2022-06-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Ja herre jävlar!
Raketgevär är inte direkt diskreta om man säger som så, dessutom är det enkelt att se om en bil blivit beskjuten av ett raketgevär.

Om ett en RPG-7 eller liknande vore inblandad så skulle jag säga att antingen så har någon varit ute och rastat sitt raketgevär och fått syn på den där jävla konstnären och gjort slag i saken.

Eller så är det en riktig konspiration där utredningen är kontrollerad för att dölja, skydda, förvirra eller vad man nu är ute efter. Det första har inte hänt. Det andra är åtminstone lite troligare än flat earth teorier. Om det är en något skit (vilket det onekligen ser ut som) så saknas fortfarande vem, varför och hur...
Citera
2022-06-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag som varit en del på skjutvallar tycker nog att det likväl skulle kunna vara skott som hörs.

Två smällar och tystnad, en smäll och sedan brakar helvetet löst.

Ett däck som smäller kommer att smälla en gång.

Som sagt så är det lätt att skylla på ett däck och lägga locket på.

Troligen automatkarbin (går att skjuta enkelskott med) eller gevär.
Obs att de hävdar att de inte sett någon form av bevis på bilen för av lossat skott. Dock kan det vara någon annanstans.
Och en förare som kör 170 km/h förlorar kontrollen.

Typ
Citera
2022-06-27, 22:31
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är det vanligt med bilar som väger 4,4 ton använder underdimensionerade däck, och dessutom vinterdäck på icke vinter väglag?

Extremt vanligt med vinterdäck på autobahn i bilar som färdas i för höga hastigheter. Tunga bilar är inte huvudparten i flottan men suvar har ju vsrit extremt populära en längre tid
Citera
2022-06-27, 22:31
Medlem
Iranskt beställningsmord! Betänk att SÄPO vid tillfället hade iranska spioner anställda.
Citera
2022-06-27, 22:32
Medlem
Låter som om det var något på vägbanan, det borde ha hittats, som utredarna inte lyckats skilja på från olyckan.
Citera
2022-06-27, 22:34
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är det vanligt med bilar som väger 4,4 ton använder underdimensionerade däck, och dessutom vinterdäck på icke vinter väglag?

Vinterdäck på icke vinter väglag?På Autobahn där du vädret i Norr är helt annorlunda än vädret i 100 mil söderut?Där vägarna i dalgångarna är helt isfria och temp runt 10-15°, medan passen är helt snöbelagda och temp -5°?

Jag har bott i flera år i Alperna så jag kan garantera dig att det är extremt vanligt, i synnerhet om du bor lite högre upp i bergen.

4,4 tons bil som använder underdimensionerade däck?
Att man har däck som egentligen inte får köra i så pass höga farter eller där vikten ligger 1-3% över den ratade vikten?

Jag även det är ganska vanligt. Jag själv har brutit mot båda regler efter mekaniker på bilverkstäder förklarat vilka marginaler det finns på ratingen.
Citera
2022-06-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duck-Lips
Iranskt beställningsmord! Betänk att SÄPO vid tillfället hade iranska spioner anställda.

Utan att säga bu eller bä om just det så är poängen viktig att ta till sig.

Det är nämligen inte första gången detta händer. Var det inte någon som ljög ihop sin armékarriär och ledde något elitförband i Mali?
Citera
2022-06-27, 22:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag har kört med M+S däck i över 200km/h när jag mer eller mindre 'pendlade' mellan Österrike och Sverige. Ena stunden är det -5 C andra stunden +15 C.
Då jag hade mycket utrustning med mig var bilen närmast alltid överbelastad, och jag körde alltid med M+S eftersom dubbdäck var förbjudna i Österrike.
Eftersom jag då inte hade gott om pengar samt ren slöhet, körde jag verkligen mina däck till helt slut.

Det säger sig själv att däck måste ha rejäla marginaler då belastningen inte är statisk utan däcken belastas betydligt mer vid t.ex. aggressiv kurvtagning.

Det är ändå en viss skillnad mellan överbelastad, och 4,4 ton. Jag anar också att så att säga empirin vad gäller hållfastheten i underdimensionerade vinterdäck i värmen, i ett fordon som körs runt 160-180 kilometer i timmen och som väger 4,4 ton är ganska skralt.

Alltså att det inte är så vanligt att bilar framförs under sådana omständigheter, och att man därför inte vet så mycket om eventuella risker det medför.
Citera
2022-06-27, 22:37
Medlem
Han lekte med elden och brände sig. Han var en egoistisk opportunist som gjorde pengar på att provocera fattiga människor, Dubai och Saudi muslimer skiter i Islam.

Miljoner slösades för att skulle slödder skyddas. Han blev uppenbart mördad. Mitt bet är på ryska underrättelsetjänsten som försöker förstöra Sverige från insidan.
Citera
2022-06-27, 22:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Vinterdäck på icke vinter väglag?På Autobahn där du vädret i Norr är helt annorlunda än vädret i 100 mil söderut?Där vägarna i dalgångarna är helt isfria och temp runt 10-15°, medan passen är helt snöbelagda och temp -5°?

Jag har bott i flera år i Alperna så jag kan garantera dig att det är extremt vanligt, i synnerhet om du bor lite högre upp i bergen.

4,4 tons bil som använder underdimensionerade däck?
Att man har däck som egentligen inte får köra i så pass höga farter eller där vikten ligger 1-3% över den ratade vikten?

Jag även det är ganska vanligt. Jag själv har brutit mot båda regler efter mekaniker på bilverkstäder förklarat vilka marginaler det finns på ratingen.

Varifrån kommer 1-3 procent?
Citera
2022-06-27, 22:39
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Om ett en RPG-7 eller liknande vore inblandad så skulle jag säga att antingen så har någon varit ute och rastat sitt raketgevär och fått syn på den där jävla konstnären och gjort slag i saken.
Helt överens.

Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Eller så är det en riktig konspiration där utredningen är kontrollerad för att dölja, skydda, förvirra eller vad man nu är ute efter. Det första har inte hänt. Det andra är åtminstone lite troligare än flat earth teorier. Om det är en något skit (vilket det onekligen ser ut som) så saknas fortfarande vem, varför och hur...

Igen helt överens.

Det enda vi kan göra är att om inte avfärda så ifrågasätta de extremt osannolika scenarion som presenterats fram tills nu.

Jag köper verkligen inte de seriekopplade däcken som exploderar som på beställning precis innan en lastbil kommer och mosar bilen.
Citera
2022-06-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Troligen automatkarbin (går att skjuta enkelskott med) eller gevär.
Obs att de hävdar att de inte sett någon form av bevis på bilen för av lossat skott. Dock kan det vara någon annanstans.
Och en förare som kör 170 km/h förlorar kontrollen.

Typ

Anledningen till att jag inte köper skott är att vittnet bakom säger "bilen skakade till" sedan började den ryka och sedan kom wait for it... "fordonsdelar farande" Måste ha varit en jävla explosiv luft de hade i de där däcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in