2022-06-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Inte första gången det där hotet framförs. Börjar bara bli tröttsamt med en liten hund som gläfser.
Nato får väl göra en grushög av det jävla skitlandet ordagrant radera Ryssland från kartan.
Citera
2022-06-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Kanske en intressant vinkel, dock inte i denna tråd. Håll dig till saken. Och skriv på svenska.
Jag skriver mer eller mindre ALLTID på svenska här, men eftersom att det går lite snabbare och är enklare för mig att ta det på mitt eget språk så tog jag tillfället i akt. Det är ju helt legitimt att använda engelska här, så naturligtvis gör jag det när jag vill svara snabbt. Passar det inte herr? I så fall är du så välkommen till att skaffa dig lite mer underlag för dina konspiratoriska tankar och konstateranden genom att ge dig ut och se/prata med världen. Sedan vet jag inte vilken vinkel du pratar om som inte hör hemma i denna tråd, för isåfall har jag ett antal utav dina "vinklar" sparade framför mina ögon, som dess utom är bra mycket längre ifrån rådande tråds ämne än mina. Vad ville du försöka säga med detta sista? Att det inte passar din såkallade intellektuella överhöghet så fort du blir ifrågasatt? Eller vad var det som var "intressant" i min vinkel? (där var ju för fan ingen vinkel mer än att jag ifrågasatte din verklighetsförankring). Sluta sprida propaganda om du inte kan svara på varför du gör det ok. Ditt tillförande till tråden har varit mer eller mindre NADA vad det gäller konflikten i sig själv. Om du har glömt kan VI påminna dig
Citera
2022-06-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hur ska ryssrunkarna förklara bort detta…
Det kommer de kunna förklara det kan jag lova dig, alternativen är många: det var ett vapenlager, de va Ukraina själv som sprängde det,, osv osv
Citera
2022-06-27, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det är kört för megamisstaget Putins Ryssland fattar du inte det??
Hav förtröstan kära frihetsälskare. Fler goda nyheter.
Putin är på väg mot en historisk statskonkurs och kan betraktas som ”bankrutt” inom ett par veckor, enligt kreditvärderingsinstitutet Moody's.

– Risken att de måste ställa in sina utlandsbetalningar eller erbjuda betalning i rubel är relativt hög, säger Fredrik N G Andersson, docent i nationalekonomi vid Lunds universitet.

Rysslandsexperten Anders Åslund tror att det bara är en tidsfråga innan ”systemet kollapsar”.

https://www.expressen.se/nyheter/putin-bankrutt-historisk-konkurs-nara-for-staten/
Ryssland slingrar sig som en mask på kroken.
Fram med popcornen
Framåt hösten har vi vidsynta och frihetsälskande mycket att glädja oss åt när snaran dras åt runt mördarnas strupar.
Det ska inte gå att massmörda barn och gamla och komma undan med det anno 2022.
Putins 1900-talskrig kommer misslyckas. Synd psykfallet drar med sig hela landet i sin storhetsvansinniga diagnos.

Man kan också uttrycka det som så att: Det går inte så ondska och skörda framgång.

Edit: Fövr, tycker man att snurrpellen Arnstad kunde förkovra sig i historia istället för att agera språkpolis
Anders Åslund är en skam för Sverige på Twitter.

Alzheimers är grymt när det slår till.

Ryssland har betalt.. Man vägrar dock överföra pengarna till låntagarna.

Intressant juridiskt dilemma där Ryssland skulle få rätt i en internationell domstol.

Sedan spelar det ingen roll vad Bidem. BoJo, von der Leyen eller du tycker.

Det är Rule Based Order som gäller.
Citera
2022-06-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo

Intressant juridiskt dilemma där Ryssland skulle få rätt i en internationell domstol.

du blir lite upphetsad av senaste bombningen av shoppingcentret,, as
Citera
2022-06-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Det kommer de kunna förklara det kan jag lova dig, alternativen är många: det var ett vapenlager, de va Ukraina själv som sprängde det,, osv osv

De brukar dessutom hävda 2 olika versioner samtidigt.
Citera
2022-06-27, 17:24
Medlem
leachs avatar
Citat:

Min fetade i ditt inlägg. Vad härligt att du vet mer än en eventuell internationell domstol skulle göra
Citera
2022-06-27, 17:25
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Jag skriver mer eller mindre ALLTID på svenska här, men eftersom att det går lite snabbare och är enklare för mig att ta det på mitt eget språk så tog jag tillfället i akt. Det är ju helt legitimt att använda engelska här, så naturligtvis gör jag det när jag vill svara snabbt. Passar det inte herr? I så fall är du så välkommen till att skaffa dig lite mer underlag för dina konspiratoriska tankar och konstateranden genom att ge dig ut och se/prata med världen. Sedan vet jag inte vilken vinkel du pratar om som inte hör hemma i denna tråd, för isåfall har jag ett antal utav dina "vinklar" sparade framför mina ögon, som dess utom är bra mycket längre ifrån rådande tråds ämne än mina. Vad ville du försöka säga med detta sista? Att det inte passar din såkallade intellektuella överhöghet så fort du blir ifrågasatt? Eller vad var det som var "intressant" i min vinkel? (där var ju för fan ingen vinkel mer än att jag ifrågasatte din verklighetsförankring). Sluta sprida propaganda om du inte kan svara på varför du gör det ok. Ditt tillförande till tråden har varit mer eller mindre NADA vad det gäller konflikten i sig själv. Om du har glömt kan VI påminna dig

I dagens meningsutbyte upplyste jag om att Moldavien och Vitryssland inte är medlemmar i Nato och samtidigt gränsar till Ukraina. Jag förstår inte vad jag mer behöver ge mig ut i världen för, för just detta konstaterande. Därutöver har jag svårt att se vad detta konstaterande har med konspirationer att göra, än mindre med propaganda. Men veva på du om du så önskar.
Citera
2022-06-27, 17:25
Medlem
Citat:

Ja det är det, och 'that rule based order' är ju självklart inget som Ryssland är i närheten av att vara inräknade i. Du verkar vara lite övertroende på hur saker och ting i den RIKTIGA världen fungerar. Murmansk är inte typ exemplet på hur man sköter hand om en flottbas ok. Att stjäla andras uppfinningar eller kopiera hamburgare utan skam är inte precis ett typ-exempel på hur man skapar sig rätt till uttalanden i "the rule based order". Hur vilsen kan man bli i sin önskan om att plundradet,plågan och förstörandet utav oskyldiga Ukrainare kan bli talan för makt och tillhörande "världens råd". Har du fortfarande inte förstått att ingen har eller kommer att ta Ryssland på allvar när de spyr ur sig lögner och galla om vad DE vill. Helt ovidkommande vad de vill, och har alltid varit. De har bara inte förstått det fortfarande.....efter 600 år
Citera
2022-06-27, 17:28
Medlem
Taggads avatar
Citat:

Om man vägrar betala så är det "inte betalt" vilket avslöjar att du ljuger.
Senast redigerad av Taggad 2022-06-27 kl. 17:33.
Citera
2022-06-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
I dagens meningsutbyte upplyste jag om att Moldavien och Vitryssland inte är medlemmar i Nato och samtidigt gränsar till Ukraina. Jag förstår inte vad jag mer behöver ge mig ut i världen för, för just detta konstaterande. Därutöver har jag svårt att se vad detta konstaterande har med konspirationer att göra, än mindre med propaganda. Men veva på du om du så önskar.
Och jag upplyste dig om saker jag vet, som till exempel hur Moldavien försöker nå alla medel nödvändiga för att ingå i både EU samt NATO. Sedan upplyste jag dig vänligt om vad som är riktiga länder och inte. Vad du eller någon annan tror eller anser om detta är naturligtvis fullständigt ovesäntligt med. Som jag sade - OM du nu MÅSTE använda andra länder som ett verktyg i din agenda, använd dig isåfall åtminstone utav riktiga länder. Tack på förhand
Citera
2022-06-27, 17:29
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek

Det är inte så svårt att förstå vad en majoritet i tråden anser tillför något, det räcker med att läsa tiotalet inlägg för att få klarhet i saken. Heja heja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in