2022-06-27, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Jag tycker att det är ett bra svar på attackerna på civila i donesk, men vi får vänta på ett uttalande från Ryssland om det i själva verket är en fals flagg från ukraina för att få sympati

Det snaras mycket ripa i de svenska fjällen, tycker du att det är normalt
Inlägget innan skrev du att det var ukrainarna som bomba köpcentret med 1000 civila, nu är det nån vedergällning helt plötsligt! Du är för efterbliven så ingen tar dig på allvar.
Vad handlar det där om ripsnarningen om? Är du inte klok i huvudet?
Citera
2022-06-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Absolut är det så. På samma sätt som Ryssarna sänkte Moskva själva för att visa hur vidriga de Ukrainska nazisterna var.
Inser att du försöker vara ironisk, men det är ingen tvekan om att Ukrainarna dödat och skadat en hel del av sina egna invånare och en mängd byggnader och installationer. En del som sagt av misstag men även några i rent propagadasyfte. Nazzar be nazzar..
Citera
2022-06-27, 19:09
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag håller med dig om USA men på sista tiden har jag ändrat lite uppfattning där. Jag tror att ett fiasko i Ukraina kommer få betydligt större politiska konsekvenser än Afghanistan-debaclet. Och det ser inte bättre ut att vi nog hamnar där. Biden-administrationen kommer att ha svårt att förklara en rysk militär seger i Ukraina.
Men Biden kommer trots allt inte skicka egna soldater till Ukraina vilket innebär att det inte på samma sätt ses som ett fiasko för den Amerikanska krigsmakten om ryssarna vinner.

Nu tror jag att varken ryssar eller ukrainare vinner. Förhoppningsvis kommer man snart fram till att fortsatt död och förstörelse är meningslös och det blir vapenstillestånd med ett lite större Ryssland och ett lite mindre Ukraina än för 10 år sedan.
Citera
2022-06-27, 19:10
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Ursäkta men ryssland har så dålig precition på sina raketer så det var en olyckshändelse.

Precision heter det och varför i helv..e använder man man "raketer, som du kallar det" om det försvagar ett land? Du är dummare än dummare mellan varven!

Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Det är ju hyfsat lågintelligent att anta att Putin tar alla beslut.
Det är som alla idioter som skyller allt på Hitler och inte hela apparaten.

I alla miljöer med ansvariga så är det just de ansvariga som får se till att kalaset betalar sig, även om man inte har med saken i sig att göra (i detta fall inte har beordrat om detta). Är det så svårt att förstå eller är du helt enkelt dummare än Natokiller?

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ukrainavännernas påhejade masslakt av den ukrainska manliga befolkningen fortsätter. Fruktansvärda bilder:

https://t.me/grey_zone/14299
https://t.me/boris_rozhin/55282

Och det kommer att fortsätta och fortsätta om västs politiker och deras fanclub får som de vill. Det här är den verkliga Förintelsen i vår tid. Ukrainavännernas störda jakt på att driva kriget ända till ukrainarna tar slut - tills de är utrotade.

NU vaknade han upp igen för att försöka avleda terrorn han står för.
Citera
2022-06-27, 19:16
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inser att du försöker vara ironisk, men det är ingen tvekan om att Ukrainarna dödat och skadat en hel del av sina egna invånare och en mängd byggnader och installationer. En del som sagt av misstag men även några i rent propagadasyfte. Nazzar be nazzar..

Men sopa framför din egen matta först.
https://theconversation.com/putins-fascists-the-russian-states-long-history-of-cultivating-homegrown-neo-nazis-178535
Citera
2022-06-27, 19:17
Medlem
johan.sthlms avatar
Inom en månad eller två kommer vi börja se precisionsbomber regisserat a la västvärlden bakom ryska frontlinjer på allvar, tyvärr ser det mörkt ut och vi vet inte hur Ryssland kommer reagera när det blir ett Afghanistan nummer två. (kommer ni ihåg fredspristagarens Obamas drönar krig).

Personligen tror jag då ryssen kommer pulvrisera Kiev med motattacker i ren hämnd.

Bästa som kan hända nu för att spara liv och få ett slut är att fars-komikern börjar tänka själv och sätter sig vid förhandlingsbordet.
Senast redigerad av johan.sthlm 2022-06-27 kl. 19:20.
Citera
2022-06-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor

I alla miljöer med ansvariga så är det just de ansvariga som får se till att kalaset betalar sig, även om man inte har med saken i sig att göra (i detta fall inte har beordrat om detta). Är det så svårt att förstå eller är du helt enkelt dummare än Natokiller?

Haha så det är inte mer komplext än så, typ att det finns fler styrande organ i Ryssland än Putin? Men det känns väl bra som en enkel svenne att få en stor boss att rikta allt sitt hat emot när verkligheten är betydligt mer komplicerad än så.
Citera
2022-06-27, 19:21
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
Inom en månad eller två kommer vi börja se precisionsbomber regisserat a la västvärlden bakom ryska frontlinjer på allvar, tyvärr ser det mörkt ut och vi vet inte hur Ryssland kommer reagera när det blir ett Afghanistan nummer två. (kommer ni ihåg fredspristagarens Obamas drönar krig).

Personligen tror jag då ryssen kommer pulvrisera Kiev med motattacker.

Bästa som kan hända nu för att spara liv och få ett slut är att fars-komikern börjar tänka själv och sätter sig vid förhandlingsbordet.

Varför i helvete skall något land som blivit invaderat sätta sig vid förhandligsbordet. OK ge mig din adress så kommer jag och våldtar din familj och dödar några, samt stjäl allt jag hittar. OK?
Citera
2022-06-27, 19:22
Medlem
geir44s avatar
G7 länderna är egentligen bara amerikanernas vasallstater. De har ingen egen vilja. Tyskarna är ju ännu kontrollerat av Allied Control Council och har ingen grundlag.
Citera
2022-06-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Allrså förstår inte riltigt nazzesnacket.
Nej ni supernaiva opålästa om Ukrainas historia gör uppenbarligen inte det! Läs på lite om vasd som hände runt 2013 och fortsatt hända på grund av ukrainska nazister och högermän…
Citera
2022-06-27, 19:23
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Haha så det är inte mer komplext än så, typ att det finns fler styrande organ i Ryssland än Putin? Men det känns väl bra som en enkel svenne att få en stor boss att rikta allt sitt hat emot när verkligheten är betydligt mer komplicerad än så.

Självklart är det mer komplext men i slutändan är det verkligheten. Bara den kloka förstår en sådan sak.

Ja, du är nog dummare än Natokiller trots allt!
Citera
2022-06-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu är det naziryssland du tänker på igen. inte Ukraina som verkar innanför sina egna gränser
Jo då Ukrainas nassar kan dom också..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in