2022-01-08, 14:33
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Jag skulle också säga rostfritt såklart.

En plunta tycker jag har en härligt "elegant dekadens" & varje man med lite självaktning bör såklart äga en. Själv har jag dock ingen sån där elegant med läderklädsel & sånt utan en 2-dl jeepdunk. Den är smidig då den är lite tjockare istället för de platta som jag tycker är fina men som tenderar att inte få plats då de får så stor yta. De brukar dessutom vara ganska tunga.

Ett problem tycker jag är det smala hålet. Det är proportionerligt till övrigt storlek men så himla svårt att fylla den. Hemma har jag en väldig smal tratt som jag en gång i min barndom fick till en ångmaskin! Då funkar det men har jag inte den tratten så rinner ett par cl utanför. Så håll dig på diskbänken så du kan suga upp dropparna.

Jag fick med en tratt i rostfritt till min.
Citera
2022-01-08, 15:02
Bannlyst
Guldsmeder/smyckesbutiker brukar ha fina pluntor. De ska dock inte drickas i hemmet, utan snitsigt förvaras i jackan/kavajens innerficka. Halas fram vid behov.
Citera
2022-01-08, 15:53
Medlem
Dempa19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Google älskar dig min vän

https://crazymugs.se/products/classic-whisky-plunta?variant=42089011314929

Finns nog i 10.000:- klassen med men lite over the top.

Skål

Den där var inte dålig, du. Jackie D är en favoritwhiskey, så den är en oerhört god kandidat. Tackar för det tipset!
Citera
2022-01-08, 16:12
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken-Ring-Inte
Jag fick med en tratt i rostfritt till min.
Ja just det! Jag har ju sett att det finns! Man kanske skulle utöka sitt pluntinnehav för att få fatt i en fin tratt!

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Guldsmeder/smyckesbutiker brukar ha fina pluntor. De ska dock inte drickas i hemmet, utan snitsigt förvaras i jackan/kavajens innerficka. Halas fram vid behov.
Så sant! Går ju att ha med nästan överallt sålänge man inte visiteras av nån anledning. Typ Globen & vissa konserter & sånt. Sen kanske man får vara lite smidig om man är på middag & dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Den där var inte dålig, du. Jackie D är en favoritwhiskey, så den är en oerhört god kandidat. Tackar för det tipset!
Den såg väldigt trevlig ut! Klart att du ska ha en plunta
Citera
2022-01-08, 22:42
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Jag har haft en liknande och kan säga att lädret och limningen kan vara ganska lågbudget. För mig började det lossna från flaskan efter ett tag och limmet liksom kröp ut vid kanterna och kletade. Inte så kul...
Jag kanske bara hade otur, men tänkte att det inte kan skada att berätta.

Jag skulle nog istället satsa på en plunta som är endast stål, ev. med gravyr om du vill ha något lite tjusigare.
Senast redigerad av Banzai-Perkele 2022-01-08 kl. 22:45.
Citera
2022-02-10, 20:09
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter
Någon som har ett tips på hur man snabbt kan få ner sin Whiskey i sin fickplunta? Tillräckligt liten tratt blir svårt att hitta och pekit och påkit att hålla på att långsamt hälla direkt från flaskan. I-landsproblem, javisst.

Jag brukar använda mig utav en konservburk i plåt som jag borrar ett hål i på botten, sedan placerar jag hålet över fickpluntans öppning och häller.
Senast redigerad av GravtPsykisktStord 2022-02-10 kl. 20:11.
Citera
2022-06-28, 06:31
Medlem
WadeGarretts avatar
Jag brukar ha med min fickplunta vid vissa tillfällen, bland annat när jag går ut på krogen, att beställa starksprit ute är inte värt pengarna. Tar någon klunk när jag går ut och tar lite luft eller när jag uträttar mina behov på toan. Är även en kul grej att häva fram ur fickan och bjuda andra på. Jag har haft alla möjliga drycker i den under åren, whisky, diverse likörer, jäger etc. Sköljer man ur pluntan med varmt vatten några gånger när man kommer hem försvinner lukten från det man tidigare hade i den, även om vissa spritsorter kan kräva att man sköljer ur pluntan några extra gånger.
Citera
2022-06-28, 10:32
Medlem
Jag brukar ha nån enklare lagrad rom eller bourbon som man kan dricka rent men även blanda nån trevlig grogg med. Dricker i princip aldrig blanksprit så tar hellre nån singelmalt om man vill ha något godare med sig.
Citera
2024-11-02, 20:17
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter
Någon som har ett tips på hur man snabbt kan få ner sin Whiskey i sin fickplunta? Tillräckligt liten tratt blir svårt att hitta och pekit och påkit att hålla på att långsamt hälla direkt från flaskan. I-landsproblem, javisst.

Det slog mig nu när jag läste detta. Borde gå med vanlig aluminiumfolie. Ta ett ark på 10-15x10-15 och vik över och sen vik över. Klipp litet hål i bottnen. Sen tar du pekfingret och petar ut första bladet och detta borde fungera galant som en tratt! Går även att forma. Kanske att man får ta större ark och vika fler gånger dock. Aluminium är ju som bekant rätt formbart, vilket kan vara en nackdel här..

Var hittar man den billigaste fickpluntan med egen design? Vill bara trycka en med en enkel text. Helst en rostfri plunta med svart tryck eller en gravyr. Har ni något tips?
Citera
2024-11-03, 02:07
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Var hittar man den billigaste fickpluntan med egen design? Vill bara trycka en med en enkel text. Helst en rostfri plunta med svart tryck eller en gravyr. Har ni något tips?
Shein har en del från 33kr och uppåt t.ex https://www.shein.se/1pc-Personalized-Stainless-Steel-Mini-Hip-Flask-Portable-Outdoor-Liquor-Bottle-Birthday-Gift-Party-p -39717264.html eller https://www.shein.se/1pc-Monogrammed-6oz-Portable-Outdoor-Hip-Flask-Birthday-Gift-Party-Custom-Name-Flask-p-40017560.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in