! ! ni väljer ju inte president , han sitter på livstid , diktaturpresident
Citera
2022-06-28, 19:43
Medlem
Snapcounts avatar
Rysk helikopter som får på pälsen utav en "starstreak" : https://www.youtube.com/watch?v=XvZaA1arnzE

(inte den bästa filmen)
Citera
2022-06-28, 19:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Här är ett roligt Twitterkonto som har memes som driver med ryssarna. https://twitter.com/uamemesforces/status/1539362115076644864
Citera
2022-06-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Är du helt sne? Nej, det finns inga sådana indikationer.

Jag har inte tagit ställning här men jag blev misstänksam redan igår när Zelensky gick ut med att 1000 personer befunnit sig i köpcentrumet och de lokala myndigheterna rapporterade om 20 offer varav 11 döda. Efter en direktträff med en kryssningsrobot på ett köpcentrum med 1000 kunder.

Någon kollade upp köpcentrumet. Det är ganska vanligt med online-omdömen nuförtiden och det fanns det för detta köpcentrum men de upphörde i februari i år. Verkar därför som uppgifterna om att det var stängt stämmer. Jag skulle därför tro att de skadade och döda hör till fabriken.

Nu får du nog sluta dricka och/eller ta av dig skygglapparna.

https://twitter.com/Archer83Able/status/1541759958668267520?s=20&t=WziuI4TJCr20B2KO-wWE7w

0:33 och framåt.

Man ser tydligt hur det bolmar ut rök från köpcentrumet i bakgrunden som nyss träffats av en robot.

Några sekunder senare kommer nästa robot och träffar industritomten.
Citera
2022-06-28, 19:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Rysk helikopter som får på pälsen utav en "starstreak" : https://www.youtube.com/watch?v=XvZaA1arnzE (inte den bästa filmen)

Väldigt långt bort, det är därför ryssarna inte vågar flyga så mycket längre. De kan bli sprängda på långt avstånd.
Citera
2022-06-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

5 miljoner dollar styck har jag sett innan men det kanske inkluderar massa nya saker och ammunition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in