Citat:
Ursprungligen postat av
Storinkvisitorn
Du har rätt:
- Palmemordet
- Estonia
- Vilks
Frapperande inkompetens, utredningar som tar decennier, mörkläggning, politisk inblandning och så på slutet någon presskonferens som inte säger någonting utom att makten är oskyldig till allt. Vi såg det inte komma... Ingen kunde ha förutsett... Vi var inte beredda på... Dags att vända blad och gå vidare...
Ja, det är inga seriösa människor som får de här fallen tillägnade vad det verkar? Är det liksom våra motsvarigheter till Sherlock Holmes som klättrat högst upp på listan som får dessa jobben tilldelade sig själva?
Det sjukaste i allting är att personen som nu leder Vilks utredningen t.ex han hade lätt kunnat kalla till presskonferens och redogjort för vad han lyckats hitta nu osv och därigenom vinna lite "fame" i media, det finns liksom INGET och förlora för dom ens om de brydde sig ett uns! jag hade gjort så och sedan blivit en hus jurist på Tv4 nyhetsmorgon eller något liknande. Jag begriper inte inkompetensen för utredningen, bristen av intresse, att inte se möjligheten till att själv berika sig på händelsen, osv det är ren och skär inkompetens. Jurist linjen verkar ha gått ner sig, förvisso krävs bara 1,4 i HP för såväl GU som SU och inga särskilda behörighetskrav. Det är ju högre krav på en programmerings linje nu för tiden.
Är man i en position då man utreder något häpnandsväckande ovanligt är det ju nästan nivå med att skriva en bok om sitt fall i efterhand. Jag hade utmätt varenda liten vattenhåla jag kan för att ta reda på allting om detta.
Det är ju såna här fall man drömmer om som barn. Det är såna här fall man gör filmer om. Det är såna här fall man skriver böcker om.
Jag begriper inte hur de inte kan tas på större allvar?