Citat:
Ursprungligen postat av
raggarsvin90
Jag har nog aldrig upplevt en natt och tänkt på att jag inte kan se månen. Med tanke på era pantade svar, förmodar jag detsamma från er.
Jag har självklart upplevt månlösa nätter, flera nätter per månad.
Det är ju även dessa nätter jag planerar in om jag ska ta astrofotografier.
Citat:
Ursprungligen postat av
raggarsvin90
Ett förtydligande... Eftersom jag kan se månen på dagen ofta, så borde varken månen eller solen synas på andra sidan jorden, då bolljorden bör skymma betraktarens från att se dem. Det borde lika ofta vara tvärt om, vilket jag frågar om folk här brukar uppleva.
Ja, det är så klart det fungerar så. Det vet ju även du så klart. För du är väl så gammal att att du gått ut grundskolan?
Citat:
Ursprungligen postat av
raggarsvin90
Jazzil: Nej, jag har aldrig sagt att jorden är platt men jag har kunnat tala för teorin. Att du tror på NASAs bilder, trots att du troligtvis fått otroliga brister utpekat för dig, får stå för dig.
Du har inte visat några brister alls. Det enda du har gjort är att länka till Youtube-klipp där människor medvetet ljuger om massa saker.
Så jag upprepar, du har inte visat en (1) enda bild som har brister i sig.
Men varsågod, visa en bild och med egna ord förklara bristerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
raggarsvin90
För att förstå lögnen, måste man lära känna lögnarna. Jag förstår om ingen av er vill gå in på frimurarna. Möjligtvis är en eller fler av er anställda grindvakter. Tråden är till för oss som vill diskutera konspirationer, eftersom vi INTE går på de officiella förklaringarna, som ni är här och spammar.
Inget av det du skriver här har med jordens form att göra. Sluta röka på och släpp allt trams om frimurare och skit.
Det är ju uppenbart varför du undvek att svara på mitt inlägg om att NASA och ”eliten” inte har något med jordens form att göra.
Det är detta inlägget:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt