2022-06-27, 18:47
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Javisst, vi har helt förutsägbara preferenser och folk har alltid varit heterosexuella genom tiderna. Hermafroditos är helt baserad på fantasi och har ingen koppling till verkligheten. Detta är precis som barn som äter snorkråkor och stoppar snoppen i rumpan. Denna typ av barn är trotts all attraktiv och gynnas evolutionärt genom sexuell selektion. 1700-talet det var gyllene tider det! Då fans ju inga bögar...

Kanske vi ska tagga ner på alkoholen.
Vad är födelseraten på hermafroditer? 1 på 100? 1 på 1000?

Vad är födelseraten på efterblivna? På människor som föds utan armar? Osv.

Så smart är din jämförelse. Det finns något som kallas normalt. Det är inte hermafroditer. Ibland skiter det sig helt enkelt. Någon gång då och då slumpar sig livet så att det dyker upp en man som gillar att leka med en annan mans bajs. Den mannen är inte jag.

En sak är säker. En man får lika många barn genom att äta snorkråkor som att leka med en annan mans bajs. Du får kalla det preferens eller vad som helst.
Citera
2022-06-27, 18:51
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Vad är födelseraten på hermafroditer? 1 på 100? 1 på 1000?

Vad är födelseraten på efterblivna? På människor som föds utan armar? Osv.

Så smart är din jämförelse. Det finns något som kallas normalt. Det är inte hermafroditer. Ibland skiter det sig helt enkelt. Någon gång då och då slumpar sig livet så att det dyker upp en man som gillar att leka med en annan mans bajs. Den mannen är inte jag.

En sak är säker. En man får lika många barn genom att äta snorkråkor som att leka med en annan mans bajs. Du får kalla det preferens eller vad som helst.
Vem är normal?
Citera
2022-06-27, 18:53
Medlem
trngws avatar
Kan inte säga att jag positionerar mig emot. Det är upp till var och en att välja vem man har sex med, hur man vill klä sig, hur man vill identifiera sig, osv.

Däremot är det min uppfattning att den som är född i en kropp av ett kön men anser sig vara av motsatt kön, har någon form av "åkomma". Men det är min personliga uppfattning, och något man egentligen inte får säga, om man skall vara PK.

Det jag har något emot är när någon som är HBT eller Q eller något annat, påstår att jag skulle vara "normal" eller "vanlig", men inte dom, samtidigt som de påstår att det inte är något "fel" eller "ovanligt" eller "onormalt" med dem själva. Återigen är det min uppfattning, att många som är HBTQ etc står för hyckleri å det grövsta. De påstår sig vara normala samtidigt som de framhäver sig själva som extremt speciella. Detta gäller så klart inte alla, förmodligen inte ens en majoritet, troligen en minoritet, av HBTQ-are, men det är väl de som syns.

Jag har haft medarbetare som varit homosexuella, vilket inte varit känt åtminstone på arbetsplatsen, men där medarbetaren anförtrott sig till mig med "hemlisen". Inget problem för min del och jag har så klart respekterat och bevarat kännedomen för mig själv. För mig är det lite av ett "hedersbetyg" att någon anförtror sig om en sådan sak till mig.

Andra medarbetare anförtror sig med andra saker, och det ena är inte konstigare än det andra, sjukdomar, åkommor, familjebesvär, lottovinster eller vad det må vara, min åsikt i frågan är egal, det viktiga är att respektera sina medmänniskor för dem de är och de viljor och beslut de har och tar och att göra vad man kan för att stötta de man har nära och runt omkring sig.

Att vara emot någon för att den är HBTQ är för mig lika galet som att vara emot någon för att den är cancersjuk. Om någon är emot mig för att jag gör den jämförelsen, så må det vara hänt.

Jag instämmer i att den som vill göra könskorrigering får stå för den kostnaden själv. Det är inte botemedlet. Och det har väl dessutom visats allt för många gånger med de som ångrat sig efteråt.
Senast redigerad av trngw 2022-06-27 kl. 18:56.
Citera
2022-06-27, 18:54
Medlem
Citat:
Bra fråga vad jag gör här... Kanske vill jag argumentera lite för att det är en kul utmaning. Om jag hade starkare sexdrift kanske jag skulle titta på porr istället. Jag letar inte fru därför att jag hellre sitt här och argumenterar. Att du påstår att hitta fru är det jag egentligen vill är bisarrt. Om du bara tittar på verkligheten så inser du nog att du har fel. Du vet inte ett piss om vad jag vill, för du ser mig inte ens som individ.

Ja argumentera är ju inte helt dumt, då det resulterar i nya insikter eller att man anser sig stå stadigt där man står. Vill du berätta mer om din sexualitet?

Jag tror inte du vet vad du behöver, som så många andra, det här är bara en sak. Och jo jag tror du hade varit lycklig om du vaknat upp brevid någon du fortfarande älskar och kollar på sådär efter år, barn med henne som är frukten av ert förhållande. Varför är inte det eftersträvansvärt?
Citera
2022-06-27, 19:04
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Vem är normal?
Ingen, men det finns något som heter normalt. Att vara hermafrodit är inte det normala. Att kleta med andra mäns bajs är inte heller det normala.

Och det får de som råkade bli som de bli förstå. Det betyder dock inte att de får behandlas hur som helst. Men de får inte heller få tolkningsföreträde och tillskrivas normalitet. För det är helt enkelt inte sant.
Citera
2022-06-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Vill man prompt byta kön, genomgå hormonbehandling eller på annat sätt vanställa den biologin man fått av födseln, så ska det INTE ske genom den skattebetalade sjukvården. Det var ett stort misstag att erkänna könsdyfori som en erkänt psykiatrikt tillstånd som kan innebära kostnadsfria fysiska ingrepp genom den allmänna sjukvårdsförsäkringen.

Vad vi har fått är en hel del förvirrade tonåringar som fått för sig att de bor i en kropp med fel kön, när det istället handlar om en ganska naturlig fas tonåringar går igenom då man inte är helt bombsäker på någonstin

Anser du där finnas andra skäl än enbart en skattefråga? Jag får intrycket av att sålänge det inte barn det rör sig om och att individen står för alla kostnader så är det okej för dig?
Du står inte i vägen för det.
Citera
2022-06-27, 19:15
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Anser du där finnas andra skäl än enbart en skattefråga? Jag får intrycket av att sålänge det inte barn det rör sig om och att individen står för alla kostnader så är det okej för dig?
Du står inte i vägen för det.

Anser att man har rätt att begå sina egna misstag utan att dadda någon. Moralfrågor (I det här fallet) är för mig av noll intresse. Men man får vackert hosta upp sina egna stålar om man vill gå den kirurgiska vägen
Senast redigerad av Opaque 2022-06-27 kl. 19:17.
Citera
2022-06-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Anser att man har rätt att begå sina egna misstag utan att dadda någon. Moralfrågor (I det här fallet) är för mig av noll intresse. Men man får vackert hosta upp sina egna stålar om man vill gå den kirurgiska vägen

Jag är väl lite mer av typen, ser jag att någon är påväg att kliva rakt ner i en vattenpöl och få hela skon fylld med vatten på vägen till jobbet så hade jag hojtat till även om stollen har lasersikte rakt ner i sin mobil. Se upp, där finns en värld framför.

Men det här är liksom inte bara att byta strumpa och har utöver kostnader en kostnad för samhället, som inte är i pengar.
Senast redigerad av TheFatDove 2022-06-27 kl. 19:29.
Citera
2022-06-27, 19:42
Medlem
Glödskals avatar
Jag tycker inte att man skall klumpa ihop LGB med resten av den ständigt växande akronymen.

Homosexuella och bisexuella tror inte att de tillhör något annat kön, bara att de gillar samma kön eller båda.

Resten av akronymen består av människor som har vanföreställningar om vad de själva är.
Citera
2022-06-27, 20:35
Medlem
grungewhores avatar
Jag känner många homosexuella och ett par tranbär. Jag har inget emot att folk lever utifrån sina egna preferenser. Vad jag har svårt för är att de för det mesta har en slagsida åt kulturmarxism i alla frågor som rör samhället över lag. Jag har svårt för när man känslomässigt tycker att NAMBLA är helt ok, för "jag hade själv velat träffa en äldre man när jag var barn" eller att man anser att könsdysfori ska bejakas hos barn för att det är "normbrytande och därmed bra". Känner en hel del framförallt gaymän som inte tänker så, men det är trots allt alltför många som har slagsida åt kulturmarxism, och det ser jag som betydligt svårare att smälta än att höra om deras sexliv.
Citera
2022-06-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Jag tycker inte att man skall klumpa ihop LGB med resten av den ständigt växande akronymen.

Homosexuella och bisexuella tror inte att de tillhör något annat kön, bara att de gillar samma kön eller båda.

Resten av akronymen består av människor som har vanföreställningar om vad de själva är.

Det är inte bra att klumpa samman, men det är sammanklumpat.

Många homosexuella bär gärna det lgbtqi+-paraplyt.

Så jag har två frågor dådå,

1) Vad anser du bör göras åt de du anser vara vanföreställningar?
2) Homo och bisexualitet, vad exakt anser du här? Låt dom köra?
Citera
2022-06-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag känner många homosexuella och ett par tranbär. Jag har inget emot att folk lever utifrån sina egna preferenser. Vad jag har svårt för är att de för det mesta har en slagsida åt kulturmarxism i alla frågor som rör samhället över lag. Jag har svårt för när man känslomässigt tycker att NAMBLA är helt ok, för "jag hade själv velat träffa en äldre man när jag var barn" eller att man anser att könsdysfori ska bejakas hos barn för att det är "normbrytande och därmed bra". Känner en hel del framförallt gaymän som inte tänker så, men det är trots allt alltför många som har slagsida åt kulturmarxism, och det ser jag som betydligt svårare att smälta än att höra om deras sexliv.

Jag tycker det hade varit intressant att veta exakt var och varför du hade gjort din gränsdragning vad det gäller preferenser, för jag menar helt gränslöst tror jag inte du har det. Det är ömsesidigt, kör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in