2022-06-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Din teori att Ryssland tjänar på att inte kunna betala sina skulder. Att överhuvudtaget ha hamnat i denna situation har med saken att göra. Innan man går till krig måste man tänka över följderna.

Detta är en katastrof----för Ryssland.

Europas industri stänger ner just nu. Elbrist, råvarupriser och att ingen vill investera är orsaken. Allt kan spåras till konflikten i Ukraina.
Citera
2022-06-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Ok, jag förklarar: du tror man är en vinnare om man inte kan betala av på sina lån, o så kan man ju se det kortsiktigt,, men det som händer i nästa steg är att man inte får några nya lån,,,😳
Du och alla andra idioter ignorerar att det finns en motpart – dom som Ryssland är skyldiga pengar och som blir utan betalning. Deras värdepapper blir värdelösa när det är olagligt för Ryssland att betala. Det kommer att leda till en finanskrasch, en krasch som redan har börjat.
Citera
2022-06-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
NATO har dragit vissa lärdomar av Ukrainakriget:

NATO konstaterar också:

Så är det ju. Finns väl ingen som tycker annorlunda.
Okay - NATO har alltså i nuläget bara 40.000 soldater?

Inte konstigt att de inte vill in och fajtas i Ukraina.
Citera
2022-06-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Du och alla andra idioter ignorerar att det finns en motpart – dom som Ryssland är skyldiga pengar och som blir utan betalning. Deras värdepapper blir värdelösa när det är olagligt för Ryssland att betala. Det kommer att leda till en finanskrasch, en krasch som redan har börjat.
Och en hel del av dessa placerare finns i Polen... - samt i London.
Citera
2022-06-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Många i USA inser att det långsiktiga målet för USA var att skaffa sig militär och ekonomis hegemoni i Östeuropa. Om man förlorar Ukraina (efter massvis med miljarder satsade på det) så är det naturligtvis ett stort nederlag för den drömmen, dessutom drabbar det USA.s trovärdighet inför flera andra NATO-länder i Östeuropa.

Er østeuropæiske NATO lande med i NATO helt frivilligt? - Ja det er de.

Er der nogen østeuropæiske lande som ønsker at forlade NATO? - Nej det er der ikke.

Er østeuropæiske lande økonomisk selvstændige lande, som for en dels vedkommende har tilsluttet sig EU helt frivilligt? - Ja det er de.

Er der nogen østeuropæiske lande som har ansøgt om at blive Russisk lydstat, med økonomisk og militær afhængighed af Rusland? - ja det har Hviderusland uformelt.
Citera
2022-06-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Europas industri stänger ner just nu. Elbrist, råvarupriser och att ingen vill investera är orsaken. Allt kan spåras till konflikten i Ukraina.
Stänger Europas industri ned nu???? Du menar att det är semestertider i Tyskland, Frankrike, England. Jo visst stänger dom ner, som varje år
Citera
2022-06-27, 15:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Många i USA inser att det långsiktiga målet för USA var att skaffa sig militär och ekonomis hegemoni i Östeuropa. Om man förlorar Ukraina (efter massvis med miljarder satsade på det) så är det naturligtvis ett stort nederlag för den drömmen, dessutom drabbar det USA.s trovärdighet inför flera andra NATO-länder i Östeuropa.
Bra inlägg! Ren tur för Washington under rådande omständigheter att resten av EU tog Litauen i örat i grevens tid och att inte ryssarna hann göra något med den bjussiga passningen från Vilnius. Hur hade det sett ut, om Ryssland fick den här korridoren till Kaliningrad serverad mitt framför näsan på Nato? Då hade den sista spillran av trovärdighet varit definitivt bortblåst.
Citera
2022-06-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Fullständigt nonsens och som taget från en rosa himmel. Och hur många med lite civiliserat sinne tror du tar din info på allvar?? Samma 1963 års propagandastil utan någon som helst utveckling eller finess. Själv hade jag skämts om jag hade bevisat mig vara så eftersläpande
Citera
2022-06-27, 15:53
Medlem
Citat:
Vems värdepapper blir värdelösa om jag får fråga?
Citera
2022-06-27, 15:53
Medlem
Citat:
Hur många av alla storbanker och hedgefunds som krisade 2008-11, i USA och i Europa, åkte på att själva betala för sina felspekulationer, skulder och skenande förluster??

Vad jag minns var det i nitton fall av tjugo skattebetalarna som landade med notan.
Jämförelsen haltar rejält ..
Citera
2022-06-27, 15:54
Medlem
Citat:
Är skit kompis
Citera
2022-06-27, 15:55
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty_
Mest troligt bara trams-propaganda. En ugn i ett stålverk är inte vedeldad om du tror det. Elen fungerade knappast (vilket både klipp och bilder bevisar)

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Några kanske går på gas? Lär det finnas gott om...
Jag har läst att en del ugnar även går på skitsnack och osanningar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in