2022-06-26, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Har du hänvisat mig till lexbase eller vad vill du nu tro?
Du kan få fram de domar de blivit dömda för, där kan du läsa allt. Att någon arkiverar, innebär inte att du inte kan få ut det du söker längre. Det kan du alltid få ut.

Citat:
Inte allt, det har jag inte sagt. Jag har sagt att man kan få ut det som visar på att jag talar sanning. Men som sagt, ni kanske tror att Skattemynighet, Socialen, domstolsbeslut är lögner.
Lasseliten, hur ska du ha det? Du vänder kappan och byter galoscher i ett rasande tempo.
Jag har alla dokument jag påstått mig besitta. Fritt fram att kontakta rätt ställe och efterfråga rätt dokument. Det borde väl tillochmed du klara av?
2022-06-26, 23:49
Medlem
Citat:
Då så, då kan du om du vill och vågar, begära ut dokumenten som krävs, och se att jag talar sanning.
Men jag antar att du inte kommer att göra det, för återigen, det kommer visa på att jag haft rätt och ni fel.
Men det är lugnt, jag tror de flesta i tråden förstår ändå.
Kan du vara, snäll och vidareutveckla vad du har rätt i som vi har fel?
Att Lydia inte haft ett riktigt jobb? Kom med nåt!
Att Lydia varit en perfekt morsa?
Att Lydia inte haft flera män samtidigt och levt på dom?
Att Lydia inte ska ha, ett långt fängelsestraff?

Berätta var du har rätt och vi ljuger...
2022-06-26, 23:55
Avslutad
Citat:
Då så, då kan du om du vill och vågar, begära ut dokumenten som krävs, och se att jag talar sanning.
Men jag antar att du inte kommer att göra det, för återigen, det kommer visa på att jag haft rätt och ni fel.
Men det är lugnt, jag tror de flesta i tråden förstår ändå.
Men, Du har ju inte uppvisat några dokument, alls.

Två hypotetiska frågor som du kan fundera på

En fråga, om du och jag spelar finns i sjön och du frågar om jag har någon trea.
Om jag då ger dig en trea, fast jag har två treor, ljuger jag då? Du frågade om en trea inte alla mina treor.

Så kan man göra gällande människor och deras eventuella förekommanden i diverse myndighetsregister.
Visst är Sverige bra, som är noga med att spara på gamla dokument?

Om jag mördar min pappa, döms och sitter av mitt straff, är jag inte längre en mördare då?
Eller om jag kommer undan, har jag aldrig varit en mördare då?

Knepigt va, sug lite på dem och svara sen
2022-06-26, 23:57
Medlem
Citat:
Precis, det får en ju att undra om man säger så.

Exakt. Det får en att undra ja, Ibland så känns det som att man har hamnat i någon parallell värld jämfört med våran värld, Det finns ingen här i tråden som inte menar att Lydia skulle dömas till ett fängelsestraff för dödsskjutningen.

Men lik förbannat så lyckas The Three Stooges Vemdalen, mumsbulle, och the one and only Carinah hela tiden få till det att vissa här försvarar det hemska dådet Lydia begick den kvällen.

Jag och flera med mej är genuint intresserad i vad som föranledde denna drastiska handling av Lydia men nej det är inte relevant för tråden, utan det är mer intressant hur Lydia var som barn eller hur många karlar hon har haft i sitt liv.

Men det är väl som dom säger: No brain no pain.
2022-06-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Exakt. Det får en att undra ja, Ibland så känns det som att man har hamnat i någon parallell värld jämfört med våran värld, Det finns ingen här i tråden som inte menar att Lydia skulle dömas till ett fängelsestraff för dödsskjutningen.

Men lik förbannat så lyckas The Three Stooges Vemdalen, mumsbulle, och the one and only Carinah hela tiden få till det att vissa här försvarar det hemska dådet Lydia begick den kvällen.

Jag och flera med mej är genuint intresserad i vad som föranledde denna drastiska handling av Lydia men nej det är inte relevant för tråden, utan det är mer intressant hur Lydia var som barn eller hur många karlar hon har haft i sitt liv.

Det har grävts och diskuterats ganska mycket om det också i tråden. Har du missat det Hasse.?
Däremot kom det fram massor med tillkortakommanden över dom flesta män hon mött...Lydia framställs som nåt hjälplöst offer.
Denna kvinna har en lång bakgrund med psykisk ohälsa. Ett pågående alkoholmissbruk(det tyder promillehalt en på) Är det inte så enkelt att det helt enkelt rann över, brann till, kalla det vad du vill.

Mäste man anklaga offret för saker. Även om han har haft orsak och gjort dumma saker så spelar det inte så stor roll...Jag anser bara att det är en chans till att smutskasta ett offer och försvara en fruktansvärd handling

Även hiur illa behandlad man än blivit i sitt liv så går man inte och hämtar ett hagelgevär och skjuter nån i bröstet!!
Varför då sitta och grotta i hur elak Emil var.... Hur vidriga alls män varit mot stackars Lydia...
Lägg ner och acceptera saken som den är.
Hon är instabil och hade druckit för mycket. Och det brann till ordentligt för henne!
2022-06-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det har grävts och diskuterats ganska mycket om det också i tråden. Har du missat det Hasse.?
Däremot kom det fram massor med tillkortakommanden över dom flesta män hon mött...Lydia framställs som nåt hjälplöst offer.
Denna kvinna har en lång bakgrund med psykisk ohälsa. Ett pågående alkoholmissbruk(det tyder promillehalt en på) Är det inte så enkelt att det helt enkelt rann över, brann till, kalla det vad du vill.

Mäste man anklaga offret för saker. Även om han har haft orsak och gjort dumma saker så spelar det inte så stor roll...Jag anser bara att det är en chans till att smutskasta ett offer och försvara en fruktansvärd handling

Även hiur illa behandlad man än blivit i sitt liv så går man inte och hämtar ett hagelgevär och skjuter nån i bröstet!!
Varför då sitta och grotta i hur elak Emil var.... Hur vidriga alls män varit mot stackars Lydia...
Lägg ner och acceptera saken som den är.
Hon är instabil och hade druckit för mycket. Och det brann till ordentligt för henne!

Det är precis just det jag inte köper, någonting måste ha triggat henne till att begå denna avskyvärda handling, Ingen människa föds ond.
2022-06-27, 07:22
Medlem
Citat:
Det är precis just det jag inte köper, någonting måste ha triggat henne till att begå denna avskyvärda handling, Ingen människa föds ond.
Det har ingen påstått heller. Men en människa med hennes psykiska ohälsa kanske inte borde missbruka alkohol. Antagligen ingen bra kombination.
Det kanske inte behövdes så mycket innan det "brann till"
2022-06-27, 08:06
Avslutad
Citat:
Att du skulle känna Lydia eller Emil!
Att Lydia var trotsig i rätten!
Att Lydias föräldrar och anhöriga dukade upp värsta te partyt i rätten!
Ja jag kan hålla på länge.

Inga härskartekniker här inte, jag är inte du liksom.
Jag bemöter detta kort,

Vem jag känner eller inte känner är irrelevant, då detta inte är någon "Mina Vänner" bok som ska fyllas i.

Lydia VAR trotsig och uppkäftig i rätten.
Hon blev tillrättavisad och käftade emot åklagare, målsägandebiträde och domare.

Lydias föräldrar satt under tingsrättsförhandlingen och avnjöt varsin kopp the, ur medhavd termos.
Att det ens är uppe i tråden, är pga det var så absurt att bevittna, i en fullsatt rättssal.

Med härskartekniker menar jag ditt nedlåtande sätt, "lilla gumman" "då tar vi det igen så att du kanske förstår", du hånar och förminskar, skickar pm och försöker värva nya Lydiakramare, förtalar mig, trots att du inte vet vem jag är, men du inser att jag vet saker som inte får komma fram. Du bevisar din okunnighet i skrift, om och om igen. Liksom

Är det kanske i själva verket så att du tänder på alla cylindrar när jag berättar sanningen, att jag vet vad jag pratar om och att jag känner till mer än du tror, trots att Du inte vet vem jag är.
Är det därför du och din svans anmäler och försöker stoppa mina inlägg, för att tysta mig?

Anonymitet och yttrandefrihet, är varför jag skriver här.
2022-06-27, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lasseliten, hur ska du ha det? Du vänder kappan och byter galoscher i ett rasande tempo.
Jag har alla dokument jag påstått mig besitta. Fritt fram att kontakta rätt ställe och efterfråga rätt dokument. Det borde väl tillochmed du klara av?

Sorry, men du har ju bevisat ännu mindre än vad jag och andra har gjort. Bara för att du säger en sak, så innebär det inte att det är sant.
2022-06-27, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Men, Du har ju inte uppvisat några dokument, alls.

Två hypotetiska frågor som du kan fundera på

En fråga, om du och jag spelar finns i sjön och du frågar om jag har någon trea.
Om jag då ger dig en trea, fast jag har två treor, ljuger jag då? Du frågade om en trea inte alla mina treor.

Så kan man göra gällande människor och deras eventuella förekommanden i diverse myndighetsregister.
Visst är Sverige bra, som är noga med att spara på gamla dokument?

Om jag mördar min pappa, döms och sitter av mitt straff, är jag inte längre en mördare då?
Eller om jag kommer undan, har jag aldrig varit en mördare då?

Knepigt va, sug lite på dem och svara sen

Oj, har du fortfarande inte läst det jag har skrivit? Då tar vi det igen: Du kan hitta svaren hos Skattemyndigheten och hos Soc. Det har jag sagt ett antal gånger nu, enbart för att bevisen ska komma från en källa utanför min kontroll och kanske mer trovärdig enligt er.
Vad var det som du inte förstod enligt det?
Precis, man kan få reda på allt beroende på hur och vad man frågar efter. Tackar dig för att du håller med mig.
2022-06-27, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Kan du vara, snäll och vidareutveckla vad du har rätt i som vi har fel?
Att Lydia inte haft ett riktigt jobb? Kom med nåt!
Att Lydia varit en perfekt morsa?
Att Lydia inte haft flera män samtidigt och levt på dom?
Att Lydia inte ska ha, ett långt fängelsestraff?

Berätta var du har rätt och vi ljuger...

Jag har ju redan berättat vart du kan få informationen angående arbeten hon har haft. Vad är det du inte förstår?
Jag har aldrig sagt att hon varit en perfekt mamma, jag har aldrig stött på en perfekt mamma, för då hade nog inte samhället sett ut som det gör.
Levt på män? Okej, så det är förbjudet att bjuda sin flickvän eller så på saker? I varje förhållande finns det olika arrangemang om hur de delar upp de dagliga sysslorna, ekonomin och ansvar. Du har uppenbarligen ingen aning om detta.
Flera män samtidigt. Ja, vänner kallas det för om du inte visste det. Hennes "män" har haft precis samma på andra hållet kan jag nämna.
Och angående fängelsestraffet, så har vi också snackat om det.

Läs gärna igenom tråden.
2022-06-27, 08:40
Medlem
Citat:

Precis så är det, det finns ingen i tråden som har sagt att hon inte skulle få fängelse för det hon gjorde. Men som du också nämner så nämns inte det relevanta upp, utan hela tiden om hur hemsk Lydia är för att hon har opererat sig, hon har större läppar, hur många män hon har haft m.m. Det är skrattretande vilken låg nivå de lägger sig på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in