2022-06-27, 19:25
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Vad svarade jag på din nöt

Ursprungligen postat av sektledarenII
Berätta om attacken på köpcentrumet? Känns den bra?

Vad säger du om läget i Mariupol? Är det normalt att jaga stadsduvor och samla regnvatten?

5 efterblivna som sitter och flodar tråden med 100% nonsens

Kan du inte berätta hur ditt mäktiga ryssland ska ta NATO?

Var börjar ni? Polen? Litauen? Bara plocka fram lite mer T-62 och köra!

Vem kan stoppa putlers mäktiga björn? (Uppenbarligen kan nästan det Ukrainska hemvärnet göra det)
Citera
2022-06-27, 19:27
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo då Ukrainas nassar kan dom också..

Vad säger du om attacken på köpcentrat? Gömde sig Azov där?

Är det normalt att samla regnvatten och jaga stadsduvor för dig? Som invånarna i Mariupol får göra nu?
Citera
2022-06-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför skriver du inte om Rysslands benägenhet att bomba civila byggnader?
Generellt så bombar Ryssland inte civila byggnader, men ukrainarna ställer ju ofta sitt artilleri nära sådana byggnader och sätter upp militära högkvarter i skolor teatrar och andra civila by [quote=Leland1979|80702776] ggnader…

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979

De ansvariga förtjänar att brinna I helvetet!

Zelensky och Arestovich ligger bra till för det då…
Citera
2022-06-27, 19:30
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Men Biden kommer trots allt inte skicka egna soldater till Ukraina vilket innebär att det inte på samma sätt ses som ett fiasko för den Amerikanska krigsmakten om ryssarna vinner.

Nu tror jag att varken ryssar eller ukrainare vinner. Förhoppningsvis kommer man snart fram till att fortsatt död och förstörelse är meningslös och det blir vapenstillestånd med ett lite större Ryssland och ett lite mindre Ukraina än för 10 år sedan.

Varje död ukrainare är en tragedi, varje död ryss är en anledning att öppna en flaska champagne. NATO borde göra om Moskva till ett grustag. Endast så kan man garantera en rättvis, stabil och långvarig fred och ett fortsatt fritt Europa.
Citera
2022-06-27, 19:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Pinsamt Clay, bättre kan du

Argumenten står som spön i backen märket jag
Citera
2022-06-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Vad säger du om attacken på köpcentrat? Gömde sig Azov där?

Är det normalt att samla regnvatten och jaga stadsduvor för dig? Som invånarna i Mariupol får göra nu?
Situationen i Mariupol har mer med ukrainanassarna att göra än något annat…De hade kunnat lämna staden tidigare..Men ville spela martyrer..

Attacken på köpcentrat har jag ingen aning om vem som genomförde, kan vara ukrainarna som körde en falseflag, eller så hade ukrainarna gömt ammunition och militär utrustning därinne?
Citera
2022-06-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Ryssarna beter sig som nazister i skrivande stund och har så betett sig sedan kriget inleddes av dem.
Nej det gör dom inte, hade dom gjort det så hade troligen upp till 50-100 gånger så många civila dött.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Det var så fransmännen resonerade efter första världskriget. De krävde att Tyskland skulle förlora en del mark och betala ett stort skadestånd efter freden som straff vilket de Tyska förhandlarna accepterade.

De som skrivit på för Tyskland blev inte gamla vid makten. Adolf H kom till makten när han utlovade hämnd på alla som straffat tyskarna efter första världskriget och han tog ut hämnden på bl.a. fransmännen.

Efter Vietnamkriget betalade vad jag vet inte USA något skadestånd till Vietnam för allt man förstört där och frågan är om USA:s krigsmakt efteråt hade avstått från att bomba människor och djur i främmande länder om någon kunnat tvinga USA att betala skadestånd? Jag tvivlar.

Vem var det som angrep i VK1? Och det du skriver motsäger inget av det jag skriver. Kanske hade vi sluppit Irakkriget om USA fått betala skadestånd efter Vietnamkriget?
Citera
Bannlyst
Citat:
Men Biden kommer trots allt inte skicka egna soldater till Ukraina vilket innebär att det inte på samma sätt ses som ett fiasko för den Amerikanska krigsmakten om ryssarna vinner.

Nu tror jag att varken ryssar eller ukrainare vinner. Förhoppningsvis kommer man snart fram till att fortsatt död och förstörelse är meningslös och det blir vapenstillestånd med ett lite större Ryssland och ett lite mindre Ukraina än för 10 år sedan.
Men han har väl skickat in upp emot 100 miljarder dollar och en hemskt massa vapen. Och åtta års NATO-träning.

Och så bidde det inte ens en tummetott.
Citera
2022-06-27, 19:38
Medlem
leachs avatar
Citat:
Situationen i Mariupol har mer med ukrainanassarna att göra än något annat…De hade kunnat lämna staden tidigare..Men ville spela martyrer..

Attacken på köpcentrat har jag ingen aning om vem som genomförde, kan vara ukrainarna som körde en falseflag, eller så hade ukrainarna gömt ammunition och militär utrustning därinne?

O, där kom den. Ukrainsk kommandocentral, Ukrainskt vapenlager, Azov nazzar,
Ukrainsk militär gömde sig där med civila som sköld, film från ett dataspel och sist men inte minst Ukrainska Tochka-U missiler.
Citera
2022-06-27, 19:40
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Inser att du försöker vara ironisk, men det är ingen tvekan om att Ukrainarna dödat och skadat en hel del av sina egna invånare och en mängd byggnader och installationer. En del som sagt av misstag men även några i rent propagadasyfte. Nazzar be nazzar..

Vissa delar var ironiska men ryssarna säger ju själva att de sänkte Moskva, eller tror du inte på ryssarna då? Sen tror jag inte på att Ukraina anfaller sig själva. Räcker gott med det Ryssarna gör, som sagt nazister eller kommunister eller nationalister, same shit
Citera
2022-06-27, 19:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det här tramsiga spelet är jämförbart med om ett gäng aktivister murar igen dörrarna till banken och sedan säger till en greve i trakten som de har lånat ut pengar till: "Vi stämmer dig i konkurs - du klarar ju inte att komma in och betala av pengarna på lånet!".

Egentligen är det inte fråga om pengar utan de vill skicka en signal till Ryssland att de är en pestsmittad råtta som ska hålla sig borta från de övriga. De vill helt enkelt inte ha något med Ryssland att göra:

Citat:
Torbjörn Becker säger att Ryssland inte heller kommer kunna genomföra återbetalningar under den närmsta framtiden.

– Nej, hela poängen med sanktionerna är att hålla Ryssland utanför vårt system. Man vill visa att de inte är välkomna på den internationella finansiella marknaden.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/8Q25v1/ryssland-konkurs-det-har-innebar-det-for-varldsekonomin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in