2022-06-27, 06:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Korrekt men dina flesta inlägg kommer ju ifrån helt absurda källor som inte har någon trovärdighet alls och du pratar om utbildade och korkade? Går inte ihop riktigt med vad du försöker säga?
Men den övervägande delen av mina inlägg är från västerländska. Helt enkelt för att det är de jag läser.

Telegram är för att krydda till det ibland.
Citera
2022-06-27, 06:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Varför har inte ryssarna tillgång till underrättelser och telemetri som krigar på hemmaplan. Skjuter du inte dig själv i foten nu när du säger att Ukraina krigar på en helt outstanding teknisk nivå än ryssarna.
Det du bekräftar är att ryssarna bara klarar av ett sorts krig, att lägga bombmattor och ha mera artilleri än motståndarna.
Ryssarnas framgångar som du verkar missa är just att man har full koll. Så hypotesen att de har underskattat ukrainska armén är löjlig. Så här resonerar man nu i västmedia och bland OSINT-familjen:

Baron of the Taiga
@baronichitas
Most articles on Ukraine are now copy-paste templates along the following lines:

"Ukraine is losing, but only if you define losing in a certain way. The real story is Russia failed, because they didn't do X, which is what they wanted to do according to unnamed official Y"
https://twitter.com/baronichitas/status/1541207947543543808?s=20&t=LY9rSOWGbtF0KhYRpdXtFw

Det börjar minst sagt bli tröttsamt.
Citera
2022-06-27, 06:16
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
"Tvåhundratusen döda ukrainska soldater" alltså?
För aktiva landets styrkor uppgår till 60.000. jag har sett siffror på 170.000-190.000, utländska och frivilliga volontärer inräknade. Vart kommer alla de här hundratusentals mystiska soldaterna ifrån som Ryssland tydligen har lyckats döda? Yttre rymden?

Ni Putinrunkare är bara för roliga med ert skitnödiga (FB) Konspirationer och alternativa teorier-dravel...
Citera
2022-06-27, 06:23
Bannlyst
Så här ser det ut och jag tror att NATO-mötet kommer att handla om det enbart. Och det man kommer fram till är att man ska göra en jättesatsning som kommer att kosta xxx miljarder dollar. Det i en tid med recession och inflation och hotande energibrist och kraftigt ökade kostnader. Den sociala oron vi kanske får erfara även på våra breddgrader ska inte underskattas:

Jordan Schachtel @ dossier.substack.com
@JordanSchachtel
It's worth thinking about why $100 billion in allotted dollars, and the entire intelligence apparatus of Europe, NATO, and the United States cannot sufficiently push back the Russian army, which is now mopping the floor with UKR mil.

What went wrong, and how do you fix it?
Placing politics, ideology, and strategy aside, let's focus on the precise question.

Why can't these powers achieve their objective?
They've been wanting to kick Russia out of Ukraine for several months. What happened? They've been wanting to collapse Russia's economy for several months. What happened?
https://twitter.com/JordanSchachtel/status/1541206988666945536?s=20&t=kPCVhm0xpG1HT8IqNrecaA
Citera
2022-06-27, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ligger nog en del sanning i det. Ugnar finns det ju gott om på ett stålverk och många var nog svårt skadade och ville nog hellre dö än lida…
Mest troligt bara trams-propaganda. En ugn i ett stålverk är inte vedeldad om du tror det. Elen fungerade knappast (vilket både klipp och bilder bevisar)
Citera
2022-06-27, 07:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Så här ser det ut och jag tror att NATO-mötet kommer att handla om det enbart. Och det man kommer fram till är att man ska göra en jättesatsning som kommer att kosta xxx miljarder dollar. Det i en tid med recession och inflation och hotande energibrist och kraftigt ökade kostnader. Den sociala oron vi kanske får erfara även på våra breddgrader ska inte underskattas:

Jordan Schachtel @ dossier.substack.com
@JordanSchachtel
It's worth thinking about why $100 billion in allotted dollars, and the entire intelligence apparatus of Europe, NATO, and the United States cannot sufficiently push back the Russian army, which is now mopping the floor with UKR mil.

What went wrong, and how do you fix it?
https://twitter.com/JordanSchachtel/status/1541206988666945536?s=20&t=kPCVhm0xpG1HT8IqNrecaA

Hur tänker han här egentligen? Sedan när kan underrättelser allena besegra en fiende militärt?

Det är nog inget fel på underrättelserna. Vad Ukraina saknar är tillräckligt med tunga vapen. Det är där det brister.

För övrigt så verkar Jordan Schachtel, tidigare journalist på Breitbart, vara en konspirationsteoretiker:

Citat:
Nonetheless, her original tweet quickly racked up thousands of retweets and likes, and was parroted by several other conspiracy theorists like Jacob Engels, Erick Erickson, and Jordan Schachtel.

https://archive.thinkprogress.org/conspiracy-theory-cnn-footage-muller-investigation-roger-stone-indictment-e530aa1ebccc/
Citera
2022-06-27, 07:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hur tänker han här egentligen? Sedan när kan underrättelser allena besegra en fiende militärt?

Det är nog inget fel på underrättelserna. Vad Ukraina saknar är tillräckligt med tunga vapen. Det är där det brister.

För övrigt så verkar Jordan Schachtel, tidigare journalist på Breitbart, vara en konspirationsteoretiker:
Du klarar alltså inte av att diskutera frågan sakligt. Då ställer jag den:

Varför har västs mål att försvaga Ryssland militärt och ekonomiskt samt politiskt genom ett proxykrig i Ukraina misslyckats?

Du kommer säkerligen ha synpunkter på västs avsikter. Låt mig påminna att multipla artiklar i västmedia har varit ganska rakt på sak den senaste tiden om att västs mål har varit just det.
Citera
2022-06-27, 07:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Du klarar alltså inte av att diskutera frågan sakligt. Då ställer jag den:

Varför har västs mål att försvaga Ryssland militärt och ekonomiskt samt politiskt genom ett proxykrig i Ukraina misslyckats?

Du kommer säkerligen ha synpunkter på västs avsikter. Låt mig påminna att multipla artiklar i västmedia har varit ganska rakt på sak den senaste tiden om att västs mål har varit just det.

Jag skrev ju det. Ukraina har inte tillräckligt med tunga vapen. Det är där det brister just nu.

När det gäller sanktionerna så försvagas naturligtvis Ryssland av dem, men för att nå full effekt krävs tid. Lång tid. Det har gått för kort tid ännu.
Citera
2022-06-27, 07:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Men nu var alla länkar till västmedia. Missade du det?

Det finns även länkar till västmedia som handlar om NMR.

Poängen är att man inte startar krig bara för att det finns lite nynazister i ett land. Ingen gör det. Inte ens Putin (som f.ö. själv använder nynazistiska grupper som Wagnergruppen i sin krigföring).

Allt detta är bara ett svepskäl, helt frikopplad från verkligheten, avsedd som propaganda för korkade människor.

Man får inte heller glömma att Putin mördar sin egen befolkning för att nå sina syften. Han vurmar inte speciellt mycket om ryssar egentligen. För honom är de bara ett redskap. Fast så har det alltid varit i Ryssland/Sovjetunionen. Den egna befolkningen är bara ett redskap och behöver man döda ett antal av dem, så gör man det.

Citat:
The Russian apartment bombings were a series of explosions that hit four apartment blocks in the Russian cities of Buynaksk, Moscow and Volgodonsk in September 1999, killing more than 300, injuring more than 1,000, and spreading a wave of fear across the country. The bombings, together with the Invasion of Dagestan, triggered the Second Chechen War. The handling of the crisis by Vladimir Putin, who was prime minister at the time, boosted his popularity greatly and helped him attain the presidency within a few months.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_apartment_bombings
Citera
2022-06-27, 07:45
Bannlyst
Citat:
Jag skrev ju det. Ukraina har inte tillräckligt med tunga vapen. Det är där det brister just nu.

När det gäller sanktionerna så försvagas naturligtvis Ryssland av dem, men för att nå full effekt krävs tid. Lång tid. Det har gått för kort tid ännu.
Ukraina har inte tillräckligt med soldater.

Vilket kommer först tror du? Politisk oro i Europa eller i Ryssland?
Citera
2022-06-27, 07:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Ukrainarna skall få tränas upp på ett nytt, och välbehövligt finvapen :

USA vil forsyne Ukraina med norsk rakettsystem

USA vil forsyne Ukraina med et avansert norskutviklet luftvernrakettsystem, opplyser en kilde med kjennskap til beslutningen til nyhetsbyrået AP.
Ifølge kilden dreier det seg om Norwegian Advanced Surface to Air Missile System (NASAMS), som er utviklet av Kongsberg Defence & Aerospace og som produseres i samarbeid med amerikanske Raytheon.

NASAMS benyttes blant annet av USA til å beskytte luftrommet rundt Det hvite hus og Kongressen i Washington.

https://www.nrk.no/nyheter/ap_-usa-vil-forsyne-ukraina-med-norsk-rakettsystem-1.16018089
Citera
2022-06-27, 07:54
Medlem
Citat:
Du riktigt badar i propaganda och desinformation. Helt nedsänkt!

När flyttade Putin in i din skalle?
Jag läste precis en artikel med intervjun av en Wagner soldat,intressant var orsaken till gruppens namn: dimitri outkine valde namnet wagnet efter som det var hitlers favorit kompositör o dimitri oukine beundrar hitler,, så vare det med det,, mycke nazzar i öst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in