2022-06-27, 21:48
Medlem
Driftstopps avatar
Kan inte stanna hemma, förlorar cash och i dagens sosse sverige är allt så jävla dyrt.
3 dagar hemma är 30 dagars bensin i min bil.

Så länge inte lönen följer inflationen skyller jag allt på sossarna då de styrt 8 år!
De har infört 46 nya skatter.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-06-27 kl. 21:50.
Citera
2022-06-27, 21:52
Medlem
KaptenKamrats avatar
Kan jag jobba med en förkylning kan mina kollegor också det. Lägg ner bögfasonerna.
Citera
2022-06-27, 22:19
Nej nej nej, stop och sluta!!! Omedelbart! Det är knappast sånt här gnäll vi behöver i Sverige av idag. I ett land i fritt fall där ungdomar blir allt latare och du föreslog att alla som är lite snuviga ska stanna hemma från jobbet?! Det är styrka och mod de behöver lära, inte mer svaghet. Har du ingen som helst ansvarskänsla är eller skam i kroppen?

Din jävla vekling. Håll käft och jobba istället. Hur fan tror du livet och samhället fungerar egentligen?! Tänk om alla skulle stanna hemma för en liten förkylning. Det borde inte ens få vara ett skäl till att stanna hemma.

Träna, ät sundare och mer D-vitamin så håller du dig frisk. Klarar man inte av en liten förkylning så måste man börja se över sitt immunförsvar och sluta skylla på andra. Är man rädd för att smitta andra eller blir smittad av andra så får man isåfall byta jobb till typ fyrvaktare.

Förkylningsvirus finns överallt och drabbar alla oavsett. Det blir knappast bättre för att folk stannat hemma så fort de är lite snuviga.

Bit ihop för i helvetet. Jävla sosse.
Citera
2022-06-28, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Och vad kostar det dina kollegor att vara hemma per dag när du smittat dom?
Idiot.
Du är antagligen så skuldsatt som dom flesta Svenskar att du inte har råd att vara hemma från jobbet 1 dag.
Låneslav.

Tur jag har eget kontor jag kan arbeta ifrån då

Fina spekulationer
Citera
2022-06-28, 07:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Pga sjukdom jobbar jag bara 50%, en sjukdag för mig innebär katastrof ekonomiskt.

Så nej, jag stannar inte hemma för lite snuva.

Det gör inte dom flesta av mina kollegor heller.
Citera
2022-06-28, 09:03
Medlem
TacoKryddmixs avatar
TS är en klassisk strålkärring som vaknar varje morgon och verkligen känner efter, tills hen upptäcker att det nog är mycket 5G i luften idag och då blir det sjukskrivning och gnäll på andra....
Citera
2022-06-28, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Är vi nojjiga över förkylningar nu me? Den svagaste generationen som någonsin vuxit upp.

Det handlar inte över att vara nojjig eller svag, men du är för dum för att förstå det.

Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Jag skiter i det, om jag kan gå och jobba med lite förkylning så kan även mina kollegor göra det. Det är ändå omöjligt att skydda sig mot förkylning så länge man inte lever som en eremit.
Är så jävla trött på alla bacillskraja fjantar som kollar snett på en på jobbet bara för att man hostar en gnutta. Töntar.

Du är en lika stor idiot som herren på din profilbild. Det jag hade gjort för att få pryda om ditt ansikte.

Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
TS är en klassisk strålkärring som vaknar varje morgon och verkligen känner efter, tills hen upptäcker att det nog är mycket 5G i luften idag och då blir det sjukskrivning och gnäll på andra....

Du är verkligen inte den vassaste kniven i lådan, inte för att jag förväntade mig så mycket mer av idioter som går sjuka till jobbet och riskerar flera andras inkomst, hälsa och ev. behöva ställa in de planer de har för att de måste ligga hemma och må pyton.
Senast redigerad av Kev88 2022-06-28 kl. 10:29.
Citera
2022-06-28, 10:28
Medlem
Hatar också när folk kommer till jobbet sjuka. Har dessutom själv blivit smittad flera gånger av såna korkade kollegor. För helvete!
Citera
2022-06-28, 10:32
Medlem
Adonis.s avatar
Hahaha. Bara på kommunyrken folk anser det vara okej att vara hemma. Lata ssk, uskor, städare osv. Uteblivet arbete är för ngn med riktigt jobb samma som utebliven inkomst, därför jobbar man när man är sjuk. Money talks liksom.

Självklart kan man jobba hemifrån ngn timme men inställda kundkontakter är aldrig bra. Tecken på svaghet.
Citera
2022-06-28, 10:36
Medlem
Har man ett arbete där man arbetar nära kollegor, och i synnerhet inom vården, så är man en idiot om man gör detta
Citera
2022-06-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Hahaha. Bara på kommunyrken folk anser det vara okej att vara hemma. Lata ssk, uskor.

Är du helt jävla dum i huvudet? Anser du att undersköterskor och sjuksköterskor som arbetar med sjuka och gamla människor som har nedsatta immunförsvar ska gå till arbetet sjuka och riskera dessas liv? För en gamling med KOL, hjärtsvikt osv så är en förkylning direkt dödligt, min farmor dog till följd av en.
Citera
2022-06-28, 10:50
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88
Förstår ni själva vilka egoistiska rövhål ni är? Inte nog med att du riskerar dina kollegors hälsa (risk för myokardit, lunginflammation osv) och får dem att må piss i >5 dagar, ni berövar dem på en dags inkomst och 20% efter det, endast för att du var ett egoistiskt rövhål som inte kunde stanna hemma några dagar.

Jag arbetar på ett gruppboende och för två veckor sedan så kom en kollega till jobbet med halsont och snuva (negativ för Covid), detta resulterade i att tre kollegor (inkl mig själv) och två brukare har blivit sjuka, varav två av oss lever för träning. Hade jag kunnat komma undan med det rättsligt så hade jag smällt till fanskapet.

Du vet att karendsagen är bortplockad sedan ett par år tillbaka, va? Den ersattes av ett karensavdrag, som kan vara lika långt som en arbetsdag, men det är inte så för alla.

OnT så varför skulle man inte kunna gå till jobbet om man är förkyld? Det är helt normalt, och det gör de flesta som jag känner. Möjligen att man var lite försiktig med det när coronan härjade som värst. Man kan även handla när man är förkyld. Varenda gång du går in i en mataffär så så riskerar du att bli sjuk, men du kanske inte ägnar dig åt att handla?

Man måste ha ett bra liv i övrigt om en hotande förkylning är ett så stort problem att man går runt och oroar sig över det. Folk svälter. Det är krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in