2022-06-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag skulle nog vilja lägga till ytterligare en sak som måste förklaras:
Vi hittar på jorden vilket betyder att jordens storlek och geometri är känd. Vi vet t.ex hur långt det är från N90 till N0 och vi vet hur lång latituden NO (ekvatorn) är.

Det enkla faktum att ekvatorn är 4000 mil lång och att det är 1000 mil från N90 till N0 är inte förenligt med en platt jord.

Ja! Men har du undersökt vem som upprättat alla referensramar inom geometri samt matematik Wille?

Du är alldeles för ung och blåögd!
Citera
2022-06-27, 20:23
Medlem
Black-Ivan: sägs ju att solen är långt ifrån jorden under vår sommar samt att solen är nära på vintern (vinkeln påverkar mer än avståndet). Visst kan det även vara så på en plan jord?

Solen går i sin bana i kring jorden varje dag, samtidigt som den går runt i formen av en "evighetssymbol" närmare och längre från nordpolen. Den ligger på en högre altitud i norr (sommarhalvåret) och en lägre i söder (vinterhalvåret). Kanske därför den belyser annorlunda med?
https://www.snopes.com/tachyon/2021/12/269259465_10159284416211140_7172704899537262441_n. jpg

Jag tycker om att diskutera frågor som vi inte förstår. Alla grindvakternas frågor, ställs efter de förutsättningar att vi vet allt och ska försök få ihop sanningen på det viset.
Citera
2022-06-27, 20:24
Medlem
BigJoeys avatar
Kul med detta ämne ju.

Jag träffade en person som trodde på Flat-Earth Theory och han vägrade tro att bolag som SpaceX och Virgin Galactic är seriösa. Han verkade tro de endast är del av en större konspiration där det gäller att lura folk att det finns en rymd, men inga kritiskt tänkande personer får hänga med upp i raketerna.
Citera
2022-06-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Ja! Men har du undersökt vem som upprättat alla referensramar inom geometri samt matematik Wille?

Du är alldeles för ung och blåögd!

Nä jag är gammal och trött. Och ja jag har undersökt geometri i en himla massa år.

Jag blir dock lite osäker på din poäng. Ifrågasätter du att en cirkels omkrets är diametern gånger pi? Står jordens form och väger på om vi kan räkna ut en cirkels omkrets?

Citat:
Har du undersökt vem som hittat på alla referensramar inom geometri och matematik?

Referensramar? Jag gissar att du tror det är några satanistiska frimurarjudar som har hittat på något och vi andra helt saknar förmågan att kunna känna till omkretsen på en cirkel.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-06-27 kl. 20:31.
Citera
2022-06-27, 20:30
Medlem
Citat:
Vet inte varför du försöker förminska! Har du själv aldrig frågat dig själv varför du aldrig vågar stå emot

grupptrycket. Att våga tänka utanför lådan?

Och nu är jag inte ens någon FE:er! Jag är öppensinnad och försöker se saker från flera olika synvinklar.
Jag har aldrig varit utsatt för grupptryck. Jag är inte högutbildad i de ämnen vi pratar om här. Jag tänker själv, och de ämnen vi diskuterar här har jag bara diskuterat online med plattisar. Det finns bara en förklaring till de fenomen som jag och andra har tagit upp här, och det är att jorden är rund. Det är det enda som passar perfekt. Varken du eller någon annan har kommit i närheten av att komma på en annan förklaring.

Du är du som är i en låda. Du upprepar bara vad du har läst och hört på plattjordsfilmer på youtube, och du kan inte förklara hur saker kan kopplas ihop på en platt jord. Det är inte konstigt, för ingen annan har gjort det heller.
Citera
2022-06-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Black-Ivan: sägs ju att solen är långt ifrån jorden under vår sommar samt att solen är nära på vintern (vinkeln påverkar mer än avståndet). Visst kan det även vara så på en plan jord?

Solen går i sin bana i kring jorden varje dag, samtidigt som den går runt i formen av en "evighetssymbol" närmare och längre från nordpolen. Den ligger på en högre altitud i norr (sommarhalvåret) och en lägre i söder (vinterhalvåret). Kanske därför den belyser annorlunda med?
https://www.snopes.com/tachyon/2021/12/269259465_10159284416211140_7172704899537262441_n. jpg

Jag tycker om att diskutera frågor som vi inte förstår. Alla grindvakternas frågor, ställs efter de förutsättningar att vi vet allt och ska försök få ihop sanningen på det viset.

Rätt där Raggarsvin! Kul namn du har😄 . Solen konstigt nog längre bort från Sverige under sommaren. Tål o tänkas på.
Citera
2022-06-27, 20:33
Medlem
Citat:
Rätt där Raggarsvin! Kul namn du har😄 . Solen konstigt nog längre bort från Sverige under sommaren. Tål o tänkas på.

Mmm det är verkligen inget som någon någonsin har tänkt på. Vilken tur att du var först av alla.
Citera
2022-06-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90

Vi vet hur långt det är mellan kontinenterna på södra halvklotet, och vi vet hur lång tid det tar att flyga mellan dem. Det är sanningen. Accepterar du den sanningen? Om inte, förklara varför.
Citera
2022-06-27, 20:39
Medlem
Citat:
Det har inget med pi att göra. Fråga dig istället varför vatikanen ska ha första tjing på Bing bang teorin.

Du måste nog förklara dig. Hur kan en cirkels omkrets (ekvatorn) inte ha att göra med radien i cirkeln?

Citat:
...Fråga dig istället varför vatikanen ska ha första tjing på Bing bang teorin.

Jag har svårt att få ihop Vatikanen och BBT med det faktum att vi hittar på jorden.
Citera
2022-06-27, 20:53
Medlem
Citat:
Så försök efter bästa förmåga förklara detta! Jag svarade på frågor tidigare. Eller hur?
Så de borde ha gjort det 1972, eller när det var nu de var på månen senast? Varför? För att ni ska hitta en annan anledning att skrika om fusk och fejk? Ingen tänkte göra något för att övertyga plattisar då, och det gör ingen idag heller. Ni är en minoritet som ingen bryr sig om.

För övrigt är det många frågor du inte har besvarat, och det är inte förvånande. Varför ska du vara ett undantag i plattjordsmiljöen?
Citera
2022-06-27, 21:02
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Har du undersökt vem som hittat på alla referensramar inom geometri och matematik?
Är det av intresse att veta vem som kommit på de matematiska regler som gäller inom geometri?
Fråga dig i stället om dessa gäller och undersök om de är sanna. Rita upp några geometriska former på ett papper och undersök om de matematiska formlerna stämmer.

Redovisa dina resultat här.
Citera
2022-06-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Är det av intresse att veta vem som kommit på de matematiska regler som gäller inom geometri?
Fråga dig i stället om dessa gäller och undersök om de är sanna. Rita upp några geometriska former på ett papper och undersök om de matematiska formlerna stämmer.

Redovisa dina resultat här.

Tänker inte rita upp nåt för dig! Referensramarna lär skolorna ut som är toppstyrda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in