2022-06-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
TH måtte jo nødvendigvis kontakte politiet. Alt han utførte av empati og offervilje i ettertid ble gjort motvillig og under sterkt press fra omstendighetene og sakens utvikling. Hvis man ser nærmere på dette, er det ingenting som tyder på spontan fortvilelse og tiltak deretter. Jeg vil heller kalle det et spill for galleriet🧐
Nei, det måtte han ikke gjøre. Han kunne ha gjort som GM sa og ikke kontakte politiet.
Citera
2022-06-28, 14:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nei, det måtte han ikke gjøre. Han kunne ha gjort som GM sa og ikke kontakte politiet.

Var det opp til TH skulle han helst glemt at AE noensinne hadde eksistert, tenker jeg.
Men det så enkelt var det ikke, siden det var folk som kjente til hva slags behandling
hun ble utsatt for. Da måtte han selvsagt gå til politiet for å etablere seg selv som
"bekymret ektemann".

I ettertiden har vi skjønt at han i virkeligheten var "bekymret konemorder".

Din "GM" er ikke mer virkelig enn Legokatt sin "ukjente manipulator".
Citera
2022-06-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Du tar feil, politiet jobber ikke med kidnappings hypotesen. De jobber med å få på plass de siste brikkene for å bevise TH sin skyld i drap eller medvirkning til drap på sin kone. Det har vært hovedsporet lenge, og det er det fortsatt🧐

Dersom du hadde rett i dette, at det kun etterforskes utfra om TH er skylding i drap eller i medvirkning til drap, må vel det i så fall tyde på at det hverken er avklaring/sterke indisier mht. alibi og/eller hendelsesforløp? I så fall kan vel ikke kidnappingshypotesen legges bort?
Senast redigerad av Kva 2022-06-28 kl. 14:12.
Citera
2022-06-28, 14:15
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig. Jeg lurer også på om dette med at VG skrev inn AE i sin VG-spesial med oversikt over partnerdrap vil få noen følger for VG. Det VG gjorde der er jo direkte forhåndsdømming. VG kom jo etter hvert med en redigering av den spesial-artikkelen.

https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/

Men vi skal huske på at VG vet mye mer om saken enn det vi gjør, og hvis de gjør slikt, så er det ikke uten å ha grunnlag for det.
Citera
2022-06-28, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er det ikke hyklersk å nekte avhør når man er ektefelle, den sistr som så aeh i luve og den første som kom til boligen leste, fant brevet og kontaktet politiet. Synes du notatet om frykten for skilsmisse stemmer med det han forklarte i avhør.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Usikker på hvem du forsøker å beskrive som hykler her. Uansett, denne saken dreier seg heldigvis ikke om meg. Det dreier seg ikke om å være ferdig med å forklare seg, men om å bidra å belyse de spm som politiet mener kan gi nyttig informasjon for å oppklare saken. Nye ting kan dukke opp underveis, og om jeg var i THs situasjon, og hadde mistet min kone, ville jeg gjort alt jeg kunne for å bidra. Hykler eller ikke.
Vet man at man er uskyldig, så vet man at politiet må fokusere på andre. På den måten gir avhørsnekt mening. Trenger politiet likevel assistanse, får politiet det på en mer hensiktsmessig måte, dersom de opphever klausulen.

Hensikten med de to kjente siktelsene, er nok mest en nødvendighet, for å sikre renvaskelse og rettigheter.
Senast redigerad av Havhest 2022-06-28 kl. 14:22.
Citera
2022-06-28, 14:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Dersom du hadde rett i dette, at det kun etterforskes utfra om TH er skylding i drap eller i medvirkning til drap, må vel det i så fall tyde på at det hverken er avklaring/sterke indisier mht. alibi og/eller hendelsesforløp? I så fall kan vel ikke kidnappingshypotesen legges bort?

Sterkt alibi indikerer TH som bakmann, ikke at kidnappingshypotesen styrkes.
Med kidnappingshypotesen mener jeg da hypotesen om at AE ble bortført av
hittil ukjente personer med pengemotiv.
Citera
2022-06-28, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Stadig vekk hevder TT feilaktig at politiet har "tunnelsyn", men samtidig påstås det at kidnappingshypotesen har hovedfokus...

Den ene påstanden slår den andre i hjel.

Her ser vi hvor lite sammenheng det er i alt det TT påstår, og at påstandende bare tilpasses etter hva som til enhver tid gagner agendaen.
Du lider nok av dysleksi... Jeg skrev ingenting om politiets "tunnelsyn". Det renner fortsatt vann under broen.
Citera
2022-06-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sterkt alibi indikerer TH som bakmann, ikke at kidnappingshypotesen styrkes.
Med kidnappingshypotesen mener jeg da hypotesen om at AE ble bortført av
hittil ukjente personer med pengemotiv.

Jo, men poenget er at om det samtidig etterforskes muligheten for at TH er drapsmann, må det være mange løse tråder. For mange..
Citera
2022-06-28, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men vi skal huske på at VG vet mye mer om saken enn det vi gjør, og hvis de gjør slikt, så er det ikke uten å ha grunnlag for det.
VG har minst like lite grunnlag for å forhåndsdømme som politiet. Det må du også forstå!
Citera
2022-06-28, 14:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Jo, men poenget er at om det samtidig etterforskes muligheten for at TH er drapsmann, må det være mange løse tråder. For mange..

De har omtalt ham som mulig "bestiller", og sier han "må" ha hatt hjelp.
Jeg går ut fra at de har konkrete indikasjoner på det, og at det ikke bare er antagelser.

Det er vel uansett mye som fortoner seg som "løse tråder" når man ikke har
direkte innsyn i etterforskningen. Det er vel egentlig bare å la politiet holde på.
Citera
2022-06-28, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De har omtalt ham som mulig "bestiller", og sier han "må" ha hatt hjelp.
Jeg går ut fra at de har konkrete indikasjoner på det, og at det ikke bare er antagelser.

Det er vel uansett mye som fortoner seg som "løse tråder" når man ikke har
direkte innsyn i etterforskningen. Det er vel egentlig bare å la politiet holde på.
Så lenge det fremdeles finnes konkurrerende hypoteser, må man anse at ingen hypoteser er sterke. Det er hva vi har fått vite av politiet.

Det trenger ikke være konkrete indikasjoner på at TH har vært "bestiller", selv om politiet etterforsker den hypotetiske muligheten for at "det" kan ha skjedd.

I en kidnappingsak, vil alltid ektefellen bli mistenkt. Og siden RU og TH hadde møter angående kryptovaluta forut for hendelsen, vil RU bli med i "dragsuget".

Nei, siktelsene er nødvendig for å oppnå renvaskelse og rettigheter, slik jeg ser det.

Uansett, så synes jeg det er positivt at politiet nå har blitt opprystet, for å være bedre istand til å bekjempe organiserte kriminelle som gjemmer seg i den digitale verden.
Citera
2022-06-28, 15:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
VG har minst like lite grunnlag for å forhåndsdømme som politiet. Det må du også forstå!

Du mener like mye, og ikke like lite. Politiet vet mest, VG nest mest, og så vet vi tilskuere minst. Blir uansett litt feil å bruke ordet forhåndsdømme, når man har den mengde med indisier som man har.
Selv vi som bare får se en liten del av det store bildet, ser klart og tydelig at det er TH som står bak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in