2022-06-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bilen är designad för att klara 4,4 ton?

Det är specialbyggda fordon. Alltså inte någon ombyggnation. Jag funderar lite över påståendet om däcken.. Varför skulle man använda för klena däck till ett typbyggt specialfordon?
Citera
2022-06-27, 23:43
Avslutad
Om eventuella skott kommer från vägbanan i bakomliggande bil så borde det kanske vara lättare att träffa än från sidan av vägen. Fanns ju en följebil också... Sedan vet vi att man körde i mycket hög hastighet och skäl till det kan också finnas om man sedan blev beskjutna.

Vad som än hände så är det ju "synd" att bilen kraschade med en lastbil och fattade eld, väldigt mycket eventuella märkligheter brann ju upp där lämpligt nog för den som orsakat det här och velat mörda Lars Vilks. Utan det hade det ju varit uppenbart vad som hänt om bilen varit intakt och om kropparna varit intakta.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-06-27 kl. 23:46.
Citera
2022-06-27, 23:47
Medlem
Har det skjutits inuti bilarna?
Citera
2022-06-27, 23:49
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Att Vilks är inblandad i en händelse som denna gör ’olycka’ osannolikt i sig. Möjligt, men osannolikt. Därtill hittas en pistolkula i bilen. Samt tre skott(?) precis innan kraschen. Vagt underlag för att avskriva händelsen som en olycka.

Kan inte klandra någon för att tro polisen inte lyckats lösa den rätta orsaken.
Citera
2022-06-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om eventuella skott kommer från vägbanan i bakomliggande bil så borde det kanske vara lättare att träffa än från sidan av vägen. Fanns ju en följebil också... Sedan vet vi att man körde i mycket hög hastighet och skäl till det kan också finnas om man sedan blev beskjutna.

Vad som än hände så är det ju "synd" att bilen kraschade med en lastbil och fattade eld, väldigt mycket eventuella märkligheter brann ju upp där lämpligt nog för den som orsakat det här och velat mörda Lars Vilks. Utan det hade det ju varit uppenbart vad som hänt om bilen varit intakt och om kropparna varit intakta.
Sen fick Vilks sambo absolut inte följa med på just denna tur och lastbilschauffören tog de ut väldigt snabbt och märkligt från landet med skador som såg mer eller mindre fejkade ut. Varför har inte någon närstående till poliserna gjort något uttalande. Kanske inte var någon i bilen mer än Vilks?
Citera
2022-06-27, 23:54
Medlem
Hade jag arbetat med detta fallet som en åklagare hade jag sett detta som mitt livs uppgift.

Här har vi en utav världens mest berömda islam kritiker, som under en färd med sina utsända livvakter omkommit i en "olycka". Detta vill man ju bara gräva i hur mycket som helst?

Nu antar jag rollen som åklagare i det här fallet....
Försöker tvätta bort spillt morgon kaffe på slipsen i hissen innan ett viktigt möte med en utsänd från säpo. Stort skrivbord skrockar jag när jag slår mig ner vid den massiva ek bordet. Mötet går enligt konstens alla regler och avslutas med att jag får ett kuvert innehållandes en CD Skiva.
Säpo kvinnan som jag haft mötet med nämner att det är hemligstämplat material och att jag bör vara försiktigt med det.
Snabb spolar fram till jag slår på filmen från övervakningskameran och till min förvåning hörs två höga smällar precis innan däcks sliret ljuder och den förmodade dödliga smällen av bilen sker.

Jag hade skruvat mig i sängen i flera varma nätter och gått upp mitt i natten och tagit mig en brustablett i badrummet, druckit vattnet och tittat in i badrumsspegeln på mig själv....tills jag knäcker idén att jag måste ta tag i det och genast ringer jag min chef på morgonen med en donut i munnen grymtar jag mig förbi säkerhetsvakterna på Arlanda med polislegget och i telefonen väcker jag min åklagarchef "hallå sören, jag sticker till virginia med banden. Vi måste ha expert hjälp med det här, min polisiära (åklagarådra) vädrar att något inte stämmer. "
Varpå min chef sömndruckne och nyvacken "Varför i helvete ringer du så tidigt markus? Virginia? Vad fan ska amerikanarna hjälpa dig med?"

Jag svarar: "Nej, det är inte någon amerikan. Det är en kanadensisk professor i teknisk aukustik...robert langdon vid virginia Tech som får lyssna på det här"

Min chef svarar:" Jaja, ringer monica och höjer attensen på ditt kreditkort. INGA bjudmiddagar bara."

Jag: Absolut, bara om tjejen är snygg ;-)
Chefen: "MARCUS!!!!!!" *KLICK*

Bra inledning väl? Det här fallet är skrivet för en bok MEN som sagt, vi har bara syltryggar och värdelösa jävla nollor i Sverige som inte vill gräva i saker någonsin.

Jag är övertygad om att det kan föreligga utländsk makt bakom den här komplotten. En liten styrka elitsoldater från mellan östern, sponsrade av Saudiarabien?

Det är för mkt konstigheter för att avskriva de som olycka, min mormor hade inte ens köpt det.
Citera
2022-06-27, 23:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Det är specialbyggda fordon. Alltså inte någon ombyggnation. Jag funderar lite över påståendet om däcken.. Varför skulle man använda för klena däck till ett typbyggt specialfordon?

Det är klart att bilen är designad för att klara sin vikt. Men nu var det inte bilen som plötsligt kapsejsade, utan ett bakdäck som gick sönder.

Här står en del om däcken: https://www.dn.se/sverige/trafikverket-ansag-att-dacken-pa-vilks-olycksbil-var-for-svaga/
Citera
2022-06-27, 23:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Sen fick Vilks sambo absolut inte följa med på just denna tur och lastbilschauffören tog de ut väldigt snabbt och märkligt från landet med skador som såg mer eller mindre fejkade ut. Varför har inte någon närstående till poliserna gjort något uttalande. Kanske inte var någon i bilen mer än Vilks?

Vad jag förstått var det inte ”just denna tur” som hans sambo inte fick följa med på. Det gällde generellt.

Vad menar du med att ”de tog ut” chauffören? Vilka ”de”?
Citera
2022-06-28, 00:00
Medlem
Citat:
Det är klart att bilen är designad för att klara sin vikt. Men nu var det inte bilen som plötsligt kapsejsade, utan ett bakdäck som gick sönder.

Här står en del om däcken: https://www.dn.se/sverige/trafikverket-ansag-att-dacken-pa-vilks-olycksbil-var-for-svaga/

Kan inte läsa. Varför köper man en bil från ett företag som inte ens kan kasta med anpassade däck för en snordyr custombyggd bil? Om dessa har bytts ut så får man ju fråga sig varför och hur det gick till. Nu flyger det ju delar från bilen enligt ett vittne vilket får anses helt otänktbart utifrån en däckexplosion... Som enligt ljudet vi har är minst 3 smällar sedan ska det smälla igen efter krocken och branden uppstår. Detta är nästan provocerande dumt...
Citera
2022-06-28, 00:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll

Så vad är din slutats..? Att däcken/däcket medvetet blev beskjutet på ett sådant sätt att den skulle hamna i fel körfält, och det då tajmat med när en lastbil kommer?
Citera
2022-06-28, 00:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Kan inte läsa. Varför köper man en bil från ett företag som inte ens kan kasta med anpassade däck för en snordyr custombyggd bil? Om dessa har bytts ut så får man ju fråga sig varför och hur det gick till. Nu flyger det ju delar från bilen enligt ett vittne vilket får anses helt otänktbart utifrån en däckexplosion... Som enligt ljudet vi har är minst 3 smällar sedan ska det smälla igen efter krocken och branden uppstår. Detta är nästan provocerande dumt...

Vittnet kanske minns fel, eller upplevde situationen så. ”Delar från bilen” kan vara från däcket eller däcken.

Det bör vara svårt att skjuta sönder tre däck på en bil som kör i 160 kilometer i timmen, utan att lämna något spår i form av kulor.
Citera
2022-06-28, 00:09
Medlem
Citat:
Vittnet kanske minns fel, eller upplevde situationen så. ”Delar från bilen” kan vara från däcket eller däcken.

Det bör vara svårt att skjuta sönder tre däck på en bil som kör i 160 kilometer i timmen, utan att lämna något spår i form av kulor.

Vittnet säger också att bilen skakade till och började ryka. Vilket ligger mer i linje med någon slags explosion. Bomb eller något känns rimligt och skulle kanske kunna förklara varför bilen går av vägen kort efter det.

Edit: Det är också här problemet uppstår. Ingenting i den här storyn stämmer, samtidigt utgår vi ifrån att det övriga man säger stämmer? Som jag skrev tidigare så förklaras inte smällarna. Bilföraren som vittnar avfärdas trots att det sammanfaller med en bit av teknisk bevisning? Jag förväntar mig åtminstone en trolig förklaring men istället så är det "mystiskt" och ett axelryck? Är mer förvirrad nu när utredningen avfärdar allting som inte pekar på olycka utan att förklara vad i helvete smällarna KAN vara. Varför är följebilen så jävla långt borta och pissdålig att räddningstjänst hinner till platsen innan? Tjänstefel? Tydligen inte. Vi kanske helt enkelt får acceptera att det var via Allah?
Senast redigerad av EricBe 2022-06-28 kl. 00:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in