Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Tar Smedius pengar under bordet eller är han bara en nyttig idiot, hur ska man annars förklara hans aktivism? Tänk att så få personer i chefsställning kan förstöra för poliskåren. Kommer Göteborgspolisen göra uppror mot uselt ledarskap? Nord och Smedius verkar gravt olämpliga på sina poster.
Jag har svårt att tro att Smedius tagit pengar under bordet. Det vore ju naturligtvis en skandal utan motstycke.
Däremot tror jag att Teodor Smedius är svårt övertygad om dessa värdegrundsfloskler verkligen gör skillnad i organisationer som polisen.
Så jag är övertygad om att han är en nyttig idiot, och att det gått prestige i hans bestämmande. Att han tagit kritik som personligt påhopp, och därför driver frågorna ännu hårdare.
Att han själv tappar allt vad omdöme heter, när han angriper sina kollegor på en konferens med att kyssa dem på munnen i syfte att förnedra, står som fullkomligt självklart.
En bra chef och medarbetare beter sig aldrig så illa. Och man vinner ju knappast några nya anhängare till värdegrundsonanin genom att ägna sig åt sexuellt ofredande som polis.
Lite som Percy Tårar: "management by fear". Urkorkat. Hoppas att Smedius förpassas någon annanstans framöver.
Göteborgspolisen har i decennier dragits med flera riktigt usla chefer på högre operativ nivå. Teodor Smedius är alltså inte ensam om att bete sig som en fullblodsidiot bland de blå riddarna i Göteborg.