2022-06-28, 15:30
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Så lenge det fremdeles finnes konkurrerende hypoteser, må man anse at ingen hypoteser er sterke. Det er hva vi har fått vite av politiet.

Det trenger ikke være konkrete indikasjoner på at TH har vært "bestiller", selv om politiet etterforsker den hypotetiske muligheten for at "det" kan ha skjedd.

I en kidnappingsak, vil alltid ektefellen bli mistenkt. Og siden RU og TH hadde møter angående kryptovaluta forut for hendelsen, vil RU bli med i "dragsuget".

Nei, siktelsene er nødvendig for å oppnå renvaskelse og rettigheter, slik jeg ser det.

Uansett, så synes jeg det er positivt at politiet nå har blitt opprystet, for å være bedre istand til å bekjempe organiserte kriminelle som gjemmer seg i den digitale verden.

Du mener rustet, og ikke rystet. Opprustet.
Konkurrerende hypoteser skriver du. Men så ha de sagt at kidnappingshypotesen er mindre sannsynlig, og så har de sagt at mistanken mot TH har styrket seg med tiden som har gått.
De har sagt at de tror at Anne ble drept i huset.
Citera
2022-06-28, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du mener like mye, og ikke like lite. Politiet vet mest, VG nest mest, og så vet vi tilskuere minst. Blir uansett litt feil å bruke ordet forhåndsdømme, når man har den mengde med indisier som man har.
Selv vi som bare får se en liten del av det store bildet, ser klart og tydelig at det er TH som står bak.
Det er bare rettsvesenet som har mandat til å dømme i Norge. Politiet har ikke "graut i hodet", de vet dette.
VG derimot, har mye å lære. Det samme gjelder deg.
Citera
2022-06-28, 15:58
Avslutad
Citat:
Du mener rustet, og ikke rystet. Opprustet.
Konkurrerende hypoteser skriver du. Men så ha de sagt at kidnappingshypotesen er mindre sannsynlig, og så har de sagt at mistanken mot TH har styrket seg med tiden som har gått.
De har sagt at de tror at Anne ble drept i huset.
Du mener vel, så har de sagt, ikke så ha de sagt?!

Det har rent mye vann under broen siden sist de sa det du skriver.
Politiets uttalelser avslører først og fremst at det ikke er grunn til å være sikker på hvem som er GM, nettopp fordi ingen av hypotesene er sterke.
Sist politiet uttalte seg, var de mest opptatt av at TH ikke skulle forhåndsdømmes. De understreket at de etterforsker både skyld og uskyld, og det rimer med det jeg idag har gitt uttrykk for, altså bakgrunnen for de kjente siktelsene; "sørge for renvaskelse og rettigheter", "at ektefellen blir automatisk mistenkt", og "at RU blir med i dragsuget pga kryptomøtene". Hovedvekten for etterforskningen som har pågått det siste året, har politiet sagt at ligger i kryptosporet, altså har ikke politiet kommunisert i det heletatt, at fokuset i etterforskningen har ligget i det angivelige "havarerte ekteskapet".

Derfor vurderer jeg det slik, at de kjente siktelsene, er et taktisk grep fra politiets side, altså at politiet "puster noen I nakken".
Citera
2022-06-28, 16:01
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er bare rettsvesenet som har mandat til å dømme i Norge. Politiet har ikke "graut i hodet", de vet dette.
VG derimot, har mye å lære. Det samme gjelder deg.

Jeg ser ikke noe galt i å omtale dette som et partnerdrap, de sterke indisiebevisene tatt i betrakting.
Citera
2022-06-28, 16:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du mener vel, så har de sagt, ikke så ha de sagt?!

Det har rent mye vann under broen siden sist de sa det du skriver.
Politiets uttalelser avslører først og fremst at det ikke er grunn til å være sikker på hvem som er GM, nettopp fordi ingen av hypotesene er sterke.
Sist politiet uttalte seg, var de mest opptatt av at TH ikke skulle forhåndsdømmes. De understreket at de etterforsker både skyld og uskyld, og det rimer med det jeg idag har gitt uttrykk for, altså bakgrunnen for de kjente siktelsene; "sørge for renvaskelse og rettigheter", "at ektefellen blir automatisk mistenkt", og "at RU blir med i dragsuget pga kryptomøtene". Hovedvekten for etterforskningen som har pågått det siste året, har politiet sagt at ligger i kryptosporet, altså har ikke politiet kommunisert i det heletatt, at fokuset i etterforskningen har ligget i det angivelige "havarerte ekteskapet".

Derfor vurderer jeg det slik, at de kjente siktelsene, er et taktisk grep fra politiets side, altså at politiet "puster noen I nakken".

At politiet har blitt litt mildere i måten de ordlegger seg på, er vel bare for at Holden har tatt dem litt i øret. Alle skjønner jo at det er TH som de mistenker, og ikke at de plutselig har snudd og tror på kidnapping. Hvorfor skulle de plutselig snu? Har du noe godt svar på det? Nei..
Slik jeg ser det, så er de ferdig med etterforskningen av TH. Nå setter de inn alle krefter på krypto.
Citera
2022-06-28, 16:16
Medlem
Citat:
At politiet har blitt litt mildere i måten de ordlegger seg på, er vel bare for at Holden har tatt dem litt i øret. Alle skjønner jo at det er TH som de mistenker, og ikke at de plutselig har snudd og tror på kidnapping. Hvorfor skulle de plutselig snu? Har du noe godt svar på det? Nei..
Slik jeg ser det, så er de ferdig med etterforskningen av TH. Nå setter de inn alle krefter på krypto.

Nu lägger de all sin energi på krypto. Och då kan man fråga sig om polisen någonsin kommer att lösa kryptospåret?
Citera
2022-06-28, 16:17
Avslutad
Citat:
Jeg ser ikke noe galt i å omtale dette som et partnerdrap, de sterke indisiebevisene tatt i betrakting.
Det finnes ingen sterke indisier, og det finnes ingen bevis, som vi kjenner til.
Dine påstander om at AEH hadde blitt utsatt for fysisk vold, på grunnlag av uskarpe fotografier, er lavmål. Det samme gjelder dine påstander om hva som finnes i THs nattbordskuff osv osv.

Det er bare samvittighetsløse uempatiske mennesker som opptrer slik du gjør. Slike mennesker får ingen respekt.

Politiet må opptre seriøst, og begrunne påstandene sine vitenskapelig. Slik får politiet respekt og kan sørge for orden i samfunnet. Det finnes ingen snarveier i virkeligheten, om man ønsker lov og orden.
Citera
2022-06-28, 17:09
Avslutad
Citat:
Svertekampanjen vi har sett i media, er det media som har stått for. Politiet har hver gang, uten unntak, kommentert at de ikke kan bekrefte opplysningene media har gitt.

Det er politiet som sier at de etterforsker kidnapping-hypotesen, så det er politiet du må spørre, dersom du ønsker å få vite hvorfor realiteten er slik.
For de fleste er det unødvendig å spør om det opplagte. Nemlig, at kidnapping er like sannsynlig som noe annet, utifra det politiet kommuniserer. Det siste vi hørte, var at politiet undersøker om det kan være en sammenheng med Katiska-saken.
Når politiet etterforsker, og det fremdeles finnes konkurrerende hypoteser, så vil resultatene bestemme til en hver tid, hvilken hypotese som har størst tyngde.
Dette er ikke så vanskelig å forstå. Utover det, så kommer et hvert menneske lengst resultatmessig, med en god dose samvittighet, empati og ærefrykt. Ingen av de 3 sistnevnte indigriensene må misbrukes til manipulasjon og fanatisme.
Senast redigerad av Havhest 2022-06-28 kl. 17:16.
Citera
2022-06-28, 17:19
Medlem
Citat:
Vet man at man er uskyldig, så vet man at politiet må fokusere på andre. På den måten gir avhørsnekt mening. Trenger politiet likevel assistanse, får politiet det på en mer hensiktsmessig måte, dersom de opphever klausulen.

Hensikten med de to kjente siktelsene, er nok mest en nødvendighet, for å sikre renvaskelse og rettigheter.
derfor de ville ha th fengslet. For å renvaske han i fengselet mye tilgang på såpe der antakelig.
Citera
2022-06-28, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
derfor de ville ha th fengslet. For å renvaske han i fengselet mye tilgang på såpe der antakelig.
Politiet hadde fått ekspertråd fra "over there"; "Shake him". Ergo var det en nødvendig siktelse, for å oppnå renvaskelse (eller omvendt) og rettigheter.
Ektefellen blir automatisk mistenkt ifm kidnappinger.
Citera
2022-06-28, 17:39
Medlem
Citat:
Politiet hadde fått ekspertråd fra "over there"; "Shake him". Ergo var det en nødvendig siktelse, for å oppnå renvaskelse (eller omvendt) og rettigheter.
Ektefellen blir automatisk mistenkt ifm kidnappinger.
vet ikke hvem som er desillusjonert. Politiet eller havfruen.
Citera
2022-06-28, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
vet ikke hvem som er desillusjonert. Politiet eller havfruen.
Det er nok du som bygger på ustødig grunn, og trekker konklusjoner før saken er ferdig etterforsket.

Det finnes på nåværende tidspunkt ikke grunnlag for å trekke konklusjoner om hva som har skjedd, og hvem den skyldige er.

Havhesten kan bare spekulere, inntil det fremkommer håndfaste bevis. Jeg er bare tilskuer, og må vente til politiet avslører hva de har funnet ut.

Så langt har ikke etterforskningen avslørt hverken det ene eller det andre.

Forhåndsdømming er noe dritt. På det punktet er jeg enig med politiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in