2022-06-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Varför kan ryssarna sätta upp en arme på 20 milj och inte USA?

Man måste ju titta på beolkningsunderlag.

USA 329.5 miljoner (15-64åringar (64.7 procent av totalen

Ryssland 144.1 miljoner 15-64åringar (65.5 procent av totalen)

Så kan du förklara för mig varför USA inte kan producera 20 milj soldater men Ryssland kan. USA har mer en dubbelt så stor befolkning än Ryssland. Om man tittar på födelsetalen när gäller grädden av värnpliktiga man vill ta ut 18-25år så var de ryska födelsetalen bajs 17-30år sedan jmf med USA.

Precis och dessutom är det inte USA som ensamma slåss mot ryssarna utan hela Europa vilket gör att man kan lägga till ett par hundra miljoner invånare till att rekrytera ifrån.

Enda nackdelen är att 99% är då egentligen inte speciellt bra tränade att utöva strid, vilket ger att ordet kanonmat blir aktuellt. Folk kommer helt enkelt att slaktas på slagfältet.
Citera
2022-06-27, 10:35
Medlem
Citat:
13 procent är egna ryska myndigheters siffror. 33 procent om man frågar invånarna själva. Det är de siffror jag har hittat. Det är innan kriget.

Det som har hänt efter kriget startade är att arbetslösheten går upp. Priserna går upp. Stölderna av mat verkar ha ökat.

Enligt de ryska youtubekanaler jag tittar på säger de och visar att det finns mat men priserna har gått upp kraftigt. Affärer börjar låsa in eller stöldbegärlig mat. Det är också färre kunder i butikerna.

Bilindustrin verkar vara kraftigt påverkad. Antal sålda bilar verkar ha gått ner med 85-95 procent.

Det de centrala myndigheterna är rädda för är att lokala myndigheter stoppar export av sina produkter till andra delar av landet. Man började se tendenser i början sanktionerna av det. Men myndigheterna lyckades stoppa det. Mest kända exemplet var Socker. Ett annat problem på sikt som verkligen kan innebära stora problem för Ryssland är att de kommer troligen börja sakna kritiska reservdelar till tågen. Flyget kan ryssarna klara sig utan eller i mindre omfattning. Men de klarar sig inte utan järnvägstransporter.

Tittar man på Rysk export och import så ser man problemen framför sig. Exporten funkar relativt bra. Men importen har rasat. Ryssarna importerade maskiner, system och verktyg. Ryssarna kan säkert fixa en del av underskotten men inte helt och deras egna maskiner och verktyg kommer vara dyrare att producera och inte lika effektiva.

Sanktioner tar ofta lång tid innan det märks. Titta på tyskland under WWI. Det tog 3-4år innan krisen var fullbordad. Detsamma med dagens Iran det tog några år innan det verkligen började märkas.
Alltså 95% av ryzzen vill inte ha en VazLada, hellre utan bil.
Citera
2022-06-27, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Ukraine claims to use 500 Javelin missiles every day.

https://edition.cnn.com/2022/03/24/politics/ukraine-us-request-javelin-stinger-missiles/index.html

Om du bemödar dig att läsa texten så hittar du källhänvisningar, svårt

Läs om artikeln och gör rätt.
Citera
2022-06-27, 10:36
Medlem
X3treams avatar
USA: G7-landene øker tollsatsene på russiske varer
G7-landene vil øke tollsatsene på russiske varer og vil kanalisere pengene til Ukraina, ifølge Det hvite hus.

President Joe Biden og de øvrige G7-lederne «vil be om myndighet til å bruke inntektene fra nye tollsatser på russiske varer til å hjelpe Ukraina og sikre at Russland betaler prisen for krigen sin, sier en høytstående amerikansk tjenesteperson. (NTB)

Detta är smart, men de borde även öka tullar för länder som köper olja från Ryssland, på det viset straffas Kina hårt. Hoppas det sker.
Citera
2022-06-27, 10:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
USA: G7-landene øker tollsatsene på russiske varer
G7-landene vil øke tollsatsene på russiske varer og vil kanalisere pengene til Ukraina, ifølge Det hvite hus.

President Joe Biden og de øvrige G7-lederne «vil be om myndighet til å bruke inntektene fra nye tollsatser på russiske varer til å hjelpe Ukraina og sikre at Russland betaler prisen for krigen sin, sier en høytstående amerikansk tjenesteperson. (NTB)

Detta är smart, men de borde även öka tullar för länder som köper olja från Ryssland, på det viset straffas Kina hårt. Hoppas det sker.

Så vitt jag vet.., har inte G7 den tyngden. De kan väl sist och slutligen bara bestämma om sina egna länders sanktioner som införs. Sedan så skall man nog komma ihåg att Kina även kan ta sina egna åtgärder om man trycker på för hårt, tex införa större exportrestriktioner på "rare earth minerals".
Citera
2022-06-27, 10:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
13 procent är egna ryska myndigheters siffror. 33 procent om man frågar invånarna själva. Det är de siffror jag har hittat. Det är innan kriget. Det som har hänt efter kriget startade är att arbetslösheten går upp. Priserna går upp. Stölderna av mat verkar ha ökat.

Enligt de ryska youtubekanaler jag tittar på säger de och visar att det finns mat men priserna har gått upp kraftigt. Affärer börjar låsa in eller stöldbegärlig mat. Det är också färre kunder i butikerna.

Bilindustrin verkar vara kraftigt påverkad. Antal sålda bilar verkar ha gått ner med 85-95 procent. Det de centrala myndigheterna är rädda för är att lokala myndigheter stoppar export av sina produkter till andra delar av landet. Man började se tendenser i början sanktionerna av det. Men myndigheterna lyckades stoppa det. Mest kända exemplet var Socker. Ett annat problem på sikt som verkligen kan innebära stora problem för Ryssland är att de kommer troligen börja sakna kritiska reservdelar till tågen. Flyget kan ryssarna klara sig utan eller i mindre omfattning. Men de klarar sig inte utan järnvägstransporter.

I mataffärerna låser de in smörpaket i såna larmboxar som de annars hade till elektronikprylar. Det rapporteras också om bråk i butiker för folk blir förbannade och/eller desperata när produkter saknas. Det här är bara början, i höst när sparpengarna är slut och man inte har något jobb att gå till kommer frustrationen att tillta. Många hoppas nog nu att det är övergående men när de ser att det istället bara blir värre och värre så kommer hopplösheten.

Nu gäller det för Putin att producera mycket billig vodka så att ryssarna kan supa ned sig istället för att göra revolution.
Citera
2022-06-27, 10:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Jag saknar att läsa RT. Skulle du kunna ge mig instruktioner i hur jag gör det, med åtanke om att jag är rätt oteknisk?

Är du i Sverige bör du kunna läsa det, det kan jag när jag har min VPN på Sverige. Kanske försöker du på något mobilnät inte fast internet? Mobilbolagen kanske har någon censur.
Citera
2022-06-27, 10:58
Medlem
raskenss avatar
Ukrainska specialstyrkor är inne på ryskt territorium och saboterar militära mål. Härlig läsning

https://www.thetimes.co.uk/article/40538170-f3b6-11ec-beb3-8cbcdd742a95?shareToken=63f22ddfe3fc5f13204fc574d3 dea272#
Citera
2022-06-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Enklast är att ladda ner TOR webbrowser.
Ok, och då kan man söka på RT i den?
Citera
2022-06-27, 11:02
Medlem
raskenss avatar
35000 döda ryssfascister. Jämnt och fin siffra väl värd att firas. Blir lyxlunch i dag
20 förstörda stridsvagnar. En rejäl ökning. Nånting tycks vara på gång.

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1541318913392361472?t=vwEIohI-Gl0c-fTkBOJ7UQ&s=19
Citera
2022-06-27, 11:05
Medlem
raskenss avatar
Jävlar. Ryssråttornas ammoförråd sprängs hela tiden nu. En strid ström av filmer dyker upp. Satan va HIMAR gör gott nu.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1541333361863573504?t=-gRGkVjYYslPPcJA-oLXbw&s=19
Citera
2022-06-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Olika internetleverantörer använder olika metoder för att blockera (censurera!) sidor. Vissa blockerar namnuppslag, andra använder en brandvägg.

Ett alternativ som fungerar mot båda är att använda Tor Browser.
Tack för svar! Går det att ladda ner i mobilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in