https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj8bzQ/mystiska-smallarna-fore-vilks-dodskrasch
Citat:
Precis före kraschen, som dödade Lars Vilks och två poliser, hörs två höga smällar.
Efter fem sekunder hörs ytterligare en mystisk knall.
– Vi vet inte vad ljudet är, säger chefsåklagare Per Nichols till Dagens Juridik.
'
DET HÄR ÄR PROBLEMET MED SVERIGE. Vi har ju inga riktiga människor kvar längre i landet?
Hade jag arbetat med detta fallet som en åklagare hade jag sett detta som mitt livs uppgift.
Här har vi en utav världens mest berömda islam kritiker, som under en färd med sina utsända livvakter omkommit i en "olycka". Detta vill man ju bara gräva i hur mycket som helst?
Nu antar jag rollen som åklagare i det här fallet....
Försöker tvätta bort spillt morgon kaffe på slipsen i hissen innan ett viktigt möte med en utsänd från säpo. Stort skrivbord skrockar jag när jag slår mig ner vid den massiva ek bordet. Mötet går enligt konstens alla regler och avslutas med att jag får ett kuvert innehållandes en CD Skiva.
Säpo kvinnan som jag haft mötet med nämner att det är hemligstämplat material och att jag bör vara försiktigt med det.
Snabb spolar fram till jag slår på filmen från övervakningskameran och till min förvåning hörs två höga smällar precis innan däcks sliret ljuder och den förmodade dödliga smällen av bilen sker.
Jag hade skruvat mig i sängen i flera varma nätter och gått upp mitt i natten och tagit mig en brustablett i badrummet, druckit vattnet och tittat in i badrumsspegeln på mig själv....tills jag knäcker idén att jag måste ta tag i det och genast ringer jag min chef på morgonen med en donut i munnen grymtar jag mig förbi säkerhetsvakterna på Arlanda med polislegget och i telefonen väcker jag min åklagarchef "hallå sören, jag sticker till virginia med banden. Vi måste ha expert hjälp med det här, min polisiära (åklagarådra) vädrar att något inte stämmer. "
Varpå min chef sömndruckne och nyvacken "Varför i helvete ringer du så tidigt markus? Virginia? Vad fan ska amerikanarna hjälpa dig med?"
Jag svarar: "Nej, det är inte någon amerikan. Det är en kanadensisk professor i teknisk aukustik...robert langdon vid virginia Tech som får lyssna på det här"
Min chef svarar:" Jaja, ringer monica och höjer attensen på ditt kreditkort. INGA bjudmiddagar bara."
Jag: Absolut, bara om tjejen är snygg ;-)
Chefen: "MARCUS!!!!!!" *KLICK*
Bra inledning väl? Det här fallet är skrivet för en bok MEN som sagt, vi har bara syltryggar och värdelösa jävla nollor i Sverige som inte vill gräva i saker någonsin.
Jag är övertygad om att det kan föreligga utländsk makt bakom den här komplotten. En liten styrka elitsoldater från mellan östern, sponsrade av Saudiarabien?