2022-06-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Å nekte avhør, har nok som konsekvens at du blir dårlig behandlet av politiet. Men det er faktisk bedre, enn å bli funnet skyldig og dømt for noe du ikke har gjort.

Er det du sier her at det å stille til avhør øker risikoen for å bli funnet skyldig for noe du ikke har gjort?
Citera
2022-06-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er politiet som skal løse saken. Dersom TH er uskyldig, så kan han ikke gjøre så mye fra eller til, utover det han allerede har forklart. TH har i så tilfelle ikke løsningen på hva som har skjedd.

Holden har selv bekreftet til media, at det var han (Holden), som anbefalte å nekte flere avhør, inntil taushetsplikten opphører. Dersom han får muligheten til å fungere som THs forsvarer, vil nok det åpne for godt samarbeide mellom politiet og TH/familien.

Men jeg tror politiet jobber med en annen hovedhypotese nå, nemlig kidnappinghypotesen. Sånn at alt annet er underordnet.

Edit:
De fleste har lagt merke til, at når media har drevet svertekampanje (lekkasjer fra taushetsbelagte avhør, sitat fra THs notatbøker osv), så har det vært en gjenganger at politiet ikke har ønsket å bekrefte opplysningene som har blitt gitt, k tiden etter TH slapp ut fra varetekt.

Politiet har stadig uttrykt at de er opptatt av at TH skal bli behandlet som uskyldig, frem til det motsatte er bevist. Og de har oppfordret offentligheten til å gjøre det samme. Det inkluderer også deg.

Helt enig i at det er politiet som må løse saken, men i et puslespill som dette kan det godt være informasjon fra TH kan bidra til dette, uten at han (eller du) nødvendigvis forstår dette. Om det var meg, ville jeg bidratt med det jeg kunne, dersom politiet mente dette var nyttig. Helt klart enig i at han bør behandles som uskyldig inntil eventuell dom, kjenner heller ikke til noe som indikerer at det motsatte har skjedd. Å bli behandlet som mistenkt eller siktet, er ikke det samme som å bli behandlet som skyldig.
Citera
2022-06-28, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Helt enig i at det er politiet som må løse saken, men i et puslespill som dette kan det godt være informasjon fra TH kan bidra til dette, uten at han (eller du) nødvendigvis forstår dette. Om det var meg, ville jeg bidratt med det jeg kunne, dersom politiet mente dette var nyttig. Helt klart enig i at han bør behandles som uskyldig inntil eventuell dom, kjenner heller ikke til noe som indikerer at det motsatte har skjedd. Å bli behandlet som mistenkt eller siktet, er ikke det samme som å bli behandlet som skyldig.
En hykler vil alltid påstå slik du gjør her. Si noe - gjøre noe annet. Hybris. Manipulasjon ligger i hyklerens natur. Hyklere blir stadig avslørt, men en hykler vil uansett alltid fortsette og være hyklerisk.

Som sagt, jeg tror politiet har hovedfokus på kidnapping-hypotesen, og TH har forlengst forklart seg.
Citera
2022-06-28, 11:40
Medlem
Citat:
En hykler vil alltid påstå slik du gjør her. Si noe - gjøre noe annet. Hybris. Manipulasjon ligger i hyklerens natur. Hyklere blir stadig avslørt, men en hykler vil uansett alltid fortsette og være hyklerisk.

Som sagt, jeg tror politiet har hovedfokus på kidnapping-hypotesen, og TH har forlengst forklart seg.
Er det ikke hyklersk å nekte avhør når man er ektefelle, den sistr som så aeh i luve og den første som kom til boligen leste, fant brevet og kontaktet politiet. Synes du notatet om frykten for skilsmisse stemmer med det han forklarte i avhør.
Citera
2022-06-28, 11:45
Medlem
Stadig vekk hevder TT feilaktig at politiet har "tunnelsyn", men samtidig påstås det at kidnappingshypotesen har hovedfokus...

Den ene påstanden slår den andre i hjel.

Her ser vi hvor lite sammenheng det er i alt det TT påstår, og at påstandende bare tilpasses etter hva som til enhver tid gagner agendaen.
Citera
2022-06-28, 11:48
Medlem
Citat:

Usikker på hvem du forsøker å beskrive som hykler her. Uansett, denne saken dreier seg heldigvis ikke om meg. Det dreier seg ikke om å være ferdig med å forklare seg, men om å bidra å belyse de spm som politiet mener kan gi nyttig informasjon for å oppklare saken. Nye ting kan dukke opp underveis, og om jeg var i THs situasjon, og hadde mistet min kone, ville jeg gjort alt jeg kunne for å bidra. Hykler eller ikke.
Citera
2022-06-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Stadig vekk hevder TT feilaktig at politiet har "tunnelsyn", men samtidig påstås det at kidnappingshypotesen har hovedfokus... .
Politiet kan ha hatt tunnellsyn tidlig i etterforskningen, og politiet kan ha hovedfokus på kidnappingshypotesen .

Hva med dette er feilaktig for deg ?

Politiet er nok forhåpentligvis på rett spor nå, og mange av dere kommer til å bli overrasket...

Ps. Ut fra diverse offentliggjort informasjon, er det tydelig at noen virkelig var rammet av tunnellsyn i en periode...
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-28 kl. 12:03.
Citera
2022-06-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Stadig vekk hevder TT feilaktig at politiet har "tunnelsyn", men samtidig påstås det at kidnappingshypotesen har hovedfokus...

Den ene påstanden slår den andre i hjel.

Her ser vi hvor lite sammenheng det er i alt det TT påstår, og at påstandende bare tilpasses etter hva som til enhver tid gagner agendaen.

Jayce, som så lenge jeg har vært i denne tråden er tettest på det man kan kalle VG-standpunktet, har det samme problemet som VG; tror de, eller tror de ikke at TH er skyldig.

Kunne vært spennende å høre hva Jayce tror nå.
Citera
2022-06-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jayce, som så lenge jeg har vært i denne tråden er tettest på det man kan kalle VG-standpunktet, har det samme problemet som VG; tror de, eller tror de ikke at TH er skyldig.

Kunne vært spennende å høre hva Jayce tror nå.
Enig. Jeg lurer også på om dette med at VG skrev inn AE i sin VG-spesial med oversikt over partnerdrap vil få noen følger for VG. Det VG gjorde der er jo direkte forhåndsdømming. VG kom jo etter hvert med en redigering av den spesial-artikkelen.

https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-28 kl. 12:30.
Citera
2022-06-28, 12:22
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
TH kontakt straks politiet. Når det ikke gikk, utlovet han en belønning på 10 millioner kroner til den eller de som kan si hvor det har blitt av hans kone. Han har til og med betalt deler av løsesummen og utover det sikkert gjort mye annet for at hun skal bli funnet. Så det er nok dine uttalelser som er uforståelige og meningsløse.

Du er ikke i noe posisjon å si andre har uforståelige og meningsløse innlegg, se deg selv i speilet først...
Citera
2022-06-28, 12:27
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er det ikke hyklersk å nekte avhør når man er ektefelle, den sistr som så aeh i luve og den første som kom til boligen leste, fant brevet og kontaktet politiet. Synes du notatet om frykten for skilsmisse stemmer med det han forklarte i avhør.

Havhest har vist seg å ikke være helt "normal" når det kommer til slike ting..
Hun er desverre hodestups forelsket i TH, hun liker også mest sannsynlig å bli "misshandlet"
Du vet, de damene som liker drittsekkene, finnes plenty av dem..

Dette kommer nok av daddy issues når hun vokste opp...
Citera
2022-06-28, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Jeg kan fortelle som etterforsker at,om "mistenkt" gjerningsmann,så vil man spørre om mulige hypoteser. OG det har TH servert på sølvfat. DER er første mistenkegrunnlag"viss om atte" ferdig snakka. Han kjenner til saken

Før rettssaken, mens forundersøkelsen pågår, er den ikke offentlig. På den annen side har mistenkte og hans forsvarer (eller annen representant) rett til å ta del i avhørsprotokollene allerede under forundersøkelsen.

Om avhør.

Kan noen se hva som ble sagt i politiavhør?

Ja, forundersøkelsen vil bli offentliggjort i forbindelse med rettssaken. Unntak kan gjøres i spesielle tilfeller, f.eks. i saker om seksuallovbrudd mot barn, når rettssaken av hensyn til offeret kan holdes for lukkede dører. En annen sak er om vitneforklaring gjelder visse spesielle yrkeshemmeligheter. Normalt er rettssaker og alle handlinger i saken offentlige. Når hemmelighold legges til grunn begrenses det mest mulig, det kan f.eks. gjelder kun for et bestemt vitnesbyrd mens resten av rettssaken er offentlig.

Ferdig snakka.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-06-28 kl. 12:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in