2022-06-27, 11:07
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
I mataffärerna låser de in smörpaket i såna larmboxar som de annars hade till elektronikprylar. Det rapporteras också om bråk i butiker för folk blir förbannade och/eller desperata när produkter saknas. Det här är bara början, i höst när sparpengarna är slut och man inte har något jobb att gå till kommer frustrationen att tillta. Många hoppas nog nu att det är övergående men när de ser att det istället bara blir värre och värre så kommer hopplösheten.

Nu gäller det för Putin att producera mycket billig vodka så att ryssarna kan supa ned sig istället för att göra revolution.

Blir kanske som på 90talet då medellivslängden sjönk 5 år pga att 6miljoner ryssar söp ihjäl sig.
Citera
2022-06-27, 11:08
Medlem
Citat:
Är du i Sverige bör du kunna läsa det, det kan jag när jag har min VPN på Sverige. Kanske försöker du på något mobilnät inte fast internet? Mobilbolagen kanske har någon censur.
Jag är för oteknisk, VPN säger inte mig någonting 😂
Citera
2022-06-27, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jävlar. Ryssråttornas ammoförråd sprängs hela tiden nu. En strid ström av filmer dyker upp. Satan va HIMAR gör gott nu.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1541333361863573504?t=-gRGkVjYYslPPcJA-oLXbw&s=19
Fan vad överraskad du kommer bli när Zelensky annonserar att de ger upp och sätter sig vid förhandlingsbordet och får svälja sats efter sats från Putin utan att få något tillbaka.
Citera
2022-06-27, 11:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Precis och dessutom är det inte USA som ensamma slåss mot ryssarna utan hela Europa vilket gör att man kan lägga till ett par hundra miljoner invånare till att rekrytera ifrån.
Enda nackdelen är att 99% är då egentligen inte speciellt bra tränade att utöva strid, vilket ger att ordet kanonmat blir aktuellt. Folk kommer helt enkelt att slaktas på slagfältet.

Jag tror det gäller alla europeiska storkrig? Hur många hade en bra träning efter att par år in i första eller andra världskriget? Detta är inget litet lyxigt kolonialkrig mellan en västmakt (Eller Ryssland) och ett U-land. Ett gammal hederligt industrikrig innebär nog per automatik kanonmat och slakt av dåligt tränade män. Det blir en fråga om vem som kan producera vapen fortare än de sprängs och skicka fram nya soldater in i eld och död.

Citat:
Ursprungligen postat av Bollibompa20
Alltså 95% av ryzzen vill inte ha en VazLada, hellre utan bil.

Jag läste att gamla begagnade bilar från Sovjettiden blivit populära. Billiga och enkla att laga utan reservdelar, de behöver bara lite ståltråd!
Citera
2022-06-27, 11:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
I mataffärerna låser de in smörpaket i såna larmboxar som de annars hade till elektronikprylar.

Ett säkert tecken att det går bra för Ryssland när matprodukter som tillverkas inom landet säljs med larmboxar eller hur. Inget oroväckande alls för somliga i tråden.
Citera
2022-06-27, 11:12
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Så här ser det ut och jag tror att NATO-mötet kommer att handla om det enbart. Och det man kommer fram till är att man ska göra en jättesatsning som kommer att kosta xxx miljarder dollar. Det i en tid med recession och inflation och hotande energibrist och kraftigt ökade kostnader. Den sociala oron vi kanske får erfara även på våra breddgrader ska inte underskattas:

Jordan Schachtel @ dossier.substack.com
@JordanSchachtel
It's worth thinking about why $100 billion in allotted dollars, and the entire intelligence apparatus of Europe, NATO, and the United States cannot sufficiently push back the Russian army, which is now mopping the floor with UKR mil.

What went wrong, and how do you fix it?
Placing politics, ideology, and strategy aside, let's focus on the precise question.

Why can't these powers achieve their objective?
They've been wanting to kick Russia out of Ukraine for several months. What happened? They've been wanting to collapse Russia's economy for several months. What happened?
https://twitter.com/JordanSchachtel/status/1541206988666945536?s=20&t=kPCVhm0xpG1HT8IqNrecaA
Pengar är väl normalt papperslappar med siffror på. Har inget verkligt värde (nu rationalisera man väl bort pappret. Får bara siffror ute på nätet kvar) Det som har värde är det som man kan köpa för pengar.

Vad jag förstår har ryssarna gott om olja, gas och ved så dom behöver inte frysa. De har tydligen fått ordning på jordbruket, de producerar tillräckligt med konstgödsel och jordbruksprodukter. De behöver inte svälta.

Kina köper gärna gas och olja från Ryssland, så ryssarna kan säkert få både få the, bananer och mycket annat som man önskar därifrån.

USA som har världens största statskuld kan väl se en ljusning nu. De kan få bättre betalt på världsmarknaden för sin gas, sin olja och mycket annat de har att sälja, nu när de blivit av med en betydande konkurrent. Även om man skänker vapen till Ukraina kan man p.g.a. oron i världen säker sälja en hel del vapen också. Vilket ger sysselsättning till arbetslösa i USA. Så USA är nog den enda nation som kan vinna på kriget i Ukraina.

Förlorarna finns i första hand i Europa. Då i första hand Ukraina där människor dör varje dag och bebyggelse läggs i ruiner. Och i Västeuropa där det inte produceras tillräckligt av väsentliga råvaror för det egna behovet.
Citera
2022-06-27, 11:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Blir kanske som på 90talet då medellivslängden sjönk 5 år pga att 6miljoner ryssar söp ihjäl sig.

Ja mycket blir nog som då, men nu med döda män, fäder, bröder som kommer hem i kistor. Som lök på laxen.

Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Jag är för oteknisk, VPN säger inte mig någonting 😂

Kan du inte komma år RT hemma med fast internet? Då beror det på att internetleverantören censurerar. Jag trodde inte de gjorde det i Sverige.
Citera
2022-06-27, 11:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fan vad överraskad du kommer bli när Zelensky annonserar att de ger upp och sätter sig vid förhandlingsbordet och får svälja sats efter sats från Putin utan att få något tillbaka.

Nåväl.., en till som är 100 % övertygad om krigets utgång.., så säg mig när är Putins "V" dag ?

När är kriget vunnet ?
Senast redigerad av Snapcount 2022-06-27 kl. 11:25.
Citera
2022-06-27, 11:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Ukraine claims to use 500 Javelin missiles every day.

https://edition.cnn.com/2022/03/24/politics/ukraine-us-request-javelin-stinger-missiles/index.html

Om du bemödar dig att läsa texten så hittar du källhänvisningar, svårt
Skäms du inte när du hittar på egna citat till artiklar. Att ukraine claims finns inte med i artikeln alls.

Det är så förbannat svårt att tro på ett enda ord du skriver så vanligtvis hoppar man över dina poster. Vilket får mig att tro att du jobbar för CIA. För så jävla kasst som du propagerar för Ryssland gör att man bara tror ännu mindre på Ryssland.
Senast redigerad av Conception 2022-06-27 kl. 11:39.
Citera
2022-06-27, 11:22
Medlem
Mindbusinesss avatar
Alla ryssar uppskattar inte kriget.
” Tiotusentals ryssar lämnar efter invasionen: ”Vill inte leva i en fasciststat””
https://sverigesradio.se/artikel/tiotusentals-ryssar-lamnar-landet-efter-invasionen
Citera
2022-06-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ja mycket blir nog som då, men nu med döda män, fäder, bröder som kommer hem i kistor. Som lök på laxen.

Kan du inte komma år RT hemma med fast internet? Då beror det på att internetleverantören censurerar. Jag trodde inte de gjorde det i Sverige.

RT blev blockad väldigt snabbt efter utbrottet av invasionen. Tror inte det tog en vecka ens.
Citera
2022-06-27, 11:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ukrainska specialstyrkor är inne på ryskt territorium och saboterar militära mål. Härlig läsning

https://www.thetimes.co.uk/article/40538170-f3b6-11ec-beb3-8cbcdd742a95?shareToken=63f22ddfe3fc5f13204fc574d3 dea272#

Bra artikel, Putins avmilitarisering har skapat det mest militaristiska folket i välden. Oroväckande att de fått lika stora förluster som ryssarna nu. "Ukraine’s casualty rate, far lower than Russia’s in the first weeks of the war, is now approaching parity with the invading force, "

De tycker att västerländska automatkarbiner är bättre än Kalasjnikov. "upgrading their AKMs to FN SCAR-L rifles,"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in