2022-06-27, 21:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Jag tycker det hade varit intressant att veta exakt var och varför du hade gjort din gränsdragning vad det gäller preferenser, för jag menar helt gränslöst tror jag inte du har det. Det är ömsesidigt, kör!
För min egen del är jag heterosexuell med ganska vanilj preferenser ärligt talat.

För andra så har jag inga problem med att folk utforskar sina störningar privat, så länge det inte handlar om pedo- eller hebefili. Djursex tycker jag är oetiskt, men det är köttproduktion också. Om två vuxna människor vill äta varandras penis till middag, eller bajsa på varandra så skiter (höhö) jag fullständigt i det.

Det är när man vill normalisera dessa störningar som något det stora samhället utanför en extrem minoritet ska acceptera som helt normalt. Det är inte normalt. En del av kicken med sexuella "quirks" är väl att det är on the edge. Jag antar att du är ute efter min egen syn på homosexualitet, och jag anser det vara en störning. Däremot är det inte en skadlig störning så länge det sker mellan två vuxna människor som vill samma sak. Men att normalisera störningar tenderar att pusha normen mot allt extremare avarter. Det ser vi med transcommunityt nu, vad är nästa steg? Bårhusbordeller?

Sexualitet och religion hör hemma i en privat sfär, inte i det offentliga.
Citera
2022-06-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan inte säga att jag positionerar mig emot. Det är upp till var och en att välja vem man har sex med, hur man vill klä sig, hur man vill identifiera sig, osv.

Däremot är det min uppfattning att den som är född i en kropp av ett kön men anser sig vara av motsatt kön, har någon form av "åkomma". Men det är min personliga uppfattning, och något man egentligen inte får säga, om man skall vara PK.

Det jag har något emot är när någon som är HBT eller Q eller något annat, påstår att jag skulle vara "normal" eller "vanlig", men inte dom, samtidigt som de påstår att det inte är något "fel" eller "ovanligt" eller "onormalt" med dem själva. Återigen är det min uppfattning, att många som är HBTQ etc står för hyckleri å det grövsta. De påstår sig vara normala samtidigt som de framhäver sig själva som extremt speciella. Detta gäller så klart inte alla, förmodligen inte ens en majoritet, troligen en minoritet, av HBTQ-are, men det är väl de som syns.

Jag har haft medarbetare som varit homosexuella, vilket inte varit känt åtminstone på arbetsplatsen, men där medarbetaren anförtrott sig till mig med "hemlisen". Inget problem för min del och jag har så klart respekterat och bevarat kännedomen för mig själv. För mig är det lite av ett "hedersbetyg" att någon anförtror sig om en sådan sak till mig.

Andra medarbetare anförtror sig med andra saker, och det ena är inte konstigare än det andra, sjukdomar, åkommor, familjebesvär, lottovinster eller vad det må vara, min åsikt i frågan är egal, det viktiga är att respektera sina medmänniskor för dem de är och de viljor och beslut de har och tar och att göra vad man kan för att stötta de man har nära och runt omkring sig.

Att vara emot någon för att den är HBTQ är för mig lika galet som att vara emot någon för att den är cancersjuk. Om någon är emot mig för att jag gör den jämförelsen, så må det vara hänt.

Jag instämmer i att den som vill göra könskorrigering får stå för den kostnaden själv. Det är inte botemedlet. Och det har väl dessutom visats allt för många gånger med de som ångrat sig efteråt.

Mycket av det som du skriver har redan tagits upp i tråden så jag tar väl upp lite mindre diskuterade saker så att det inte blir så repetetivt.

Vart drar du själv gränsen för vem eller möjligtvis vad man knullar? Ömsesidigt såklart, vart och varför?

Att vara emot någon eller att vara emot något är två skilda saker, du tar själv upp cancer. Många hatar cancer men jag har nog aldrig hört talas om någon som hatar de med cancer. Får man hata homosexualitet?
Citera
2022-06-27, 21:33
Medlem
Citat:
Mycket av det som du skriver har redan tagits upp i tråden så jag tar väl upp lite mindre diskuterade saker så att det inte blir så repetetivt.

Vart drar du själv gränsen för vem eller möjligtvis vad man knullar? Ömsesidigt såklart, vart och varför?

Att vara emot någon eller att vara emot något är två skilda saker, du tar själv upp cancer. Många hatar cancer men jag har nog aldrig hört talas om någon som hatar de med cancer. Får man hata homosexualitet?

Ja, men man får räkna med att man kommer ses som bakåtsträvande, korkad och osäker. Sen står de dig fritt och ha dessa åsikter.
Citera
2022-06-27, 21:39
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Det är inte bra att klumpa samman, men det är sammanklumpat.

Många homosexuella bär gärna det lgbtqi+-paraplyt.

Så jag har två frågor dådå,

1) Vad anser du bör göras åt de du anser vara vanföreställningar?
2) Homo och bisexualitet, vad exakt anser du här? Låt dom köra?

Ja paraplyet täcker fler och fler och inga synbara protester över att fler och fler bokstäver paraderar under regnbågsflaggan har kommit från de första bokstäverna. Det har redan gått för långt. Snart propageras det väl för att addera ett "Z" i slutet på akronymen (och då menar jag inte ryska trupper).

LBG har gjort för lite för att distansera sig från avarter. T.ex. får sminkade transvestiter som umgås med barn med LBG-organisationers tysta eller uttalade välsignelse. Mitt förtroende för deras organisationer är noll. Det påverkar givetvis också min bild av LGB, som inte innefattar någon slags hjärndöd beundran som basuneras ut i tid och otid. All denna skit får mig att undra ifall jag är för tolerant mot LGB.

1) Psykiatrisk vård istället för fysisk och psykisk stympning. Ingen läkare skär armen på begäran av någon som tror att staten bytt ut armen mot en avlyssningsenhet. Läkarna försöker vårda. Däremot tycks det vara OK att skära snoppen av en förvirrad och illamående tonåring om denne säger sig vara kvinna.
2) Låt dom köra under samma premisser som heterosexuella.
Citera
2022-06-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
För min egen del är jag heterosexuell med ganska vanilj preferenser ärligt talat.

För andra så har jag inga problem med att folk utforskar sina störningar privat, så länge det inte handlar om pedo- eller hebefili. Djursex tycker jag är oetiskt, men det är köttproduktion också. Om två vuxna människor vill äta varandras penis till middag, eller bajsa på varandra så skiter (höhö) jag fullständigt i det.

Det är när man vill normalisera dessa störningar som något det stora samhället utanför en extrem minoritet ska acceptera som helt normalt. Det är inte normalt. En del av kicken med sexuella "quirks" är väl att det är on the edge. Jag antar att du är ute efter min egen syn på homosexualitet, och jag anser det vara en störning. Däremot är det inte en skadlig störning så länge det sker mellan två vuxna människor som vill samma sak. Men att normalisera störningar tenderar att pusha normen mot allt extremare avarter. Det ser vi med transcommunityt nu, vad är nästa steg? Bårhusbordeller?

Men du utgår från att din sexualitet är normativ vilket den med största sannolikhet inte är: de flesta föredrar inte vanilj. Den stora merparten av sexuellt aktiva heterosexuella har oralsex, och många i den yngre generationen har även analsex som ett normalt inslag i sexlivet. Vad är det för moralisk skillnad på Håkan och Helene som båda gillar att slicka fitta? Eller på Anton som gillar att idka analsex med kvinnor och Adam som idkar analsex med män? Och hur ska man förhålla sig till extrema onanister?

Skit du i hur andra vill leva sina sexliv—det är fan onormalt och på gränsen till perverst att gå och tänka på vad andra män gör med sin kuk när du inte ser på. Låt istället personens attityder och beteende utanför sovrummet utgöra grunden för det du kallar ”normalitet”.
Citera
2022-06-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

Men du går ändå in och gör en gränsdragning, blir intressant att höra om varför just här. Om vi tar tidelag som exempel så var det inte länge sedan det åter igen blev olagligt.

Eller om din dotter 15 eller 18 år kommer upp till dig och säger att hon har träffat en man, han visar sig vara ett par år eller rätt mycket äldre än dig, är det bara "kör gumman"? Eller önskar du att där fanns en tydlighet från samhällets sida?
Citera
2022-06-27, 21:51
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Men du utgår från att din sexualitet är normativ vilket den med största sannolikhet inte är: de flesta föredrar inte vanilj. Den stora merparten av sexuellt aktiva heterosexuella har oralsex, och många i den yngre generationen har även analsex som ett normalt inslag i sexlivet. Vad är det för moralisk skillnad på Håkan och Helene som båda gillar att slicka fitta? Eller på Anton som gillar att idka analsex med kvinnor och Adam som idkar analsex med män? Och hur ska man förhålla sig till extrema onanister?

Skit du i hur andra vill leva sina sexliv—det är fan onormalt och på gränsen till perverst att gå och tänka på vad andra män gör med sin kuk när du inte ser på. Låt istället personens attityder och beteende utanför sovrummet utgöra grunden för det du kallar ”normalitet”.
Ok, jag tror din och min definition av vanilj är rätt skild. Oralsex ingår i vanilj. Analsex är inget jag föredrar men jag har haft kvinnliga partners som tänder på det och då har jag ställt upp. Jag har haft trekanter och gruppsex i min ungdom (no homo &#128513, men det är inget jag vill ha med min fru idag.

Stycke två är väl precis det jag skrev?
Citera
2022-06-27, 21:54
Medlem
Glödskals avatar
grungewhore skrev
Citat:
Om två vuxna människor vill äta varandras penis till middag, eller bajsa på varandra så skiter (höhö) jag fullständigt i det.

och du svarade

Citat:

Jag är lite nyfiken på hur mer tolerant en människa måste vara, när det inte räcker till även om de inte bryr sig om att män äter varandras penisar och att de skiter på varandra, för att du inte skall anse att människan är intolerant på gränsen till pervers?
Senast redigerad av Glödskal 2022-06-27 kl. 21:57. Anledning: grmatitkk
Citera
2022-06-27, 21:57
Medlem
Förr i tiden såg vi ner och motade könsstympning.

Föräldrar som stöttar sina barn. Kom igen.

Helt feltänkt.
Tråkigt om du känner dig kränkt kring pronomen och könsidentiteter.
Man och kvinna. Hur jävla svårt ska det va.

Jag är ingen hamster för jag går runt och tror det, ännu konstigare om jag går runt och kräver att mina medmänniskor automatiskt ska fatta detta är helt absurt! Psyket nästa.

Du får identifiera dig hur du vill, du kan låtsas eller identifiera dig som en häst om du vill.
JAG delar inte din syn. Inget du kan kräva.

Kräva, men inte ge. sen kränkt på det. Tumme upp!!
Citera
2022-06-27, 22:07
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Men du går ändå in och gör en gränsdragning, blir intressant att höra om varför just här. Om vi tar tidelag som exempel så var det inte länge sedan det åter igen blev olagligt.

Eller om din dotter 15 eller 18 år kommer upp till dig och säger att hon har träffat en man, han visar sig vara ett par år eller rätt mycket äldre än dig, är det bara "kör gumman"? Eller önskar du att där fanns en tydlighet från samhällets sida?
Ok, för det första, så vi får det ur vägen, så är jag en konservativ man. Jag tror på biologi, och jag tror att alla avarter från prokreation är "störningar" som uppstår någonstans i barndomen. Förenklat, men mer komplicerat i verkligheten så klart, så är det vissa som blir borderline, andra gillar att smeta bajs över sig själva, en tredje börjar gilla män. Jag lägger ingen värdering i det, utan ser det som neuroser som drabbar en och sedan utlevs. Samma mekanismer gäller för pedo- och nekrofili o s v.

Då jag är humanist i grunden, men också är vegetarian sedan 20+ år, så ser jag först och främst en sexuell relation som är sund, oavsett neuros, ingången mellan två personer som vill och har laglig ålder att göra det tillsammans. Det finns inget tvång eller utnyttjande.

Sen finns det en laglig aspekt och en moralisk. Den lagliga förbjuder t ex tidelag och nekrofili, men för mig som vegetarian har jag svårt att se skillnaden i moral på att tvinga kor blir gravida för att kunna ge mjölk för att driva ett företag, och att en pervers jävel stoppar kuken i kon. Och ett lik kan visserligen inte säga nej, men det är ett brott mot griftefriden, så det är för mig lika illa att gräva upp ett lik och flytta på det som att knulla det. Pedofili t ex, är ett övergrepp, både enligt lag och moraliskt.

Jag har varit i situationer där min ena dotter hamnat i situationer jag inte är "nöjd med" s a s (går inte in i detalj, men det har gått emot mina konservativa principer), då jag avrått men ej fördömt, då kontakten med barnet varit viktigare än mina principer. Hon lever idag lycklig i ett äktenskap med en person som jag gärna hade sett hon aldrig träffat, utifrån mina principer, men som jag ändå har en relation till då han respekterar mig och han är far till mitt barnbarn. Blod är viktigare än principer, och om jag är exkluderad från mitt barn så kan jag inte vara där om det går åt helvete.

Jag har själv levt ett innehållsrikt liv, så jag dömer inte mina barns val, så länge det är samtycke, ett lyckligt val för dem, och inte olagligt.
Senast redigerad av grungewhore 2022-06-27 kl. 22:09.
Citera
2022-06-27, 22:08
Medlem
Citat:

Hur uttrycker sig din sexualitet? Och varför ska man skita fullständigt i vad som händer i just andras sängkammare?
Citera
2022-06-27, 22:10
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
grungewhore skrev

och du svarade

Jag är lite nyfiken på hur mer tolerant en människa måste vara, när det inte räcker till även om de inte bryr sig om att män äter varandras penisar och att de skiter på varandra, för att du inte skall anse att människan är intolerant på gränsen till pervers?
hahaha... man kan inte göra alla nöjda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in