Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Vittnet kanske minns fel, eller upplevde situationen så. ”Delar från bilen” kan vara från däcket eller däcken.
Det bör vara svårt att skjuta sönder tre däck på en bil som kör i 160 kilometer i timmen, utan att lämna något spår i form av kulor.
Vittnet säger också att bilen skakade till och började ryka. Vilket ligger mer i linje med någon slags explosion. Bomb eller något känns rimligt och skulle kanske kunna förklara varför bilen går av vägen kort efter det.
Edit: Det är också här problemet uppstår. Ingenting i den här storyn stämmer, samtidigt utgår vi ifrån att det övriga man säger stämmer? Som jag skrev tidigare så förklaras inte smällarna. Bilföraren som vittnar avfärdas trots att det sammanfaller med en bit av teknisk bevisning? Jag förväntar mig åtminstone en trolig förklaring men istället så är det "mystiskt" och ett axelryck? Är mer förvirrad nu när utredningen avfärdar allting som inte pekar på olycka utan att förklara vad i helvete smällarna KAN vara. Varför är följebilen så jävla långt borta och pissdålig att räddningstjänst hinner till platsen innan? Tjänstefel? Tydligen inte. Vi kanske helt enkelt får acceptera att det var via Allah?