• 1
  • 2
2022-06-27, 10:28
Medlem
Kommer spendera några veckor på västkusten kring Göteborg (har tillgång till bil) i sommar och undrar över bästa nakenbad. Vill ha vuxet nakenbad där möjlighet/plats till mys även finns om lusten faller på. (Vill ligga med mitt sällskap, inte träffa nån på stranden, men störs inte av ev åskådare/nån som passerar.)

Tips?
Citera
2022-06-27, 10:57
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klockaren99
Kommer spendera några veckor på västkusten kring Göteborg (har tillgång till bil) i sommar och undrar över bästa nakenbad. Vill ha vuxet nakenbad där möjlighet/plats till mys även finns om lusten faller på. (Vill ligga med mitt sällskap, inte träffa nån på stranden, men störs inte av ev åskådare/nån som passerar.)

Tips?

Man kan hitta bra lite avskilda klippor runt Amundön utanför Bildal (bro dit). Dock är det ju inget arrangerat nakenbad om du önskar vara naken hela tiden. Där har jag haft en del trevliga stunder. Men du kanske vill ha strand? Själv tycker jag just skrevor och klippor är bäst. Solvarma och inte sand på oönskade ställen.
Citera
2022-06-27, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Man kan hitta bra lite avskilda klippor runt Amundön utanför Bildal (bro dit). Dock är det ju inget arrangerat nakenbad om du önskar vara naken hela tiden. Där har jag haft en del trevliga stunder. Men du kanske vill ha strand? Själv tycker jag just skrevor och klippor är bäst. Solvarma och inte sand på oönskade ställen.

Tack för tips!
Jättegärna klippor/skrevor. Jag vill mest hitta ett ställe där vi kan bada nakna om vi vill utan att nån ringer polisen. Arrangerat bad inget måste, tvärtom jag gillar spontant o naturligt, så bra tips.
(Är dåligt bevandrad på västkusten och är i princip ett helt vitt blad för mig)
Citera
2022-06-27, 11:18
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Tack för tips!
Jättegärna klippor/skrevor. Jag vill mest hitta ett ställe där vi kan bada nakna om vi vill utan att nån ringer polisen. Arrangerat bad inget måste, tvärtom jag gillar spontant o naturligt, så bra tips.
(Är dåligt bevandrad på västkusten och är i princip ett helt vitt blad för mig)

Jag tror ingen ringer polisen om du/ni går en bit bort från ( ordnad badplats) där familjer finns. Det har fungerat toppen för oss både att bada och övrigt. Dock är riskfritt att någon ser eller att ni ser andra som har det skönt när man går runt där.
Citera
2022-06-27, 11:23
Medlem
Ok, om jag ev uttryckte mig dåligt i min fråga. Jag vill hitta ställen på västkusten där jag kan kasta mina kläder om jag vill bada. Har usel koll på västkusten så har ingen koll alls och efterfrågar därför tips.
Vill definitivt inte ha nån barn-/familjestrand.
Söker inte ett arrangerat nakenbad/naturistbad, utan jag vill mest ha ett ställe där jag kan bada naken utan att någon upprörs. Jag har nytt sällskap så vi ligger en hel del just nu så därför kommer vi säkerligen vilja ligga med varandra och därför vill jag gärna ha möjlighet att göra detta utan att behöva packa ihop och åka hem. Om det är vid sanddyner, klippskrevor, etc kvittar.

Jag har noll koll på västkusten så jag vill inte åka på vinst och förlust mot vattnet för att upptäcka ”jaha här är en hamn” eller ”jaha, här är västkustens största familjestrand”.
Citera
2022-06-27, 11:37
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ok, om jag ev uttryckte mig dåligt i min fråga. Jag vill hitta ställen på västkusten där jag kan kasta mina kläder om jag vill bada. Har usel koll på västkusten så har ingen koll alls och efterfrågar därför tips.
Vill definitivt inte ha nån barn-/familjestrand.
Söker inte ett arrangerat nakenbad/naturistbad, utan jag vill mest ha ett ställe där jag kan bada naken utan att någon upprörs. Jag har nytt sällskap så vi ligger en hel del just nu så därför kommer vi säkerligen vilja ligga med varandra och därför vill jag gärna ha möjlighet att göra detta utan att behöva packa ihop och åka hem. Om det är vid sanddyner, klippskrevor, etc kvittar.

Jag har noll koll på västkusten så jag vill inte åka på vinst och förlust mot vattnet för att upptäcka ”jaha här är en hamn” eller ”jaha, här är västkustens största familjestrand”.
Om du gillar sandstrand så finns det Vilshärads strand norr om Halmstad.
Citera
2022-06-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jag har hört otaliga gånger att nakenbad inte handlar om sexualitet, hur ska ni ha det egentligen?

Jag kan bara svara på hur jag funkar. Jag tycker det är härligt att bada naken. Jag har en ny kille jag träffar som jag tycker det är väldigt trevligt att ligga ofta med. Vill gärna kombinera de två.

Har dock inget intresse/avsikt att gå med i naturist/nudist-sammanhang.
Citera
2022-06-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Om du gillar sandstrand så finns det Vilshärads strand norr om Halmstad.

👍👍 ska undersöka.
Citera
2022-06-27, 11:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag kan bara svara på hur jag funkar. Jag tycker det är härligt att bada naken. Jag har en ny kille jag träffar som jag tycker det är väldigt trevligt att ligga ofta med. Vill gärna kombinera de två.
Försöker ni ha sexuellt mys på ett nakenbad så kommer ni att gripas av polisen.
Citera
2022-06-27, 13:00
Bannlyst
Grebbestad (camping) eller Fjällbäcka... Ingen där bryr sig om din pillesnopp.
Citera
2022-06-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Försöker ni ha sexuellt mys på ett nakenbad så kommer ni att gripas av polisen.

Jag kanske uttryckte mig slarvigt.
Har ingen egen brygga/strand men vill bada naken.
Har inte tänkt ha sex mitt på strand med massa folk. Har heller inte tänkt mig nåt organiserat nakenbad. Jag vill gärna bada naken, men har inget behov av att göra det i grupp med andra.

Jag söker tips på platser där det är möjligt att bada naken med min kille och kanske även möjligt att ha sex antingen pga omgivningens beskaffenhet (t ex skrevor, avskilda platser) eller pga ”accepterat”.

Min kommentar om andra är bara för att illustrera att jag inte behöver ett ställe där det är helt öde, jag störs inte av att någon ev skulle gå förbi och se nåt eller ens om någon skulle titta en stund. Med det menas inte att jag skulle ligga med min kille på en strand full med människor.
Citera
2022-06-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajasnajas
Grebbestad (camping) eller Fjällbäcka... Ingen där bryr sig om din pillesnopp.

Tack för tips, hoppas det är ok med snippa också då det är det jag har. Camping är inte min stil, men ska undersöka fjällbacka
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in