2022-06-23, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Trädgårdsdrömmen var som flera av oss påpekat, naiv. Minns inte var jag läste det, men det var tydligen bara ogräset som växt, tur att man kan köpa växter så det blir superhäftigt bloggcontebt utan för mycket arbete

Läste också det, tror det kan ha varit i en frågestund på stories! Kul att för grannarna att vattna en influensers ogräs, men de har säkert fått betalt för det.
Citera
2022-06-23, 15:13
Medlem
Alltså senaste inlägget på bloggen, det om Sundborn… vet inte vad det är, kanske de korta osammanhängande meningarna eller nåt - men herre gud vad ~*cringe*~ det kändes. Uhhhh.
Citera
2022-06-23, 15:42
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillyboys
Alltså senaste inlägget på bloggen, det om Sundborn… vet inte vad det är, kanske de korta osammanhängande meningarna eller nåt - men herre gud vad ~*cringe*~ det kändes. Uhhhh.
Vissa meningar var helt sjuka.
Tex denna: ”Naturen kallar sekunden sommaren är här.”
Vad betyder det ens?? Även om det är en felskrivning där orden kastats omkring och det egentligen ska stå ”sekunden naturen kallar sommaren är här” tex blir det helt fel.
Citera
2022-06-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Vad betyder det ens?? Även om det är en felskrivning där orden kastats omkring och det egentligen ska stå ”sekunden naturen kallar sommaren är här” tex blir det helt fel.

Det är lite orättvist tycker jag att någon som själv inte kan utrycka sig bättre än såhär får ge ut ett flertal böcker på förlag.
Citera
2022-06-23, 16:48
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Det är lite orättvist tycker jag att någon som själv inte kan utrycka sig bättre än såhär får ge ut ett flertal böcker på förlag.
Känner samma. När vi ~vet~ att det garanterat finns en himla massa människor som är avsevärt mer begåvade än Elsa som ratas av förlagen…
Antar hon menar att naturen kallar på henne så fort sommaren är här… men det är plumpt och otydligt, flummigt som mycket annat i hennes formuleringar.
Citera
2022-06-26, 17:48
Medlem
Elsa är verkligen aldrig nöjd. Ständigt är det nya trender att följa, nya renoveringar att göra, nya saker att köpa och gamla saker att byta ut. Nyligen så skrev hon på bloggen att hon ska göra om i sovrummet på Gotland. Tidigare har hon ju uttryckt att hon är klar med Gotlands-huset.
Citera
2022-06-27, 09:15
Medlem
Jaha, Sveriges Mästerkock VIP var det hon spelade in i vintras i sin blå klänning då… hur tror vi det går? Satsar definitivt en hundring eller två på att Elsa kommer gråta minst en gång.
Citera
2022-06-27, 11:41
Medlem
Ventilos avatar
Citat:

Det är dock inte en särskilt sjuk mening. Om man förtydligar den ska det stå ”naturen kallar [på mig] sekunden [som] sommaren är här”. Konstigt formulerad för att vara supertydlig ja, men inte särskilt svårt att förstå vad hon menade ändå.
Citera
2022-06-27, 12:06
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventilo
Det är dock inte en särskilt sjuk mening. Om man förtydligar den ska det stå ”naturen kallar [på mig] sekunden [som] sommaren är här”. Konstigt formulerad för att vara supertydlig ja, men inte särskilt svårt att förstå vad hon menade ändå.
Nej, såklart. Var mest jag som var lite seg i skallen och hade behövt det lite tydligare.
Tycker dock hon generellt har ett luddigt språk.
Citera
2022-06-27, 14:14
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Nej, såklart. Var mest jag som var lite seg i skallen och hade behövt det lite tydligare.
Tycker dock hon generellt har ett luddigt språk.

Tycker den meningen var vacker och lite Harry Martinsson över den. Kanske snarare så att du inte läser så mycket svensk lyrik?

Sen tycker jag över lag att Elsa skriver rätt dåligt. Men just den meningen var det inget fel på i sammanhanget.
Citera
2022-06-27, 14:57
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tycker den meningen var vacker och lite Harry Martinsson över den. Kanske snarare så att du inte läser så mycket svensk lyrik?

Sen tycker jag över lag att Elsa skriver rätt dåligt. Men just den meningen var det inget fel på i sammanhanget.

Jag läser extremt mycket jo. Martinson (som för övrigt stavas med bara ett S) tillhör visserligen inte favoriterna (vare sig Harry eller Moa).
Jag har redan skrivit att jag var trött i skallen och inte kopplade direkt. Herregud.
Citera
2022-06-27, 18:07
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Jag läser extremt mycket jo. Martinson (som för övrigt stavas med bara ett S) tillhör visserligen inte favoriterna (vare sig Harry eller Moa).
Jag har redan skrivit att jag var trött i skallen och inte kopplade direkt. Herregud.

Haha visste att du skulle kommentera att jag skrev med två s. Jag orkade inte ändra autocorrect på mobilen. Herregud själv.

Nu är som sagt varken Elsas eller Sofias språk i närheten av någon poets. Inte Sandras heller för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in