Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Ofta är det samma personer som säger att "de aldrig haft en sjukdag" men inte begriper att de orsakat hundratals andra.
Mycket bra resonerat!
För en herrans massa år sedan hade jag ett jobb i ett kontorslandskap. Där fanns en sån där "jag har aldrig varit borta från jobbet"-kille.
Han satt bokstavligen med två näsdukar uppstoppade i varje näsborre i flera dagar. Hans sopkorg var full med näsdukar, på bordet var det alla möjliga huvudvärkstabletter och vitaminer. Nysningar och hostningar hela tiden.
Vi var en avdelning på drygt 20 personer. Alla förutom två blev sjuka. En helt galen influensa. Jag låg med hög feber, spydde och det kändes som att andas ur ett sugrör. Varje person på avdelningen var borta 1-2 veckor.
Det spred sig till hela kontorslandskapet och bara i vår byggnad var det nog upp mot 100 personer som blev drabbade. Som sen drog med sig skiten hem och smittar sina respektive, som i sin tur tog det till sina jobb.
När halva arbetsstyrkan var borta på en och samma gång, sitter smittospridaren och stoltserar med att han "krigade igenom" det värsta.
Han var dessutom inte den enda som kom in till jobbet med den här influensan, utan det var fler som satt öppet och hösta, snörvla och var illröda i ansiktet av febern.
Det här är alltså fullvuxna människor med rösträtt. Skrämmande.