2022-06-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Du är verkligen insnöad och oinformerad, Servern som dom Ryska spionerna och hackarna installerat stod i Hägersten.
Ja, vi ska slänga ut ryssar och kommunister som du för dom är ett stort hot mot rikets säkerhet.
Sätt fast de som gjorde det och släng ut dem. Det tycker jag också. Sedan borde vi sätta fast de politiker som vill ha med oss i NATO och be om ursäkt för vårt usla rätts-system som inte gjort så tidigare.
Citera
2022-06-28, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Även om det vore sant, dvs det du försöker påvisa så är det inte märkligt att inte mer har förstörts i omgivningen med tanke på att det var ett lager av militär utrustning? Vanligtvis är påföljden att explosioner kommer en efter annan och förstör mycket i omgivningen?

Är jag helt korkad eller är det fler som är korkade?
Vet inte om själva pjäserna exploderar. Men det verkar ha varit en rejäl smäll:

Videon är från en ukrainsk TV-station:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1541754999671242753?s=20&t=gaZeUFUyL_7yFwJLBgbeOw
Citera
2022-06-28, 17:02
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tre mindre byar norr om Kherson befriade.

Ukraina kryper närmare och närmare.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1541782368255623168

Se där ja, underbara nyheter. Västvapnen har lätt att hitta till den fronten
Citera
2022-06-28, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Man ser ju klart och tydligt på videon att köpcentrumet träffades först. Det är därför man ser hur folk springer.

Sen kommer andra roboten och slår ner i fabriksområdet.
Är du helt sne? Nej, det finns inga sådana indikationer.

Jag har inte tagit ställning här men jag blev misstänksam redan igår när Zelensky gick ut med att 1000 personer befunnit sig i köpcentrumet och de lokala myndigheterna rapporterade om 20 offer varav 11 döda. Efter en direktträff med en kryssningsrobot på ett köpcentrum med 1000 kunder.

Någon kollade upp köpcentrumet. Det är ganska vanligt med online-omdömen nuförtiden och det fanns det för detta köpcentrum men de upphörde i februari i år. Verkar därför som uppgifterna om att det var stängt stämmer. Jag skulle därför tro att de skadade och döda hör till fabriken.
Citera
2022-06-28, 17:11
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Är du helt sne? Nej, det finns inga sådana indikationer.

Jag har inte tagit ställning här men jag blev misstänksam redan igår när Zelensky gick ut med att 1000 personer befunnit sig i köpcentrumet och de lokala myndigheterna rapporterade om 20 offer varav 11 döda. Efter en direktträff med en kryssningsrobot på ett köpcentrum med 1000 kunder.

Någon kollade upp köpcentrumet. Det är ganska vanligt med online-omdömen nuförtiden och det fanns det för detta köpcentrum men de upphörde i februari i år. Verkar därför som uppgifterna om att det var stängt stämmer. Jag skulle därför tro att de skadade och döda hör till fabriken.

Men ditt sär, flyglarmet gick och folk flydde från köpcentret. Säger som särbarnet (du) sök själv om du vill ha detta verifierat.
Citera
2022-06-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vad har de gjort? Är du förryckt?
Man kan ju konstatera att du inte läser dagspress eller lyssnar på nyheter, i.a.f inte svenska nyheter.
Citera
2022-06-28, 17:15
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Givetvis menar jag inte diffusa handlingar som begåtts av enskilda soldater eller plutoner. Utan större övergrepp där man medvetet bombar t.ex teatern i mariupol eller nu stormarknaden. Ett befäl som sitter och bestämmer att ja det där är värt att lägga en missil på.

Inga av de händelser du nämner är konstaterade, krigsbrott. Det räcker att soldater tar skydd, eller ställer upp ett vapen i närheten, eller lagrar ammunition, så är målet militärt. Man ska också ta i beaktande att Ukraina försöker att dra in fler parter i konflikten, samtidigt som ryssarna inte önskar det. Det blir då uppenbart vilken part som gärna hävdar krigsbrott och vilken part som försöker att undvika sådana handlingar.
Citera
2022-06-28, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Men ditt sär, flyglarmet gick och folk flydde från köpcentret. Säger som särbarnet (du) sök själv om du vill ha detta verifierat.
Det är möjligt och vet du vad? Skulden till att köpcentrumet började brinna är ryssarnas. Attacken mot fabriken spred brinnande material till köpcentrumet uppenbarligen och då är det Rysslands fel.

Men här pratar vi om krigsbrott och huruvida ryssarna medvetet attackerat köpcentrumet med en direktträff.
Citera
2022-06-28, 17:20
Bannlyst
Biden börjar tvivla på Zelensky:

Biden officials privately doubt that Ukraine can win back all of its territory
White House officials are losing confidence that Ukraine will ever be able to take back all of the land it has lost to Russia over the past four months of war, US officials told CNN, even with the heavier and more sophisticated weaponry the US and its allies plan to send.

Advisers to President Joe Biden have begun debating internally how and whether Ukrainian President Volodymyr Zelensky should shift his definition of a Ukrainian "victory" -- adjusting for the possibility that his country has shrunk irreversibly.
https://edition.cnn.com/2022/06/28/politics/white-house-ukraine-projection/index.html
Citera
2022-06-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Planen är att ta så mycket land som möjligt. Blev bara jobbigare än tänkt.
Zelensky får förvisas till någon ö i Azovska sjön, jag menar Kaspiska havet, när det är över.
Citera
2022-06-28, 17:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ett väldigt stort "om" du sätter in här. Ser inte att Ukraina skulle kapitulera till Ryssland. "Tvivlarna" sitter i högre grad i Europa. Få se om det förändrar sig om man lyckas fylla gaslagren tills vintern.
så amerikanerna tänker annorlunda än vi européer? har inte noterat detta
såklart att Zelensky inte vill kapitulera men han kanske inte kommer att ha något annat val?
detta är inte ett dataspelskrig - människor dör och soldater orkar inte mer.....
Den mest hårdföra Azovbataljonen belägrades i Mariupol förra månaden och även de gav till slut upp istället för att välja döden
Det är väldigt lätt för flashbackriddare att vara tuffa och vräka ur sig floskler men i verkligheten är det mycket annorlunda
Senast redigerad av Mary99 2022-06-28 kl. 17:28.
Citera
2022-06-28, 17:23
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det är möjligt och vet du vad? Skulden till att köpcentrumet började brinna är ryssarnas. Attacken mot fabriken spred brinnande material till köpcentrumet uppenbarligen och då är det Rysslands fel.

Men här pratar vi om krigsbrott och huruvida ryssarna medvetet attackerat köpcentrumet med en direktträff.

Direkt eller indirekt spelar mindre roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in