2005-05-11, 14:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Som jag har uppfattat det så används pluntan _egentligen_ för whisky. Det finns ju flera whiskytillverkare som har sina egna pluntor, o.s.v.
Fast då borde man nog ha en snygg, gärna handgjord, flaska från Irland eller Skottland... Inte en "budget fyllo commando"-fältflaska... =)
Citera
2005-05-11, 15:23
Medlem
MataGringoss avatar
jag använder alltid plunta och fyller med det som finns hemma. huvudsaken det är starkt.
Citera
2005-05-11, 15:52
Medlem
nxstys avatar
Efterssom den inte rymmer så mkt så ska det helst vara så starkt som möjligt, inga blandningar. Men det väger mellan hallon/blåbar-explorer från systemet, nån tysk skabb-vodka från nätet eller captain morgan-rom för det är vad jag har hemma. Det lutar åt skabbvodkan.
Citera
2005-05-11, 16:06
Medlem
tewmtens avatar
http://www.designcollage.se/index.php?cPath=21_22
Där har du en drös med pluntor.
Citera
2005-05-12, 20:12
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
nej, ren vodka..
sen köper du en cola på utestället och blandar i glaset..

Är du från småland eller?
Jag brukar inte ha med mig en plunta till krogen alls. Är jag där dricker jag deras sprit. Anledningen att jag vill ha whisky i pluntan är att det är den enda starkspriten som jag gillar att dricka rent. Användbart vid tråkiga släktsammankomster och liknande.
Citera
2007-12-03, 18:35
Medlem
Hur hälla i fickplunta?

Någon som har ett tips på hur man snabbt kan få ner sin Whiskey i sin fickplunta? Tillräckligt liten tratt blir svårt att hitta och pekit och påkit att hålla på att långsamt hälla direkt från flaskan. I-landsproblem, javisst.
Citera
2007-12-03, 18:39
Medlem
NewDeers avatar
En plastpåse? En sån här liten alltså, typ 2 l eller nåt. Klipp av botten och traggla ner den ordentligt i öppningen, "vidga" påsen och häll, voilá!
Citera
2007-12-03, 18:41
Medlem
En tratt som är skuren så att det blir en liten spets där fram bör vara tillräcklig för att få ner din whiskey utan något spill.. Luta lite och häll sakta.
Citera
2007-12-03, 18:43
Bannlyst
Finns såna där skitsmå trattar som man fick med till ångmaskinerna för typ 10 år sedan.
Funkar alldeles utmärkt och lär inte vara svår att få tag på i en vanlig hobbyaffär.
Kostar bara några kronor.
Citera
2007-12-03, 18:52
Medlem
V-rocks avatar
Ingick en liten tratt när jag köpte min fickplunta på öb, så vill du ha riktiga grejer så kan du handla ett set där, kostar runt 50 kronor. Då får du även med fyra jättelyxiga shotglas!
Citera
2007-12-03, 18:53
Moderator
evilhoneys avatar
var det något fel på den här tråden http://www.flashback.org/showthread.php?t=582297 ?
edit: utdelar tillsägelse till mig själv för att jag inte läser ordentligt.
OnT; jag brukar göra en tratt av papper, brukar gå så bra så.
Citera
2007-12-03, 18:56
Medlem
Tord_Ywels avatar
Ta ett glansigt papper, typ omslag på tidningar, från cd skiv fodral eller liknande och rulla en tratt. 10 sekunders jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in